2015. október 30., péntek



Élek
Jézussal élek, napjaim szépek. Benne remélek, sohasem félek.
Jöhetnek bajok, kicsik és nagyok,  mindent ráhagyok, az Övé vagyok!

Csak Ő a lényeg, ha Reá nézek, édeni fények mind az enyémek!
Szüntelen ragyog, telnek a napok,  általa kapok mennyei lakot!  Kurczina Terézia
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-
 Kutam
Ellankadván az utamon Jézus az én jó kutam;
Őáltala frissülök fel, ha bármi baj rám zuhan.

Fájdalomtól vérzik szívem, és a szemem könnyet ejt;
Szeretettel átölelve sebeibe belerejt.

Mit kezdjek a fájdalmammal, megmutatja énnekem;
S csodálatos gyümölcs lesz, mit nehézségem megterem.

Szent Szívével egyesülve hallható lesz az a szó,
ami gyógyír sebeimre, s lelkemnek oly nyugtató.

Igéjéből erőt nyerve minden bajom könnyebb lesz;
Keresztemet elhordozván jutok el az Istenhez.  Kurczina Terézia
-----------------------------------------------------------------



Hála
Megköszönöm most jó Uram, Veled járhatom az utam.
Hol kereslek, fel is lellek, hozzád bújok, átölellek.
Téged látlak mindenkiben, tekintetem Rajtad pihen.
Téged rejt e sok magas hegy, fák ágain kis vörösbegy.
Besüppedő nedves avar, porfelhő, mit szél felkavar.
Csörgedező hegyi patak, rejtőzködő piciny halak.
Kisimulva a víztükör, rajta a fény, mi tündököl.
Varázslatos erdőillat, könnyű szél, mi lágyan ringat.
Virágkehely és virágpor, lezúduló esti zápor.
Csöndes napom hűs alkonya,
elsuhanó őzek nyoma. Apró vadak járta csapás,
csilingelő, szép kacagás. Kiránduló víg emberpár,
őszbe hajló elmúló nyár. Fényben úszó látóhatár,
köröttem sok dalos madár. A távoli harang szava,
élet minden színe-java. S ha egész nap ezt sorolnám,
elmondani úgy sem tudnám. Észreveszlek, megcsodállak,
szüntelenül Téged áldlak.  Kurczina Terézia
-----------------------------------------------

Oltáriszentség előtt
Oltáriszentség, nagy titok, előtted én leborulok.
Bár a szemem kenyeret lát, hiszem Benned Isten fiát.

Elárasztasz kegyelemmel, körülölelsz szeretettel.
Hozzád jövök, ha örülök, Neked mindent megköszönök.

Te ártatlan, tiszta Bárány! Színed előtt leborulván
odaadom magam Neked, szüntelenül áldom Neved.

Jézus rendelt Téged nekünk, maradni így akart velünk.
Földi útra táplálékul, égbe vivő ajándékul.

Jöhetnek nagy lelki fagyok, egyedül én sosem vagyok.
Tőled kapok új erőre, s haladhatok még előre.

Mindig Hozzád menekülök, közeledben felüdülök.
Eléd járok töltekezni, Jézust Benned fölfedezni.

Búban, bajban itt vagy velem, a békédet adod nekem.
Türelemre is Te nevelsz, Neked tetsző útra terelsz.

Jézus kérte: vegyünk, együnk, hogy Ővele egyek legyünk.
Tőled szívem mindig hevül, lelkemben élsz, mélyen, belül.

Könyörögve kérlek Téged, áraszd reám a kegyelmed!
Ne engedd, hogy hűtlen legyek, ellenedre bármit tegyek!  Kurczina Terézia
---------------------------------------------------
Ima
Uram, tarts meg engem, Szentséges kezedben!
Lelkem olyan gyönge, ha bármi baj jönne, elveszne életem!
Mélysötét éjeken, homályban és ködben, világíts köröttem!
Gondok reám lesnek, add, hogy el ne vesszek!
Átjárna fájdalom, lankadna két karom, maradjon meg nekem
tiszta szeretetem!

Esdekelve kérlek, add, hogy Rád úgy nézzek, ahogyan Te nézed
szeretett Terézed!  Kurczina Terézia
  1.                                  Az "én
  2.  
  3. Ha a szívünk új, akkor az “én” teljesen eltűnik. Akkor nem figyelünk arra, hogy mások szeretettel közelednek-e felénk, kedvesen beszélnek-e vagy szeretetlenül. Ezek mind a régi természet jelei. (Trudel )
  4. Nem Jézus követője az, aki előtt még fontos, hogy mit gondolnak és beszélnek róla az emberek. (Trudel)
  5. Ha csak akkor vagyunk boldogok, ha mások szeretnek és becsülnek, és még ott tartunk, hogy a mellőzést nem tudjuk elszenvedni, akkor még hiba van bennünk. (Trudel)
  6. A legszánalmasabb emberek közé tartoznak azok, akik összejövetelekre futkároznak, de óemberüktől nem akarnak megszabadulni. (Trudel)
  7. Vizsgáljuk meg magunkat, vajon tudnánk-e olyan embereknek alacsony szolgálatot tenni, akik ellenszenvesek előttünk. (Trudel)
  8. Aki a szívében levő farkast és medvét legyőzte, az a hétnek egyetlen napján sem mogorva. (Trudel)
  9. Amelyik szívbe Jézus betérhet, és lakozást vehet, ott a gyenge idegek is megerősödnek. Az ingerlékenység és idegesség rendszerint az óember természetéből erednek. (Trudel)
  10. Önmagunkon uralkodni a legnagyobb hatalom.
  11. Uram, semmi áron ne engedd, hogy az én akaratom teljesüljön, ha nem szolgálja javamat.
  12. Uram, fékezz meg engem, mert én nem tudom magam megfékezni.
  13. A Sátán hatalma és uralkodása annyira terjed ki fölötted, amennyire saját életed, gondolkodásod, kívánságod és akaratod, mert ez az ő birodalma. (Modersohn)
  14. Nem ismerek olyan mennyei ajtót, melyen az óembert be lehetne tuszkolni.
  15. Ahol az én erőm véget ér, ott kezdődik az Isten ereje.
  16. Aki mentegetőzik, az vádolja magát.
----------------------------------------------------------------

Győzelem
  1.  
  2. Nem azért helyezett Isten bennünket ebbe a világba, hogy elmeneküljünk, hanem, hogy győzzünk. (Ohler)
  3. A bátorság nem abban áll, hogy vakon észre sem vesszük a veszélyt, hanem látjuk, hogy legyőzzük azt.
  4. Az Isten nem kíván lehetetlent. A hívő rendes, egészséges életéhez hozzá tartozik a világ, a bűn és a test feletti győzelem. (Stewart)
  5. A győzelmesek fognak Isten trónja előtt állni, nem pedig a legyőzöttek. (Trudel.)
  6. Az igazi bátorság nem a félelem hiánya, inkább a félelem legyőzése.
  7. Teljes átadás nélkül nem lehet teljes győzelem sem. (Trudel)
  8. Az ellenség nem azért van, hogy elfussunk előle, hanem hogy legyőzzük szeretettel.
  9. Nagy erő kell ahhoz, hogy az ember a küzdelemben megálljon, de még nagyobb, hogy a győzelem mámorában el ne essék. (Spurgeon)
  10. A gyáva ember reszket a harc előtt, a bátor remeg a győzelemért. (Spurgeon)

------------------------------------------------------------------


Hit-aggodalom
  1.  
  2. Az őszinte kétség mindig Jézusnál keresi a megoldást. (Viktor J.)
  3. Rövidlátó hitetlenség tudja csak a veszélyt és a szükséget látni, a hívő lélek nyitott szeme látja az őrző angyalt és isteni segítséget. (Filius)
  4. Leginkább azzal dicsőítjük az Urat, ha minden szavának hiszünk. (Trudel D.)
  5. A hitet több tőrdöfés éri az ingatok, mint a hitetlenek részéről. (Spurgeon)
  6. A hit nehézsége abban áll, hogy nincs benne nehézség. (Spurgeon)
  7. A hitnek nemcsak halláson, hanem tapasztaláson is kell nyugodnia. Így nemcsak házi használatra, hanem kivitelre is alkalmas lesz. (Fosdick)
  8. A hit birodalma ott kezdődik, ahol a valószínűség országa véget ér. (Müller)
  9. Megpróbáltatások, akadályok, nehézségek és nem egyszer a csüggedésre késztető körülmények azok, amelyek a hit táplálékát képezik. (Müller)
  10. Az élő hit, az amely képessé teszi az embert arra, hogy hajóját a jelen körülmények partjától eltaszítva, hullámzó tengerrel és tomboló viharral szembeszálljon, és akkor is állhatatos maradjon, mikor a Mester aludni látszik. – Az ilyen hit, mint a valódi drágakő, igen ritka.
  11. A kicsiny hit is képes üdvözíteni, de nem képes Isten dicsőségére nagy dolgokat véghez vinni. (Spurgeon)
  12. A hit átveti magát az idő korlátján és diadalénekbe kezd, amikor a csata még javában zajlik. (Spurgeon)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése