1Thess
4,11,-"Becsületbeli dolognak tartsátok, hogy... a tulajdon kezeitekkel
munkálkodjatok..." "Tekintsük szabálynak, hogy a hasznos munka a
legjobb testgyakorlás az ifjúság számára... Meg kell tanítanunk az ifjúságot
arra, hogy az élet komoly munkát, felelősséget és teherhordozást jelent. A
gyakorlati életre felkészítő nevelésben kell részesíteni őket, mivelhogy olyan
férfiakra és nőkre van szükség, akik meg tudnak küzdeni a váratlan
nehézségekkel. Meg kell tanítani őket arra, hogy szükség van a rendszeres, jól
beosztott munka fegyelmező hatására. Nemcsak az élet viszontagságai miatt,
hanem a minden irányban való fejlődés érdekében is. Annak ellenére, hogy oly
sok mindent mondtak és írtak a munka méltóságáról, mégis az a felfogás
uralkodik az emberek között, hogy a fizikai munka lealacsonyító...
A gyermekek és ifjak tanulják meg a Bibliából, hogyan becsülte meg Isten a mindennapi szükségletekért dolgozó ember munkáját. Olvassanak a prófétaiskolák tanulóiról, akik házat építettek maguknak... (2Kir 6,1–2). Olvassanak Jézusról, az ácsról, Pálról, a sátorkészítőről, aki a kézműves munkát összekapcsolta a legmagasabbrendű szolgálattal... Olvassanak a bölcs asszonyról a Példabeszédek könyvében, aki »keres gyapjat vagy lent, és megkészíti azokat kezeivel kedvvel... és a restségnek étkét nem eszi...«.
A friss levegőn végzett fizikai munka, amely az egész testet megmozgatja, a legjobb kikapcsolódást nyújtja a tanulásból. A kézművesség egyik ága sem értékesebb a földművelésnél. Tegyünk nagyobb erőfeszítéseket azért, hogy felkeltsük és növeljük az iránta való érdeklődést." (Nevelés, A kétkezi munka c. fejezetből)
A gyermekek és ifjak tanulják meg a Bibliából, hogyan becsülte meg Isten a mindennapi szükségletekért dolgozó ember munkáját. Olvassanak a prófétaiskolák tanulóiról, akik házat építettek maguknak... (2Kir 6,1–2). Olvassanak Jézusról, az ácsról, Pálról, a sátorkészítőről, aki a kézműves munkát összekapcsolta a legmagasabbrendű szolgálattal... Olvassanak a bölcs asszonyról a Példabeszédek könyvében, aki »keres gyapjat vagy lent, és megkészíti azokat kezeivel kedvvel... és a restségnek étkét nem eszi...«.
A friss levegőn végzett fizikai munka, amely az egész testet megmozgatja, a legjobb kikapcsolódást nyújtja a tanulásból. A kézművesség egyik ága sem értékesebb a földművelésnél. Tegyünk nagyobb erőfeszítéseket azért, hogy felkeltsük és növeljük az iránta való érdeklődést." (Nevelés, A kétkezi munka c. fejezetből)
ELVESZETT A KIS
BÁRÁNY.
Elveszett a kis bárány, vad oroszlán tépte,
Dávid pásztorgyerek volt, bátran elment érte.
Amíg küzdött, neki is kiserkent a vére,
selymes szőrű juhának életét megvédte.
Jézus juha vagyok én; rám támadt a Sátán,
jó Pásztorom értem jött, veszedelmem láttán.
Le is győzte a Gonoszt véres keresztfáján,
így tett nekem szabaddá, örök élet vár rám! Siklós József
----------------------------------------------------
A BÁRÁNY ÉS A PÉNZ.
Elveszett a pénz, a drachma, söpört az asszony miatta,
a szemétből kiragadta, a pókhálóból kiemelte,
gondosan letörölgette, s bár volt másik kilence,
ez lett az öröm!
Kódorgott a kicsi bárány a zsenge zöld füvek láttán,
és - eltévedt a hegy hátán.
De a Pásztor ment utána sziklák zuzmós vadonába,
kereste és - megtalálta!
Vad bozótból kiemelte, vérzett: karjaiba vette,
s bár volt kilencvenkilence, ő lett az öröm!
*
Én nem tudom, hogy mi voltam, lehettem pénz: elgurultam,
szűk sarkok közé szorultam; de lehettem én bárány is,
aki éhes, aki fázik, s fél, ha a villám cikázik...
Énrólam szól a példázat. Elfog a boldog alázat:
kerestek és - megtaláltak! Lukátsi Vilma
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése