A hívő minden dolgában keresi Isten
akaratát
Az ember három alkotórésze
a szellem, a lélek és a test. Közülük a szellem Isten kegyelméből a megtéréssel
azonnal újjászületik, a lelket (elme, akarat, érzelem) és a testet azonban már
nekünk kell az Ige által és a Szent Szellem segítségével az újjászületett
szellemünk uralma alá terelni és ott tartani. Az óembert (régi természetet) is
az embernek kell folyamatosan megfeszítenie. Sok minden rajtunk múlik tehát.
Azon, hogy mennyire szánjuk oda magunkat a változásra. Isten ehhez a munkához
kinek-kinek az anyanyelvén tette elérhetővé a Szentírást, és mérték nélkül kész
a Szent Szellemet is reánk árasztani. A kérdés az, hogy mi is mérték nélkül
vagyunk-e hajlandóak átadni magunkat Isten céljaira, alárendelni magunkat az
akaratának. Sokan az önátadás helyett a „Privát terület, belépni tilos!” táblát
helyezik életük számos területére, mégis elvárják Isten segítségét a bajban.
Péter apostol is figyelmeztet arra, hogy az isteni beavatkozás és védelem nem
nélkülözi a magasabb rendű célt: „megtartásra való nép vagytok
[abból a célból], hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, aki
a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket” (1Pt
2:9). Az isteni segítség célja tehát az, hogy az Isten jóságát megtapasztaló ember ennek a jóságnak a hiteles tanúbizonyságává, szószólójává váljon. Életét Isten célkitűzései szerint élje, benne a bibliai értékeket valósítsa meg, és a neki adott lehetőségek szerint Isten dolgainak előmozdításán munkálkodjon. Péter anyósáról az olvasható, hogy miután Jézus meggyógyította, „szolgálni kezdte” őket (Mk 1:31). „Íme meggyógyultál, többé ne vétkezzél, hogy rosszabbul ne legyen dolgod!” – mondta Jézus a Bethesda-tónál meggyógyított betegnek (Jn 5:14). Isten anyagi áldásának is elsődleges célja az, hogy „minden jótéteményre bőségben legyetek” (2Kor 9:8). Jákob is életre szólóan, előre elkötelezte magát Istennek azért cserébe, hogy az Úr kimentse az életveszélyből, száműzetésből, amibe önhibájából került (1Móz 28:18–22). Ha valaki csak azért kér Istentől gyógyítást, hogy utána továbbra is istentelenül éljen, vagy azért kér anyagi segítséget, hogy azzal önmagát valósítsa meg, nem jó az indítéka, és erősen kétséges az ilyen imameghallgatás, illetve az, hogy az ilyen ember tartósan meg tudja-e őrizni az Istentől kapott áldást. Amikor Jézus egy alkalommal tíz bélpoklost gyógyított meg, közülük csak egy tért hozzá vissza. Mind a tízen meggyógyultak ugyan, de Jézus csak ennek az egynek mondta, hogy „a te hited téged megtartott” , tehát nála az áldás megőrzésére is garancia keletkezett (Lk 17:19).
Istenről
Ha azt
hiszed, mit sokan, hogy fent van, Onnan néz a mélybe rád.
Ha azt
hiszed, hogy rettenetes Úr, S félve mondod el imád.
Hogy ural
itt mindent s e mindenben Parányként ott vagy te is.
Hogy esőt,
napfényt azért ad s von meg, Mert így tetszik neki.
És holnap,
ha már megun, félredob, Mint ütött, férges almát.
Pedig te is
az vagy, mi a többi, Minek az élet formált...
- Ha azt
hiszed, nem ismered. Vele még sosem találkoztál...
Ha azt
hiszed, mit hinni kell, Hogy erős várunk nekünk?
Ha azt
hiszed, közöttünk tér nincs, s naponként itt van velünk.
Ha álmatlan
éjszakánként csendben Meg tudsz mindent vallani.
Ha zúgó
vihar tombolása közt Meg tudod Őt hallani.
Ha egyedül
vagy nagyon, de ezer segítő kart látsz
benne,
Ha hiszel
istenségében és nincs mi csüggedővé, tenne.
Akkor bár
vagyonod nincs – sokkal bírsz. Nálad nincsen gazdagabb.
Akkor,
akkor, mert bízol, mert tiéd, Te vagy a legboldogabb.1949. 09. 08
----------------------------------------------------
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése