2015. október 30., péntek




Igazság-hazugság
Inkább az igazság ütlege, mint a hamisság csókja.
  1. A hazugság arányosan nő a távolsággal. (Spurgeon)
  2. Ha a hazugság mellett igazság is jár, az még nem bizonyítja, hogy élhetünk vele.
  3. Ha valaki hazudik, szándékosan ad félrevezető jelzést. Ezzel bizalmatlanságot ébreszt minden egyéb jelzés megbízhatósága iránt, melyet valaha adni fog. (Fosdick)
  4. Sokszor odatolakszunk a becsület határának a kerítéséhez, és átdugjuk fejünket a lécek között, óhajtozva, hogy bárcsak volna elég bátorságunk átmászni a másik oldalra. Sok embernek a jósága csak abban áll, hogy nincs elég mersze rosszabbnak lenni. (Fosdick)
  5. A hazug embernek rövid a lába, hamar utolérik. (Fosdick)
  6. Az igazság nem fél a világosságtól. (Fosdick)
  7. A keresztény tegyen úgy az igazsággal, mint a csiga a házával: lakjon benne, és ha valahova megy, vigye magával. (Fosdick)
  8. A hazug ember nem bizonyíthat az igazság mellett, de ha mégis ezt teszi, árt az igazságnak.
  9. A hazugságnak igen sok atyafia van, és családját aljasságnak hívják.
  10. Lehet, hogy te magadról mindenféle hazugságot fogsz hallani, de te magad sohase hazudjál.
--------------------------------------------
  1.                           Isten Igéje
  2.  
Isten Igéje az a sínpár, melyen életednek haladni kell - Naponként engedelmeskednetek kell az Igének – a vonat csak két sínen mehet, különben baj lesz. (Stewart)
  1. Az evangélium nem törvény, nem kötelességek tára, hanem felszabadító örömhír.
  2. Sok ember az Isten adta lelki eledelnek – az Igének csak az illatával él, és éhen hal mellette. (Viktor J.)
  3. A Biblia olyan, mint a visszhang: fal kell hozzá, ami visszaverje, és csak akkor születik meg. (Ravasz)
  4. Ne bámulni és kritizálni menjünk a Biblia királyi palotájába, hanem menjünk, hogy megtaláljuk a Királyt, és nyerjünk kegyelmet tőle. (Ravasz)
--------------------------------------------------------------------




Imádság
  1.  
  2. Nem lehet gyakran imádkozni. Az imádkozás annyira természetünkké válhat, mint a mágnestűnek, az hogy észak felé fordul. (Spurgeon)
  3. Sokan mondják: “Minden időben lehet imádkozni.” – Tudom, hogy lehet, de attól tartok, hogy akik nem imádkoznak rendszeresen, nagyon ritkán imádkoznak. (Spurgeon)
  4. Az imádságnak a súlya számít, nem a hossza. (Spurgeon)
  5. Másokért könyörögni annyi, mint Krisztussal együtt munkálkodni. Ő is könyörög az Atyánál az emberekért. (Spurgeon)
  6. Az imádságban használt bő beszéd nem más, mint egy nyomorúságos fügefalevél, mellyel az ember lelkének mezítelenségét igyekszik eltakarni. (Spurgeon)
  7. Ha használjuk a menny kapujának kulcsát, az imádságot, minden kinyílik előttünk, amire lelki életünknek szüksége van. (Sundar S.)

-----------------------

Mikor láttalak
Nem láttalak soha fogolynak. Te jártál csíkos rabruhába'?
Te botladoztál ott, hol kába Fogyatékosok mosolyognak?
Nem tudtalak soha betegnek Kórházi ágyon, lázban égve...
Bennem arcod glóriás képe Élt - nem az, min könnyek peregnek.
Nem jajdult bennem ruharongyod... Nekem Szent voltál, papi szépség...
Nem éreztem, hogy gyötrő éhség Tépi, marja kiaszott gyomrod.
Jaj, az ítélet! Jaj, ha Istennek Trónja előtt kései bánat
Ad helyet a Bárány szavának: "Nem ismertél - én sem ismerlek!"
Iványiné Sinka Magdolna

------------------------------------

Tudom, Uram, hogy minden napon és minden percben figyelsz rájuk.
Köszönöm, Uram, áldásaidat, törődésedet, szeretetedet. Köszönöm, hogy előbb szeretted őket, mint ők szerettek Téged.
Köszönöm, Urunk, Jézus, hogy elfogadod és megáldod őket. Az Atya, Fiú és Szentlélek nevében. Ámen Pilinszky János
--------------------------------

Ajánld fel magad!
„Ő majd megmondja neked, mit cselekedjél" (Ruth 3,4).
Izrael igyekezett megőrizni családi örökségét Józsué napjaitól egészen Krisztus érkezéséig. Ezért az elidegenített birtokokat minden ötvenéves évfordulókor vissza kellett adni. A birtoklás folytonossága azonban akkor volt csak biztosított, ha az eredeti birtokos örökösökkel rendelkezett. Ezért törvénnyé tették, hogy ha egy férfi fiak nélkül halt meg, özvegyet hagyva hátra, egy közeli rokon a családfa folytatása érdekében köteles legyen őt feleségül venni. Naomi özvegy és túlságosan idős volt gyermekek világrahozatalához, ami helyzetét ugyancsak megnehezítette. Hogyan lehetett tehát elhunyt férjének örökségét helyreállítani? Menye, Ruth bár hajlandó lett volna erre, Naomi hazájában idegennek számított. Csupán az idős Boáz volt elég közeli rokon ahhoz, hogy segíthessen. De vajon megvált-e Boáz egy idegent? Mert Ruth nak nemcsak arra volt szüksége, hogy földjeit megvásárolják, hanem hogy valaki feleségül vegye. Tehát fel kellett „ajánlania magát" Boáznak.
Ha nem ajánljuk fel magunkat Istennek, akkor a megváltás meddő, üres dolog marad. Boáz méltán dicsérte meg Ruthot, aki Isten törvényének betöltése érdekében elfordult a fiatalabb férfiak vonzerejétől. Ha utódaira tekintünk, láthatjuk milyen gazdagon jutalmazta meg őt ezért az Úr. Aki odaszenteli magát Istennek, mindig bőséges jutalmát veszi.(Ruth Dávid király dédanyja)
Mert úgy szerette Isten a világot,hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.(Jn 3.16)
Jézus így válaszolt: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, csakis énáltalam. (Jn. 14.6)
-------------------------------

Lukátsi Vilma: ÉBREDEZÉS

Térj meg! - ezt hallottam tegnap este.
Közvetlenül mellemnek szögezte a hallott Ige a fegyver csövét,
és idegen lett a meghitt sötét: lehet, hogy elvétettem az utat?
Elmerült bennem az Isten-tudat gyermekkorom gyarló imáiban,
vagy a harangos templombolt alatt valami gyér vallásos köpenybe
takartam, és bizonygattam egyre magamnak, hogy Isten mozdulatlan.
...néha elmondtam még öntudatlan: "Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben..." de imám visszahullt szárnyszegetten,
ezért hát abbahagytam az imát. Az élet annyi szépet-jót kínált
- tegnap estig! Amióta úgy érzem, VALAKI sürget, hogy el ne késsem! Meg kell térnem! Még ma meg kell térnem...

----------------------------------------------
KERESZT ALATT
Uram, én jó akartam lenni, de imádkozva rosszat tettem.
Uram, a szemem jobbra nézett, de akaratlan balra mentem.
Sírást indultam vigasztalni, de jaj, a szám szitokra állott,
a karom ölelésre lendült, de csattanva az arcba vágott.
Uram: én mindig rosszat tettem, valahányszor csak jót akartam!
Uram: ha én gyémánt vagyok, csiszolatlan miért Vass Albert
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,--,

HISZEK
Hiszek-e még a régi hitben, Szent-e előttem még a múlt?
Vagy ami egykor élt szívemben Már mind elkorhadt, megfakult?
A büszke dal, ha újra zendül, Megdobogtatja-e szíved?
- Érzem, a könny hogy pereg szememből,
Hiszek.
Hiszel - e az emberiségben,Hogy van nagy hivatás még ?
S mit ki nem vitt sok ezer-éven Kivívja egy új nemzedék?
Kimúl a szolgaság, a vakhit, Bilincset törnek a nemzetek?
- Érzem, szememből villám csap ki.
Hiszek.
Mondd, hiszel - e a földi létben, Hogy méltó küzdelemre még?
Hogy nem bolygunk örök sötétben, S jóságos a hatalmas ég?
Hogy a nagy mindenséggel szemben Nem kell feladnunk a hitet?
- - Sugár ragyog könnyes szememben. Hiszek. - Palágyi Lajos
-------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése