2016. január 28., csütörtök



KRISZTUS FELTÁMADT! , - Jn 15,9-17.
Jézus mondja: 9 "Ahogyan engem szeretett az Atya, úgy szeretlek én is titeket: maradjatok meg az én szeretetemben. 10 Ha parancsolataimat megtartjátok, megmaradtok a szeretetemben, ahogyan én mindig megtartottam az én Atyám parancsolatait, és megmaradok az ő szeretetében. 11 Ezeket azért mondom nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök teljessé legyen." 12 "Az az én parancsolatom, hogy úgy szeressétek egymást, ahogyan én szerettelek titeket. 13 Nincs senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja barátaiért. 14 Ti barátaim vagytok, ha azt teszitek, amit én parancsolok nektek. 15 Többé nem mondalak titeket szolgáknak, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Titeket azonban barátaimnak mondalak, mert mindazt, amit hallottam az én Atyámtól, tudtul adtam nektek. 16 Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki, és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon, hogy bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. 17 "Ezeket azért parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást."
---------------------------------------
Kívánságaim a 2016. esztendőre
Sok örömet, boldogságot, jó levegőt, szép világot.
Pénztárcába sok-sok ezrest, minimálbért, több százezrest.

Lecsökkentett adóterhet, ez hozza majd meg a kedvet.
Szimpatikus benzinárat, mindenkinek szép kis házat.

Hajléktalan egy se legyen, lakhassanak emeleten.
Munkahelyek száma tenger, dolgozhasson minden ember.

Egészségügy tökéletes, politikus becsületes.
Minden gyermek szép családban, nyugdíjasok szép hazában.

Közlekedés mindenhol jó, mely most ritka, mint a fehér holló.
Kerékpárút, szép zöld erdő, sok hektár föld szépen termő.

Ember embert sose bántson, erőszakot sose lásson.
Rendőr, civil egymás mellett békességet képviselhet.

Béke legyen a világon, madarak a zöld faágon.
Legyen szebb az életünk. Érte együtt tehetünk

--------------------------------

EGY ÉV KEZDETÉN
Kiáltó szó a nagy pusztában
Rázd fel álmukból most a lelkeket –
Egy újévnek lombsátorában
A hívő tábor ül ma ünnepet.
Csokorba kötve minden virágunk,
A zászló alatt sorfalat állunk,
Felzúg az ének, szívünk lángra gyúl:
„Erős várunk nekünk az Úr!”
Az emlékezet sebes szárnyain
Amíg járjuk a múltnak partjait,
Látjuk, hogy gúny és gyalázat fölött
Miként arat diadalt a hit.
Ha próbák tüze támad ellenünk,
Gyávák, hűtlenek soha ne legyünk!
Míg köröttünk vész és vihar dúl
Erős várunk nekünk az Úr!
Hála érzelem tör az egekbe,
Magasztos ima kél az ajkakon:
„Atyánk! Egyházad kicsiny hajóját
Kormányozd tovább a hullámokon.“
Ha erőnk fogyna s örömünk múlna,
Ő nyújtson vigaszt ezerszer, újra.
Mosolygó égbolt, drága kék azúr:
„Erős várunk nekünk az Úr!”
Új évnek küszöbén állunk:
Állj csatasorba hívő ifjúság!
A jövő bontja felénk szárnyait –
Apostolokra szomjas a világ!
Zengjen a kürt és sírjon a hárfa,
A küzdő harcost koszorú várja!
Ha golyó sebez, vagy ha tövis szúr:
Erős várunk nekünk az Úr!
Zendülő szélben, lobogó tűzben
Szállj le mireánk, Istennek Lelke.
A sötétségnek hatalma ellen
Vezess bennünket szent győzelemre.
Béke olajág leng a kezünkben,
Boldogság fénye csillog szemünkben,
A szeretetnek illatárja hull…
„Erős várunk nekünk az Úr!”
----------------------------------------------

Kifejezhetetlen cserét vállalt Jézus magára !

A BŰNTELEN bűnhődött! A VÉTKES szabadult !

AZ ÁLDOTT viselte az átkot! Az ÁTKOZOTT áldást nyert !

AZ ÉLET meghalt, és a HALOTT él !

A DICSŐSÉGET szégyen borította el, a SZÉGYENLETES dicsőséget kap.

Kifejezhetetlen csere,mit vállalt Megváltónk!!
--------------------------------------------------

. A bálványimádás bűne
Isten birtokolja a föld minden gazdagságát és kötelezi magát arra, hogy
gondoskodik népe szükségleteiről. A népének parancsolatokra alapozott szent
Szövetséget ajánlott fel, hogy a boldogságukat biztosítsa. (ŕ Kiv 19,5)
A szövetség révén (amiben a tízparancsolat is benne van) vagyunk mi is Isten
népe.
A tízparancsolat első parancsa – Rajtam kívül más isteneid ne legyenek (MTörv
5,7) – kizárja, hogy elkötelezettségünket bármi más „isten” felé fordítsuk,
bármi mást tekintsünk javaink és szükségleteink forrásának. Ez bálványimádás
lenne.
A bálványimádás a test bűne (Gal 5,19). Pál a bálványimádás kategóriájába
minden testi lázadást belefoglal, például a gazdagsághoz való
ragaszkodást is. (Ef 5,5 vö.: Kol 3,5-6!).
„A bálványimádás nemcsak a pogányság hamis kultuszát jelenti …,
állandó kihívás a hit számára. Bálványimádás mindannak istenítése, ami nem
Isten. A bálványimádás kísértés, ami arra csábítja az embert, hogy az Istenről
való elpusztíthatatlan tudását mindenki más elé vigye; arra vezeti az embert,
hogy bizalmát az Egyetlen helyett másba vesse, például a pénzbe.
Mt 6,24: senki sem szolgálhat két úrnak… Nem szolgálhattok Istennek és a
mammonnak.
Ez a szövetség megtörése lenne, azaz bálványimádás.
Jó, de hogyan használjuk az anyagiakat? A gazdagság használatát illetőleg
Lukács 16-ban találunk útmutatást. A hűtlen intéző példája. Ez minden
adósnak elengedte a tartozásuk jelentős részét, hogy később befogadják őt. Az
Úr megdicsérte az intézőt...
Tanulság, hogy mi csak intézők vagyunk, valaki más gazdagságát kezeljük./ Istenünkét/
Nem birtokosok vagyunk! Számot kell adnunk az Úrnak, aki a világegyetem
gazdája, a ránk bízott javakról.
Nem a csalást dicséri meg az Úr. Jézus megmagyarázza a példabeszédet: a
hűtlen intézőhöz hasonlóan kell biztosítanunk a jövőnket – az örök jövőt,
felhasználva a ránk bízott anyagi lehetőségeket.
Ugyanakkor Jézus a gazdagságot hamisnak nevezi. Nem az eltulajdonlás
miatt, hogy csalással szerezték esetleg meg, hanem azért hamis, mert arra
veszi rá az embert, hogy megsértse az ura iránti hűségét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése