2016. szeptember 15., csütörtök



„NEM TEHETETT MÁSKÉPP!”

Kiszögezte, s nem tudta, mit cselekszik.
Tudós vitát és tisztulást akart.
Világoljon az Evangéliom!
Aranyért nincsen kegyelem!
Bünbánat nélkül nincsen bocsánat!

Ha látta volna már,
Hogy 95 tétele,
Mint vihar süvítő szele,
Söpör végig országokon, világon,
Ha látta volna a nyomában támadt
Viharos zivatart,
S mint vérfagyasztó vizió
Szemébe lobbant volna máglyák lángja,
Gályarabság és inkvició,
Vajon megtette volna akkor is?!
Nem verte volna vissza látomása?
Nem hullott volna ki csontos kezéből
Tételszögező, sulyos kalapácsa?!

Lehet… Ha nem a Hatalmas keze
Vezette volna
Tételíró kezét,
Akivel ellenkezni hárhozat,
Aki előtt csak térdrehullni jó…
Lehet… ha nem a Hatalmas szava
Mondta volna: Legyen:
Világosság és reformáció!

Kiszögezte, s nem tudta, mit cselekszik.
Nem tudta, hogy a 95 tétel
Utnak indul, és századokon átlép.

Megírta, mert meg kellett írnia.
S kiszögezte, mert „nem tehetett másképp”.
Túrmezei Erzsébet
---------------------------------
Az Úr vezet, mily szent tudat, Ez ad nekem reményt, vigaszt.
Ott van velem, bárhol legyek, És jobbja őriz engemet.
Refrén:
Híven vezet és bíztatón, Minden helyen, minden napon,
Mint tanítvány Őt követem, Az Úr vezet hűségesen.
2. Hideg ködön, zord éjjelen, Kedves, szép nyári kerteken,
Vad tengeren, zöld rét felett Isten keze visz engemet. Refr.
3. Ó, fogd erősen karomat, Hogy Téged el ne hagyjalak!
Hadd mondjam, bár a szélvész dúl: „Csak bátorság, vezet az Úr!” Refr.
4. Ha munkám itt végére jár, És Krisztus által győztem már,
Halálon át erős kezed A mennybe engem fölvezet. Refr.
---------------------------------------------------------


354
Jézus híven vezet engem; Lelkem mit kívánhatsz még?
Mért nem bízol kegyelmében? Nála kész a segítség!
Békét, nyugtot nyer a lelkem, Hogyha Jézust követi,
Súlyos, kínzó szenvedésem, Egyedül Ő enyhíti!
Súlyos, kínzó szenvedésem, Egyedül Ő enyhíti!
2. Jézus híven vezet engem; Segít bajban, szükségben.
Sötét völgyön átvezérel, Táplál életkenyérrel.
Hogyha megremeg a léptem, Szomjas lelkem eleped,
Kősziklából fakaszt nékem Éltet adó friss vizet.
Kősziklából fakaszt nékem Éltet adó friss vizet.
3. Jézus híven vezet engem; Ó mily nagy e kegyelem!
Atyám égi otthonában Helyet készített nekem.
Majd ha mennybe száll a lelkem, Fönn az égi trón előtt
Örök hálával dicsérem, Hűségéért áldom Őt.
Örök hálával dicsérem, Hűségéért áldom Őt.
---------------------------------------------------
Jézus, nagyon szeretlek, Vidám szívvel követlek.
Lássam mindig fényedet, hogy el ne tévedjek!
Refrén:
Híven követlek, híven követlek,
Híven követlek, Te vezess engemet!
2. Gyenge vagyok, védtelen És a jóra képtelen,
De Te erős vagy és jó, Ez oly boldogító! Refr.
3. Sokan törnek ellenem, Jézus Te légy védelmem,
Fogd a kezem kezedbe És vezess a mennybe! Refr.
-------------------------------------------








384
Jézus, vezess engemet, Akkor el nem tévedek,
Véled semmi baj nem ér, Bármily legyen a veszély.
Refrén: Vezess, vezess! Jöjj, és vezess, ó Uram!
Bármily nehéz itt utam, Benned van csak bizalmam!
2. És ha ellen fenyeget, Nem rendít meg engemet,
Jézus váram, kősziklám, Benne bízom én csupán.
: Vezess, vezess! Jöjj, és vezess, ó Uram!
Bármily nehéz itt utam, Benned van csak bizalmam!                                                                              3. Ha e földről távozom, Végy kebledre Jézusom.                                                                         , Béke ott van, jól tudom, Fáradtaknak nyugalom.                                                                        : Vezess, vezess! Jöjj, és vezess, ó Uram!
Bármily nehéz itt utam, Benned van csak bizalmam!

--------------------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése