2017. június 17., szombat


Úr Jézus Krisztus! Nyisd meg a szemünk, hogy lássuk a te világosságodat!
Mint a ma született csecsemõk, az igének tiszta tejét kívánjátok,
hogy azon növekedjetek az üdvösségre!
Nyugodj meg, ó én lelkem, mert jót tett veled az Úr!
Megmentettél engem a haláltól, szemem a könnyhullatástól,
lábam az elbukástól.
Az Úr színe elõtt járhatok az élõknek földjén.
Mivel fizessek az Úrnak a sok jóért, amit énvelem tett?
A szabadulásért fölemelem a poharat,
és az Úr nevét hirdetem.
Hálával áldozok tenéked,
és az Úr nevét hirdetem.
Az Úrnak tett fogadásaimat megadom,
az õ egész népe elõtt,
az Úr házának udvaraiban,
tebenned, Jeruzsálem! Halleluja!
Dicsõség az Atyának, a Fiúnak
és a Szentléleknek,
miképpen volt kezdetben, most és mindenkor,
és mindörökkön-örökké. Ámen.
          Mint a ma született csecsemõk, az igének tiszta tejét kívánjátok, hogy azon növekedjetek az üdvösségre! (Zsolt 116)


Jézus ezt mondta nekik: "Én vagyok a világ világossága, aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem övé az élet világossága." (Jn 8,12)

Uram, add nekem a szeretetet: vezessen az úton,
a hitet, hogy lábam ne inogjon,
a reményt, hogy csalódás ne érjen,
és szívemben a te tüzed égjen!
Ne engedd, hogy lángom ellobbanjon,
Amíg olajlámpásodat tartom!
(Ama Carmichael, indiai misszionáriusnõ)

Mennyei Atyánk! Köszönjük neked Fiadat, a mi fényünket. Add, hogy lángoljunk a te ügyedért! Ámen.

 

 

http://www.vargamakai.com/images/fuleideje.jpg

Tele van a szívünk hálával az Úr iránt, és mindennap dicsőítjük Őt!
Megköszönjük, hogy kihozott a pusztulás verméből.
Megváltott bennünket Jézus Krisztus drága vére árán.
Kegyelemből van üdvösségünk a hit által.
Újjászült Szent Szelleme által.
Megajándékozott az örök élettel
és egy mennyei hellyel.
Belehelyezett az Úr Jézus Krisztus Testébe.
Dicsőség és hála örökkön örökké az Atyának,
a Fiúnak és a Szent Szellemnek!
"A minden kegyelem Istene pedig, aki elhívott titeket
Krisztusban az Ő örök dicsőségére,
miután rövid ideig szenvedtetek,
maga fog titeket felkészíteni,
megszilárdítani, megerősíteni és megalapozni.
Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen." (1Pt 5:10-11) 10A minden kegyelem Istene pedig, aki elhívott titeket Krisztusban az ő örök dicsőségére, miután rövid ideig szenvedtetek, maga fog titeket felkészíteni, megszilárdítani, megerősíteni és megalapozni. 11Övé a dicsőség és a hatalom örökkön-örökké. Ámen

------------------------------------------------------------------------------------

feetonpath.jpg

 

 

Más szóval, az igazság megismerhető. Kipróbálhatod. Kísérletezhetsz vele. Bebizonyíthatod.

Ha el akarok jutni San Franciscoba, és követek egy térképet, amely San Franciscoba visz, majd a következő héten is ugyanazt a térképet követem, végül rájövök, hogy a térkép jó.

Ugyanez igaz a Bibliára: ha újra és újra követed a térképét, igaznak fogod találni. Mindig oda visz, ahová mondja, hogy vinni fog. Talán nem mindig tetszik, ahová visz, de mindig oda visz, ahová előre megmondja, hogy vinni fog.

Az emberek gyakran mondják: „Miért nem ír Isten az égre?” Miért tenné? Ő adott neked agyat. De a legtöbb ember soha nem lassít le elegendő ideig az alapos megfontoláshoz. A legtöbb ember csak átsodródik az életen.

A Biblia azt mondja nekünk: „Alaposan fontold meg, hogy milyen úton jár a lábad, így minden utad megalapozott lesz.” (Példabeszédek 4:26 HCSB fordítás).

Tölts időt alapos megfontolással, gondolkodó megfigyeléssel és kérdezd meg magadtól: Az igaz úton vagyok?

Segítő kérdések elmélkedéshez, beszélgetéshez

  • Életed ritmusa hogyan befolyásolja az alapos megfontolásra és az igazság vizsgálására való képességedet?
  • Miért fontos, hogy tesztelheted az igazságot?
  • Hogyan tudod a Bibliát az alapos megfontolásod részeként használni?

 
 A néni gazdag?
Ott toporogtak a szélfogó ajtajában - két gyerek rongyos, kinőtt kabátban.
- Néni kérem, nincs fölösleges újságpapírja?
Nem értem rá, már a nyelvemen volt, hogy nincs. . . míg le nem néztem a lábukra. Vékony talpú cipőjüket átáztatta a havas eső.
- Gyertek be, kaptok egy csésze forró kakaót.
Több szó nem esett köztünk. Átázott lábbelijük foltot hagyott a kőpadlón. Kakaóval és vajas-lekváros pirítóssal vendégeltem meg őket, hogy kicsit átmelegedjenek, hisz majd megvette őket az isten hidege. Aztán igyekeztem vissza a konyhába, háziasszonyi teendőimhez. . .
Hirtelen feltűnt a nagy csönd az utcai szobában. Bekukkantottam. A kislány az üres csészét forgatta. A kisfiú bátortalanul kérdezte :
- A néni. . . . gazdag?
- Hogy én gazdag? Ugyan, dehogy! - néztem le kitaposott papucsomra.
A kislány óvatosan helyére tette a csészét.
- A csészék összeillenek a csészealjjal - állapította meg, s koravén hangjából időtlen, étellel nem csillapítható éhség csendült ki.
Azután távoztak, újságkötegeiket szélvédő pajzsként tartva maguk elé. Meg sem köszönték a szíveslátást, bár nem is hiányoltam. Többet kaptam ennél. Olcsó kék keménycserép csészéket és csészealjakat. De egymáshoz illőket. Megszurkáltam a krumplit, megkevertem a mártást. Burgonya és barnamártás, födém a fejem felett, férj jól fizető, biztos állással - ezek is mind szépen összeillenek.
Visszatoltam a székeket a tűz mellől a helyükre, rendet raktam a nappaliban. A sáros kis lábnyomok még mindig nedvesen csillogtak a kövön. Nem bántam. Legszívesebben otthagytam volna őket örök emlékeztetőül, hátha elfelejtem, milyen gazdag is vagyok.
------------------------------------------
 FECSKE
Figyeljetek! Tanulságos lecke:
Berepült az ajtómon egy fecske,
Aztán neki az ablaküvegnek!
S bennem, láttán, gondolatok keltek:
,,Mámorában szédülő fejednek
Fejjel mentél az ablaküvegnek.
Föl nem érted, hogy ahol nincs semmi,
Hogy lehet ott akadálynak lenni?
Hogy ott, ahol látnivaló szemmel
A nagy semmi: nekimegy az ember
Valaminek, ami oly nagyon van,
Hogy az ember feje belekoppan.’’
Mert nem látja, azt gondolja, nincsen
Se’ mennyország, se’ pokol, se’ Isten.
Mind megannyi valóság, mit ember
fel se’ foghat fecske-értelemmel.
Sík Sándor;
a két középső versszak: Balog Miklós
------------------------------------------------------------

A TENGER LECSENDESÍTÉSE

Vihar tombol, zúg a szél,
A hajósnép jaj, de fél!
Rettegnek a haláltól,
Költik Jézust álmából.
– Ébredj, Mester, elveszünk!
Így törődsz Te mivelünk?
Látod, nagy bajban vagyunk,
Süllyed már a csónakunk!
– Ne féljetek, itt vagyok,
veszni senkit nem hagyok.
Szavamra a szél megáll,
Csendesül a tengerár.
– Ugyan, ki ez, hogy így szól,
Szélnek, víznek parancsol?
– Nem tesz ilyet senki más,
Ő az Úr, a Messiás!
--------------------------------------------------------

A JÓ ÉS A GONOSZ SZOLGA

Míg a jó szolgának
telik esztendeje,
arra van csak gondja,
hogy a dolgát tegye.
Bőven jutalmazza,
ha megjő a Gazda,
Hűségét dicsérve
többre is méltatja.
„Késik az én Uram!’’
– Dőre szolga hiszi;
Dőzsöl, eszik, iszik,
a társait veri.
Váratlan tér haza
távolból a Gazda,
Képmutatók szörnyű
sorsára juttatja.
Jézus a mi gazdánk!
– Tán éjfélkor zörget,
Második, harmadik
őrváltáskor jöhet.
Boldog az a szolga,
aki Urát várja,
És amikor megjő,
munkában találja.
Jobbágy István
-------------------------------------------------------------------

Keresztény vagy keresztyén - Nyelvi különbségek katolikusok és protestánsok között

használnak, amivel a katolikus és protestáns nyelvhasználat különbségeit is konzerválják – véli Prószéky Gábor nyelvészprofesszor.
„A nyelvi elkülönülést a protestáns egyházak kezdték: zsargonszerű szavakkal jelezték, hogy nem tartoznak a katolikus egyházba, amire a katolikusok hasonlóan válaszoltak. A két egyház szaknyelve a 19. századra rögzült, és az óta sem korszerűsítették.” – mondta Prószéky Gábor nyelvészprofesszor A katolikus és protestáns nyelvezet sajátosságai című, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen nemrégiben tartott előadásában.
---------------------------------------------------
2010-11-27 07:01:00”- Veszelszky Sára.
Az egyházak ma is évszázadokkal ezelőtti nyelvet használnak, amivel a katolikus és protestáns nyelvhasználat különbségeit is konzerválják – véli Prószéky Gábor nyelvészprofesszor.
„A nyelvi elkülönülést a protestáns egyházak kezdték: zsargonszerű szavakkal jelezték, hogy nem tartoznak a katolikus egyházba, amire a katolikusok hasonlóan válaszoltak. A két egyház szaknyelve a 19. századra rögzült, és azóta sem korszerűsítették.” – mondta Prószéky Gábor nyelvészprofesszor A katolikus és protestáns nyelvezet sajátosságai című, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen nemrégiben tartott előadásában.
Kinek a pap, kinek a papné.

A különböző vallások gyakorlatában persze fellelhetőek olyan eltérések, amelyeket csak különböző szavakkal lehet visszaadni. A protestánsoknál az úrvacsora vagy a konfirmáció például mást jelent, mint a katolikusoknál az áldozás vagy a bérmálás.
A lelkészi és papi hivatás közti különbségekre utalnak az olyan szólások, mint a „torony alól házasodik” vagy a „Kinek a pap, kinek a papné”.
A közös szavak viszont jelenthetnek mást is: a protestáns „evangelizáció” jelentése az, ha valaki a Szentírás szövege alapján igét hirdet, a katolikus „evangelizáció” pedig a hittérítés. A protestáns „presbiter” az egyháztanács világi tagja, a katolikus „presbiter” viszont az áldozópap neve.
-------------------------------------------------
Bibliák.
Az ökumenizmus érhető tetten az első teljes bibliafordításokban – véli Prószéky Gábor. Az 1590-es Vizsolyi Bibliát fordító Károli Gáspár ortodoxnak született, ebből tért át a református hitre, míg az 1626-ban megjelent, első teljes katolikus Szentírást fordító jezsuita, Káldy Györgyöt protestánsnak keresztelték. Káldy jó harminc évvel későbbi, fejlettebb magyar nyelvet használt. Prószéky szerint nem felekezeti fordítást készíttettek: bibliafordításaikra az utókor aggatta a református illetve katolikus címkét.
Meglepő történet a protestáns „keresztyén” és a katolikus „keresztény” szó használatának kialakulása. Krisztus görög nevéből, a „krisztianoszból” született a latin „christianus”, a szláv „krisztyán”, a magyar „keresztény” vagy „keresztyén”. A 18. század felerősödő hitvitái során néhány katolikus érvelő elhitette, hogy a „keresztyén” szó tulajdonképpen a keresztből származik, így nem lehet „ty”- vel írni.                                         A többségben katolikusok lakta Magyarországon így ez a szóalak terjedt el, noha a protestáns szóhasználat a helyes – hangsúlyozta Prószéky.
--------------------------------------------------

 
2010-11-27 07:01:00”- Veszelszky Sára.
Az egyházak ma is évszázadokkal ezelőtti nyelvet használnak, amivel a katolikus és protestáns nyelvhasználat különbségeit is konzerválják – véli Prószéky Gábor nyelvészprofesszor.
„A nyelvi elkülönülést a protestáns egyházak kezdték: zsargonszerű szavakkal jelezték, hogy nem tartoznak a katolikus egyházba, amire a katolikusok hasonlóan válaszoltak. A két egyház szaknyelve a 19. századra rögzült, és azóta sem korszerűsítették.” – mondta Prószéky Gábor nyelvészprofesszor A katolikus és protestáns nyelvezet sajátosságai című, a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen nemrégiben tartott előadásában.
Félreértelmezett hagyománytisztelet.:” 2010-11-27 07:01:00”- Veszelszky Sára.
„Annak idején a protestánsok a napi használatnak megfelelően alakították át a vallási nyelvezetet. De ez a nyelv megmerevedett az évszázadokkal ezelőtti állapotban, pedig eredeti lényege éppen a reformszerű megújítás volt.” – véli a professzor, aki szerint a félreértelmezett hagyománytisztelet az oka, hogy az egyházak sokszor érthetetlen nyelvet hasznának. Hívő katolikusként úgy tartja, hogy noha a II. vatikáni zsinat rugalmasabb, 20. századi nyelvet vezetett be a katolikus szentmisébe, a hívők a régebbi szövegeket nem értik, imamalomszerűen ismételgetik. Az elavult protestáns egyházi nyelvvel kapcsolatban Fekete Ágnes református lelkész kritikáját idézte, aki szerint az istentiszteleteken, gyülekezeti alkalmakkor, a sajtóban „olyan nyelvezeten beszélünk, amely nem érthető a mai emberek számára… Még a legfiatalabb lelkészek is a korosztályuk számára teljesen érthetetlen egyházi nyelvet használják”.

----------------------------------------------

Mérlegen. Túrmezei Erzsébet:
Isteni mérlegére tette
egész életem:
szolgálatom, szeretetem,
bizonyságtételem...
és megremegtetett a fél
elem, arcom fakóra vált...
mert az én Uram engem
"megmért, és könnyűnek talált"...

Aztán - egy vércsepp hullt a serpenyőbe,
és az egyensúly helyreállt.
Ítéletet vártam, halált,
s kegyelmet kaptam, életet!
Megváltóm, azt az értem hullott,
csodatévő, drága vércseppet
hogyan köszönjem meg neked?!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése