2016. február 26., péntek



         G O N D O L A T O K  .
Ne vitatkozz az élet kenyere felől , hanem osszad azt ki az éhezőknek !
Miért kell az Isten akaratát megértenem ?

Hogy a maga akaratát alárendelhessem és Isten terveit megérthessem !
Ragadd meg a Bibliát és a Biblia megragad  téged. .

A szenvedés elveszíti élét, hogyha Jézus iránti szeretetből vállajuk azt !
Isten úgy teremtette az embert, hogy önmagában nem lehet boldog, hanem csak akkor , ha a másik javát keresi.

Hogyha felettébb  szomorú vagy és azt gondolod, hogy senki nem tudna megvigasztalni, menj  és tégy  jót valakivel , mindjárt megkönnyebbülsz

A megszentelődést illetőleg soha nincs árleszállítás vagy árengedmény. a teljes árat kell vállalni..                                                                       

Ha magad erőlködsz , kudarcot vallasz. Az ág --- ha levált a törzsről – maga nem teremhet  gyümölcsöt.

A testvér szó jelentése : egyenrangú a születés jogával.
Az, hogy kérhetünk, az már magában Istennek nagy ajándéka.

Nagy nyugtalanságomban Krisztus a maga nagy békességét hozza.
Jézus Krisztus nélkül az élet óceánján biztos, örök cél nélkül hánykódunk.

A bűn olyan hatalmas erő, hogy menthetetlenül elvesztél. A kegyelem azonban sokkal hatalmasabb , és akit megragad, ízt örökre megmenti.

A hallgató köteles cselekedni. Csak a cselekvőket ismeri el az Úr az ő tanítványainak.
Ha imádkozni akarsz , ne várj alkalmasabb időre,--- mert akkor Istent várakoztatod meg.

Hogyan ismerheted fel az Isten akaratát ?  Ez attól függ, hogy mennyire vagy kész az ő akaratának engedelmeskedni.

Ne gombolkozz be Isten előtt ! --- Nyílj meg !
Minél engedelmesebb vagy, annál inkább használhat ő téged !

Amikor már érzed, hogy közel a vég, mit olvasnak fel neked : az újságot, egy regényt, --- vagy a Bibliát ?

Sok embernek több az ennivalója, mint az étvágya : sok embernek meg több az étvágya, mint az ennivalója.

Isten szolgája számára az a legveszélyesebb, ha megcsodálják .
Az ördög eddig még mindig nyugton hagyta a közömbös keresztyéneket

Csak az imádkozó keresztyén képes Istennek igazán szolgálni.
Ha a hívők életében imádságtalan percek vannak,akkor nincs közösségük az Úrral !.

Óriási lehetőség számomra az Úrral járás és én óriási lehetőség vagyok az Úr számára,--
Amilyen mértékben Jézus van bennem,  Mindennel megajándékozott őbenne, ami az életre és kegyességre való !”
------------------------------------------


Zsoltárok 17:6-8,- Hívtalak én, mert te felelhetsz nékem, Istenem! Hajtsd hozzám füledet, hallgasd meg az én beszédemet.
Mutasd meg csudálatosan a te kegyelmedet, aki megszabadítod jobboddal a te benned bízókat a támadóktól.
Tarts meg engemet, mint szemed fényét; szárnyaid árnyékában rejts el engemet. 
Reményik Sándor
GYÓGYÍTS MEG!
Én Istenem, gyógyíts meg engemet!
Nézd: elszárad a fám
A testem-lelkem fája...
De épek még a gyökerek talán.
A tompa, tunya tespedés alatt,
Gyökereimben: érzem magamat,
És ott zsong millió melódiám.  
Én Istenem, gyógyíts meg engemet!
Hiszen - nem is éltem igazában.
Csak úgy éltem, mint lepke a bábban,
Csak úgy éltem, mint árnyék a fényben:
Rólam gondolt roppant gondolatod
Torz árnyékaképpen.  
Egy kóbor szellő néha-néha
Valami balzsam illatot hozott.
Akkor megéreztem: ez az élet,
S megéreztem a Te közelléted, -
S maradtam mégis torz és átkozott.  
Én Istenem, gyógyíts meg engemet.
Én szeretni és adni akarok:
Egy harmatcseppért is - tengereket.
S most tengereket látok felém jönni,
És nem maradt egy könnyem - megköszönni.
-----------------------------------------------
            Zsoltár18, 2-3,-  És monda (Dávid): Szeretlek Uram, én erősségem!
Az Úr az én kősziklám, váram és szabadítóm; az én Istenem, az én kősziklám, ő benne bízom: az én paizsom, idvességem szarva, menedékem.
Nemrég egy vidéki gimnáziumban tettem fel a kérdést: Ki az, aki sohasem csap be bennünket? Aki mindig a javunkat akarja? Akiben mindig megbízhatunk és támaszkodhatunk rá? Csend volt a diákok között. Szüleire senki sem tett utalást, pedig kisváros, kis gimnáziumban, többnyire falusi gyerekek vettek részt a rendhagyó irodalomórán. Végre egy 16-17 év körüli fiú megszólalt:
- Kire lehet számítanom? Hát csak saját magamra.
Nevető arcok fordultak egymás felé.
- Valaha én is így gondolkodtam – feleltem neki – Ám egyszer kezembe került Pilinszky Jánosnak egy prózai írása, melynek címe: Az ember – így folytatódott az első sorban: legfőbb ellensége saját magának. Azt hittem, nem jól látok.
Talán sajtóhiba? Nem. Hányszor becsaptuk önmagunkat! S hogy nem akarva, az most még súlyosabb, még akaratlanul is! Igazán nem a legbiztosabb kezekben van az életünk, ha a magunkéban tartjuk. Ezért feketén-fehéren látnunk kell, amit egy másik költő tapasztalata helyez elénk:
Keresztury Dezső: Valaki tenyerében
Sokszor nem tudtam, mi derül
ki végre sok titok közül
meglepetésül;
valóság lesz a képzelet,
vad csatazajra ébredek,
harcban ész nélkül;
belezuhantam, visz az ár,
mihez, mert kell, okot talál,
hogy fennmaradjon végül.
A gyötrött test, mely elveti
eszméletét: nem kell neki,
mert csupa vér már;
visszaájul, vagy kirepül
a fénybe vagy alámerül,
sűrű, kövér sár
nyeli; új törvény dobja ki,
új áramokba hullani,
hol más fény, más sötét jár.
Kérdezhettem, hol is vagyok,
mit is tegyek, mire a sok
esély, hisz látni
néhány lépésre ha tudok,
sodrások, labirintusok
szédületében bármi
várhat, kő, iszap, parti rét,
s rámveti háló-végzetét
angyal, ördög, akárki.
Sokszor éreztem: vége van,
megölnek, elvesztem magam,
s mindig túléltem;
sokszor éreztem: eltűnök,
s a nap mindújra kisütött,
valaki lenyúlt értem;
mindig úr lett a vadakon
valami nagyobb hatalom,
s elfértem tenyerében. 
Dr. Reisinger János,-irodalomtörténész.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése