2015. február 28., szombat




Mert a te beszédedbõl ismertetelek igaznak, és
a te beszédedbõl ismertetel hamisnak. — MÁTÉ 12,37.

Maga Jézus tette a fenti kijelentést. A szavak sokkal fontosabbak, mint ahogy azt az ember gondolná. Emlékszel Jóbra, és három úgynevezett „barátjára”, akik azért jöttek, hogy vigasztalják?
Jób így szólt keservesen azokhoz, akik vigasztalták, illetve valójában kínozták õt: „Meddig kínozzátok még a lelkemet, és ZÚZTOK DARABOKRA BESZÉDEITEKKEL?(Jób 19,2)
A szavak sikerre visznek vagy tönkretesznek bennünket.
A szavak meggyógyítanak, vagy megbetegítenek.
A Biblia tanítása szerint, a szavak vagy pusztítanak, vagy
életet adnak, boldoggá és egészségessé tesznek minket.
A tegnap kimondott szavaink tették olyanná az életünket,
amilyen az ma.
Ez megegyezik azzal, amit Jézus mondott a Márk
11,23-ban: „… meglesz néki, amit MONDOTT.” Mivel szavakat mondunk ki, ezt az igerészt valójában így is lehetne mondani: „Meglesznek néki azok a SZAVAK, amelyeket kimondott.
------------------------------------


A te beszédedből
Megvallás: A beszédembõl ismertetem igaznak.
Én tudom, hogy amit mondok, azt meg is kapom.
A kimondott szavaimat fogom megkapni.
Ezért olyan szavakat mondok ki, amelyek életet,
boldogságot és egészséget hordoznak.
Olyan szavakat mondok ki, amelyek sikerre
visznek, nem olyanokat, amelyek tönkretesznek!
Mind a halál, mind az élet, a nyelv hatalmában
van, és amiképpen ki-ki szeret azzal élni, úgy eszi
annak gyümölcsét. —PÉLDABESZÉDEK 18,21.


—Nem, nem fogok imádkozni a fiadért — mondtam annak a megdöbbent özvegyasszonynak,
aki imát kért tizenöt éves fiáért —, nem lenne semmi értelme.
Amíg azt mondogatod, hogy a fiadból sohasem lesz semmi, addig tönkreteszed az én imámat.
—Ezt az Úr jelentette ki neked? — kérdezte.
—Nem — mondtam én —, egyszerûen csak tudom, hogy
a szavainkkal teremtjük meg saját magunk és a gyermekeink életkörülményeit.
—Akkor mit tegyek? — kérdezte újra.
—A fiad most tizenöt éves, vannak dolgok, amiket akkor kellett volna megtenned, amikor még kisebb volt.
Most elször is: ne zaklasd õt azzal, hogy térjen meg Istenhez.
Másodszor pedig: ahelyett, hogy egész éjjel virrasztasz
és aggodalmaskodsz miatta, mondd ezt az Úr Jézusnak:
Uram, én nem tudom, hogy most hol van a fiam, de bárhol is legyen, én hittel és szeretettel veszem körül.
Mindeddig bizalmatlansággal, félelemmel és ítélkezéssel vetted körül.
Mondd ezt: „Uram, én hiszem, hogy a fiam nem fog a fiatalkorúak börtönébe kerülni.
 Soha többé nem mondom neki, hogy az életben nem lesz belõle semmi.
Hiszem, hogy viszi valamire az életben.”
Másfél év múlva visszatértem abba a városba, ahol ez az asszony lakott.
Rövidre fogva az történt, hogy odajött hozzám
és elmondta:
„Nem ment könnyen, de mindent úgy tettem, ahogy mondtad.
Az elõtt a fiam igen ördögi életet élt,
és most teljesen átadta magát Istennek!”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése