2016. július 31., vasárnap



   Dora Rappard
Szélvész, vihar, ha támad,,-
s a szíved megremeg,
mert a sűrű homályban
nem látod Mestered.
Íme közelg feléd, és így beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
Hullám fölött visz útja,
királyként jő az Úr.
Kezét segítni nyújtja,
s a tenger elcsitul.
Hallgatni kell neki, ha Ő beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
Csengjen mindig füledbe
e szózat néked is,
míg a hab zúgva-zengve
a biztos révbe visz.
Jézus fogad a parton, s így beszél:
„Én vagyok! Én vagyok! Én vagyok!
Ó, hát ne félj!”
                                             
--------------------------------------------

MÁSOKÉRT ÉLNI 
Életünket adni másokért-
igen magas mérce ez nekünk.
Keresztedhez jövünk, hogy ott fényt,
új fényt gyűjtsünk az éjszakához,
hogy mégse legyen olyan sötét,
hol csupán önmagunkig látunk.
Fényt, erőt, akaratot, igényt
adj nekünk Krisztus, hogy legalább
próbáljuk, mit elénk szab Igéd:
életünket adni másokért!
   Herjeczki Géza
---------------------------------------
FUNDAMENTUM  
Talán jobb volna lenni háztetőnek,
melyre galambok turbékolva jőnek,
tán jobb a sorsa büszke, nagy falaknak,
amikre cifra képeket aggatnak.
Én mégis, mégis fundamentum lettem,
mert mélyreszállni mindig úgy szerettem.
Mások terhét hordozni volt a vágyam,
de úgy, hogy soha ne lássák a vállam.
Itt elrejtőzöm, sorsom szent alázat,
s boldog vagyok, mert tarthatom a házat.
               Varga Gyula
----------------------------------------------------

Mosoly.  Pecznyik Pál (Vár az atyai ház)

Ha szíved tiszta belül, arcodra szent mosoly terül.                                                             S mint  napsugárt az ablakon láthatod azt az arcokon.                                                  Hol Jézus szent mosolyt fakaszt, a halál sem törli le azt.                                              Mert a mosoly ha tiszta, szent, folytatódik majd odafent

----------------------------------------
Filippi.3 : 7.v….” Ellenben azt , ami nekem nyereség volt, kárnak ítéltem a Krisztusért….”

Mi az mit kárnak ítélek Krisztusért ?

Egy másik fordítás :…” De azokat a dolgokat , amelyek olyan természetűek voltak, hogy  számomra nyereségek lehettek volna, letettem,mint amelyeket Krisztusért kárnak ítéltem !...”
--------------------------------------                                                                                                              1.Jn. 1,5,- Ez az az üzenet, amelyet Tőle hallottunk, és hirdetjük nektek: Isten világosság, és nincsen benne sötétség"


A világi élvezetek.

A világ az Istennel való valóságos kapcsolata, és a jövőt illető reális reménysége hiányában az élvhajhászás számos formáját gondolta ki. Az olyan dolgokat, amelyek az ember testének kívánnak örömet szerezni, szükséges elkerülniük azoknak, akik lelki növekedésükben törekednek fejlődni. "Mert a test kívánsága a Lélek ellen tör, a Léleké pedig a test ellen ..." (Gal.5:17). Ennél az alapvető ellentétnél fogva, lehetetlen azt állítanunk, hogy igazoltan kedvezünk a testnek, ugyanakkor pedig azt is állítani, hogy a Lelket követjük. " ...     (1Jn.2:16). Mindaz, ami a világban van, a test kívánsága, a szem kívánsága, és az élettel való kérkedés..." "                                                                                                                                     Jak.4:4).... Aki tehát a világ barátja akar lenni, az Isten ellenségévé lesz.                                                      A világgal való barátság  ellenségeskedés az Istennel ...                                                 (1Jn.2:15-17). .A világi emberekkel való barátkozások, a világi filmek nézése, stb. mind-mind a világgal való barátkozások közé tartoznak. A világ kívánságai hamarosan el fognak múlni, és mindazok, akik ebben az életükben a világ oldalára álltak, vele együtt fognak eltűnni ,                         "Az istentelenek világa (társadalma)" meg lesz semmisítve Krisztus második eljövetele által (2Pt.2:5), minthogy " ... az egész világ a gonosz hatalmában van" (1Jn.5:19). Hogy elkerülhessük ezt a pusztulást szükséges, hogy ne legyünk e "világból valók" (Jn.17:16 vö. Jel.18:4).
------------------------------------------------

HASONLÍTGATÁS HELYETT ,- 2Pt 1,3-11.
Az ő isteni ereje megajándékozott minket mindazzal, ami az életre és a kegyességre való, azáltal, hogy megismertük őt, aki saját dicsőségével és erejével hívott el minket. Ezek által kaptuk meg azokat az ígéreteket, amelyek nekünk drágák, sőt a legnagyobbak: hogy általuk isteni természet részeseivé legyetek és megmeneküljetek attól a pusztulástól, amelyet a kívánság okoz a világban. Éppen ezért minden igyekezetetekkel törekedjetek arra, hogy a hitetekben mutassátok meg az igaz emberséget, az igaz emberségben ismeretet, az ismeretben önuralmat, az önuralomban állhatatosságot, az állhatatosságban kegyességet, a kegyességben testvéri szeretetet, a testvéri szeretetben pedig minden ember iránti szeretetet. Mert ha ezek megvannak és gyarapodnak bennetek, nem lesztek a mi Urunk Jézus ismeretében sem tétlenek, sem terméketlenek. Akiben pedig ezek nincsenek meg, az vak, rövidlátó, és elfeledkezett arról, hogy régi bűneiből megtisztult. Ezért tehát, testvéreim, igyekezzetek még jobban megerősíteni elhívatásotokat és kiválasztásotokat, mert ha ezt teszitek, nem fogtok megbotlani soha. És így dicsőségesen fogtok bemenni a mi Urunk és Üdvözítőnk, Jézus Krisztus örök országába.
----------------------------------------------



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése