2016. augusztus 26., péntek



Megmérettél…

Mérlegre tettem bűnös-önmagam,
s a számadásnál búsan sírnom kellett.
A kegyelemnek dús asztala mellett
mily ösztövér maradtam! Nincs szavam,

hiányos életem hogy mentegessem,
Zuhog fejemre a „Mene, tekel!”
… Ha az ítélet szele rám lehel,
halomnyi polyvám közt nem lesz mag egy sem?

Uram, ments meg a vétkes könnyűségtől!
Terhelj meg áldón azzal a teherrel,
mely irgalomként hull alá az égből;

törődj, Uram, súlytalan életemmel.
Ha üt az óra sürgős - hirtelen,
maradjak én erős tenyereden.
  Gerzsenyi Sándor  (Balogh Debóra füzetéből, Kolozsvár)
--------------------------------
Új embert

A Megváltó egy új embert akar.
Életét, vérét adta ő oda.
Nem méltók hamar elhaló dalok
felelni, hogyha kérd a Golgota.

Az én szívem hamar hevül, dobog,
magasra csapó nagy lángokkal ég,
és szárnyra kelnek zengő dallamok…
„Ő meghalt értem!” - Ó, mind nem elég!

A szív hevül, az ajkon dal fakad,
a lélek kész, a test erőtelen,
hányszor az ellené a győzelem…
Több, több erőt, nem fénylő szavakat!

Kevesebb dalt, több élő életet!
Olajjal mindig újratöltött mécset!
Mit érnek, jaj, a hamarhevülések,
mit a dalok selymes, halk palástja,
ha koldus, rongy életet takar?
A Megváltó egy új embert akar!
   Túrmezei Erzsébet (Balogh Debóra füzetéből, Kolozsvár)

----------------------------------

VÁR RÁD AZ ÚR!  

Ha földi utad véget ér,
Hogy állsz az Úr elé?
Két úr szolgája nem lehetsz!
Ma el kell végre döntened,
Hogy életed kié.

A Sátán sok-sok jót ígér,
Az útján csalfa fény.
De elhagy végül hűtlenül .
Majd minden terved összedül,
És nincs többé remény.

Az Úr Jézus hív, jöjj hamar!
Őbenne béke vár.
Eltörli minden vétkedet,
Megvált, meggyógyít, mert szeret,
Így nem rémít halál.

Ha földi utunk véget ér,
Mind mennybe érkezünk.
Addig szolgálunk boldogan,
És örvend szívünk gondtalan...
Úr Jézus, légy velünk!
            Gerzsenyi Sándor
--------------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése