Hívd segítségül az Urat mindenkor!
„Akkor kiáltott Asa az Úrhoz, az ő
Istenéhez, és mondta: Ó Uram, nincs különbség előtted a sok között és az erő
nélkül való között, hogy megsegítsed! Segíts meg minket, ó mi Urunk Istenünk,
mert benned bízunk, és a te nevedben jöttünk e sokaság ellen! Ó Uram, te vagy a
mi Istenünk, ne vegyen ember te rajtad erőt. Krónikák 2. könyve 14:11
Asa király a déli országrészben uralkodott, miután az
ország Salamon uralkodása nyomán kettészakadt. Bennünket sokszor megterhelnek a
saját életünk nehézségei, kilátástalan és megoldatlan élethelyzetei, kihívásai,
de mit érezhetett akkor Asa, akinek a vállán királyként nem csak a saját
életének és sorsának a terhe nyugodott, hanem egy egész népé, a választott
népé? Roppant haderő fenyegette az országát (l. 9. vers), de nem ijedt meg
tőlük.
A helyzete emberileg kilátástalan volt – ahogy sokszor a
miénk is az, amikor alaposan, logikusan, tárgyszerűen kiszámoljuk a mindenkori
erőviszonyokat. Asa azonban tudta, hogy hova fordulhat segítségért, és meg is
tette: Nem szövetségeseket keresett, nem a haderő létszámát próbálta növelni,
hanem egyenesen Istenhez fordult. Tudta, kimondta, hogy Isten előtt nincs
különbség a sok és a kevés között, Ő nem csak bizonyos helyzetekben tud
segíteni, nem korlátozzák az úgynevezett realitások. Egyedül mi korlátozhatjuk
azzal, ha nem az Ő útjain járunk, Asa azonban Istennek tetsző reformokat
hajtott végre az országban (l. a fejezet eleje), ezért bizalma volt a legfőbb
szövetségeséhez, hogy nem fogja cserbenhagyni. Nem is hagyta!
Légy te is hűséges a mai napon is Istenhez, hogy amikor legközelebb segítségül hívod, olyan nyugodt, bizakodó lélekkel tehesd ezt, mint egykor Asa.
Légy te is hűséges a mai napon is Istenhez, hogy amikor legközelebb segítségül hívod, olyan nyugodt, bizakodó lélekkel tehesd ezt, mint egykor Asa.
-----------------------------------------------------------
// Keresztyénség krízise és reformja:: //
Valaki így fogalmazott:: hátha
érdekes valakinek, sorozat ha Isten is
segít
Bevezetés :
A Biblia eme két részének
érdekes módon három olvasata van...
- Első olvasata a szó szerinti történet.
- Ez a hívőké.
- A
második olvasat a sorok mögött gyanítható földemberi történéseké.
- Ez a józan gondolkodású ateistáké.
- Harmadik olvasata pedig a szimbólumok nyelvén szól.
- Aki kétkedőként közelíti meg, bátor szívvel, szilárd
lábakkal állva az igazságban és a valóság talaján, és felvértezve a józanság
pajzsával, annak jussa a második olvasat lesz.
(Az ilyen olvasó, bár valószínűleg készségesen
elismeri a tízparancsolatban rejlő valós értékeket, de – teljesen érhető módon
– gyanakvó szemmel tekint a Sínai-hegyen történtekre:. A közelmerészkedés gyanús megtiltására, a
ködből szólásra, stb.; - és emberi turpisságot-ügyeskedést gyanít.)
- Aki egyszerű hívőként,
vagy félénken-, és mondhatni túl jámbor hívőként veszi a kezébe, az - az első
olvasatot kapja részül belőle.
-
Míg a szimbólumok nyelvén értők számára – jártasságunktól és „szemeink”
megnyílásától függően – a fentieken túl még egy, a szimbólumok nyelvén szóló
mély lelki tanítás és elbeszélés is kibontakozik... (Mózes II. 19., „ -
A harmadik hónapban azután hogy kijöttek vala Izráel fiai Égyiptom
földéről, azon a napon érkezének a Sinai pusztába.
|
|
Refidimből elindulván, érkezének a Sinai pusztába és táborba szállának a
pusztában; a hegygyel átellenben szálla pedig ott táborba az Izráel.
|
|
Mózes pedig felméne az Istenhez, és szóla hozzá az Úr a hegyről, mondván:
Ezt mondd a Jákób házanépének és ezt add tudtára az Izráel fiainak.
|
|
Ti láttátok, a mit Égyiptommal cselekedtem, hogy hordoztalak titeket sas
szárnyakon és magamhoz bocsátottalak titeket.
|
|
Mostan azért ha figyelmesen hallgattok szavamra és megtartjátok az én
szövetségemet, úgy ti lesztek nékem valamennyi nép közt az enyéim; mert enyim
az egész föld.
|
|
És lesztek ti nékem papok birodalma és szent nép. Ezek azok az ígék,
melyeket el kell mondanod Izráel fiainak.
|
|
Elméne azért Mózes és egybe hívá a nép véneit és eleikbe adá mindazokat a
beszédeket, melyeket parancsolt vala néki az Úr.
|
|
És az egész nép egy akarattal felele és monda: Valamit rendelt az Úr,
mind megteszszük. És megvivé Mózes az Úrnak a nép beszédét.
|
|
És monda az Úr Mózesnek: Ímé én hozzád megyek a felhő homályában, hogy
hallja a nép mikor beszélek veled és higyjenek néked mindörökké. És elmondá
Mózes az Úrnak a nép beszédét.
|
|
Az Úr pedig monda Mózesnek: Eredj el a néphez és szenteld meg őket ma,
meg holnap és hogy mossák ki az ő ruháikat;
|
|
És legyenek készek harmadnapra; mert harmadnapon leszáll az Úr az egész
nép szeme láttára a Sinai hegyre.
|
|
És vess határt a népnek köröskörűl, mondván: Vigyázzatok magatokra, hogy
a hegyre fel ne menjetek s még a szélét se érintsétek; mindaz, a mi a hegyet
érinti, halállal haljon meg.
|
|
Ne érintse azt kéz, hanem kővel köveztessék meg, vagy nyillal
nyilaztassék le; akár barom, akár ember, ne éljen. Mikor a kürt hosszan
hangzik, akkor felmehetnek a hegyre.
|
|
Leszálla azért Mózes a hegyről a néphez, és megszentelé a népet, és
megmosák az ő ruháikat.
|
|
És monda a népnek: Legyetek készen harmadnapra; asszonyhoz ne
közelítsetek.
|
|
És lőn harmadnapon virradatkor, mennydörgések, villámlások és sűrű felhő
lőn a hegyen és igen erős kürtzengés; és megréműle mind az egész táborbeli
nép.
|
|
És kivezeté Mózes a népet a táborból az Isten eleibe és megállának a hegy
alatt.
|
|
Az egész Sinai hegy pedig füstölög vala, mivelhogy leszállott arra az Úr
tűzben és felmegy vala annak füstje, mint a kemenczének füstje; és az egész
hegy nagyon reng vala.
|
|
És a kürt szava mindinkább erősödik vala; Mózes beszél vala és az Isten
felel vala néki hangosan.
|
|
Leszálla tehát az Úr a Sinai hegyre, a hegy tetejére, és felhívá az Úr
Mózest a hegy tetejére, Mózes pedig felméne.
|
|
És monda az Úr Mózesnek: Menj alá, intsd meg a népet, hogy ne törjön
előre az Urat látni, mert közűlök sokan elhullanak.
|
|
És a papok is, a kik az Úr eleibe járulnak, szenteljék meg magokat, hogy
reájok ne rontson az Úr.
|
|
Mózes pedig monda az Úrnak: Nem jöhet fel a nép a Sinai hegyre, mert te
magad intettél minket, mondván: Vess határt a hegy körűl, és szenteld meg
azt.
|
|
De az Úr monda néki: Eredj, menj alá, és jőjj fel te és Áron is veled; de
a papok és a nép ne törjenek előre, hogy feljőjjenek az Úrhoz; hogy reájok ne
rontson.
|
|
Aláméne azért Mózes a néphez, és megmondá nékik.
|
és 20./18-21.) –
„
18.
|
Az egész nép pedig látja vala a mennydörgéseket, a villámlásokat, a kürt
zengését és a hegy füstölgését. És látja vala a nép, és megrémüle, és hátrább
álla.
|
19.
|
És mondának Mózesnek: Te beszélj velünk, és mi hallgatunk; de az Isten ne
beszéljen velünk, hogy meg ne haljunk.
|
20.
|
Mózes pedig monda a népnek: Ne féljetek; mert azért jött az Isten, hogy
titeket megkísértsen, és hogy az ő félelme legyen előttetek, hogy ne
vétkezzetek.
|
21.
|
Távol álla azért a nép, Mózes pedig közelebb méne a felhőhöz, melyben az
Isten vala.
|
Ez a lelki tanítás és
elbeszélés pedig, ami ebbe a két részbe lett beleszőve évezredekkel ezelőtt,
így szól:
Valaki így fogalmazott:: hátha
érdekes valakinek, sorozat ha Isten is
segít
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése