/ talán nem érdektelen, fölösleges
elolvasni??!!/
„Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel
az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is.
Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam
különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek”.
2017. május 11., csütörtök.
A szerző politológus:
http://magyaridok.hu/velemeny/szabadkomuvesseg-es-papa-1647286/
A szabadkőművesség és a pápa:
Fricz
Tamás: A katolikus egyházfő és az ultra liberális emberi jogi fundamentalizmus
térnyerése
A szabadkőművesség Ferenc pápát
megválasztása óta különös becsben tartja, és ezt a tényt nem árt figyelembe
vennünk akkor, amikor a Vatikán vezetőjének tevékenységét és annak lehetséges
következményeit megítéljük nem sokkal békéltetőnek szánt egyiptomi útja után,
ahol szélsőséges muszlim csoportok kopt keresztényeket ölnek halomra.
Kezdjük először is azzal, hogy a pápa
megválasztását követő napon az Olasz Nagy Kelet páholy (Grande Oriente
D’Italia), amely az ország szabadkőműveseit képviseli, kibocsátott egy
hivatalos közleményt, melyben dicsérte őt a megválasztása napján megtett első
egalitariánus, egyenlőségre törekvő intézkedéseiért. A dokumentum nyilvánvalóvá
tette a szabadkőművesek azon várakozását, hogy az új pápa az egyházat a
szabadkőművesség által vágyott demokratikus útra vezeti majd. Ez az álláspont
az Olasz Nagy Kelet páholy hivatalos honlapján jelent meg. (Forrás:
Katolikus-honlap.hu)
Gustavo Raffi, a páholy nagymestere
ekkortájt arról beszélt, hogy „Ferenc pápával semmi sem lesz többé olyan, mint
előtte”, illetve kifejtette: „Az egyszerű kereszt, amit
fehér reverendáján viselt, reményt kelt bennünk, hogy az egyház emberei újra
felfedezik a minden jóakaratú emberrel és a szabadkőművességgel való párbeszéd
fontosságát, ami a latin-amerikai tapasztalat tanítása szerint az emberiség
javára és haladására szolgál, amint azt Bolívar, Allende és José Martí is
megmutatta, hogy csak néhányat említsünk. Ez az a »fehér füst«, amit várunk
korunk egyházától.”
Ha a szabadkőművesség mondja azt, hogy az
új pápával semmi nem lesz többé olyan, mint előtte, annak különös jelentősége
van. De menjünk is tovább! Jorge Mario Bergoglio bíborost
2005-ben a Buenos Aires-i Rotary Club mint az év emberét a klub Silver Laurel
díjával tüntette ki.
A Rotary-klub- tagság,
illetve a klubhoz kötődés általában nem áll távol a szabadkőművességhez
kapcsolódás beismerésétől, vagy utóbbi céljainak elfogadásától. A Rotary
Magazin 2013-as számában egy bizonyos Martin Lohmann nevű szerző a pápát
dicséri, és idézi Perez izraeli elnököt, aki szerint „Az újonnan megválasztott
pápa az Istennek való odaadás, az Isten iránti szeretet, a béke iránti
szeretet, egy szent szerénység és egy most ébredő kontinens mellett áll ki.”
Érdemes felfigyelni az „egy most ébredő
kontinens” kitételre. Vajon mit takarhat ez a gondolat, mi lehet a tartalma
ennek az ébredésnek? Érdemes ezzel összefüggésben idézni a Time Magazin
címoldalát a pápa megválasztását követően. A címoldalon ez szerepelt: „New
World Pope (Az új világ pápája). Vajon mit jelent itt az új világ? Mindenesetre
Ferenc pápa az ökumenizmus elkötelezett híve, s nagy megértéssel, empátiával
beszél az iszlámról, annak egyistenhitéről.
Ezek után térjünk át az Európa jövőjét
fenyegető migránsáradatra, s ezzel kapcsolatban a szabadkőművesség véleményére.
2015. szeptember 7-én huszonnyolc európai szabadkőműves-páholy adott ki közös
nyilatkozatot, amelyben felszólítják az európai kormányokat, hogy fogadják be
az összes, Európába tartó bevándorlót. Nemleges válasz esetére azzal
fenyegetnek, hogy újabb konfliktusokat szítanak Európában. (A nyilatkozatot
többek között a francia Medias- presse.info
tette közzé 2015. szeptember 9-én.)
A páholyok arra hivatkoznak, hogy felül
kell emelkedni a nemzeti egoizmuson, az európai vezetőknek be kell tartaniuk az
emberi jogokat, a szolidaritás és testvériség eszméit, s az Emberi jogok
egyetemes nyilatkozatából kell kiindulniuk. Meglepő, hogy a nyilatkozat
lényegében ultimátum jellegű, ugyanis kijelentik, hogy ha az európai
államok nem engedélyezik a korlátlan bevándorlást, akkor, mintegy válaszképpen,
„megosztottságot és konfliktusokat” helyeznek kilátásba.
Mindebből levonható néhány következtetés a
szabadkőműves-szervezetek alapállásáról. Kiindulópontjuk a szabad individuum és
a francia forradalomig visszanyúló emberi jogok, eszményük
az egyének közötti világméretű társulás, „szolidaritás”, s ez által egy
univerzális világpolgárság, világtársadalom létrejötte. A nemzetet, a
nemzetállamokat a múlt rekvizitumai közé sorolják, a „nemzeti egoizmust”, a
nacionalizmust pedig meg kell szüntetni, hogy átvegye a helyét a kozmopolita
nemzetköziség, a globalizmus.
Ezen belül egy olyan új Európát képzelnek
el, amelyben keverednek az etnikumok és a vallások, megszűnik a kereszténység
és a keresztény egyház kitüntetett pozíciója, hogy helyette egyfajta „ökumenizmus”
vegye át a szerepet. Ez rövidtávon
a vallások közeledését és kiegyenlítődését jelentheti, hosszú távon azonban
felbukkan az egységes világtársadalom mintájára és logikus következményeként az
egységes, szinkretista világvallás víziója is.
Ebben az összefüggésben pedig korántsem
véletlen, hogy a szabadkőműves-szervezetek nagy erőkkel támogatják a korlátok
nélküli bevándorlást Európába, mert ez eszmei-ideológiai víziójuk megvalósítását
segítheti elő. És az is teljesen világos, hogy azokat a kiemelkedő súlyú,
fontos intézményeket irányító személyiségeket is támogatják, akik céljaiknak
megfelelő közéleti tevékenységet folytatnak.
Nem vitás, hogy Ferenc pápa egyértelműen a migránsok feltétlen befogadására helyezte, helyezi a hangsúlyt, s a szabadkőművesek által is hangoztatott szolidaritás és humánum fontosságát emeli ki, már-már közelítve az ultra liberális emberi jogi fundamentalizmushoz.
Feltűnő az is, hogy Ferenc tézisei is
kifejezetten a migráns mint egyén szempontjaira helyezik a fő hangsúlyt,
miközben feltűnően hiányoznak ezekből az érvelésekből a nagyobb közösségek, az
európai nemzetek szempontjai, a nemzeti értékek, érdekek figyelembevétele, a
nemzetekkel kapcsolatos „tolerancia”, „szolidaritás” és „humanizmus”. Úgy tűnik,
hogy a migráns emberi jogai a legfontosabbak, és a történelmi, keresztény
nemzetek jogai pedig lényegtelenek, érdektelenek és „tradicionalisták”.
Szeretném itt finoman megjegyezni: a
keresztény egyház megújítása nem a nemzetek megszüntetése által lehetséges, s
nem neoliberalizmussal és politikai korrektséggel. Az egyház megújítása az élet
és a keresztény társadalmi közösségek, nemzetek valós problémáihoz igazodó
megközelítéssel lehetséges.
Egyszóval: a fentieket figyelembe véve ne
csodálkozzunk, ha a szabadkőművesség Ferenc pápát dicséri. De ne örüljünk neki…
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése