2015. január 28., szerda



Dömötör Ilona: Jövel, Szentlélek

Mint keret kép nélkül,
Cserép virág nélkül,
Olyan üres minden munkánk,
Ha nem Teád épül.

Nagyratörekvésünk,
Nekifeszülésünk
Összecsuklik, ha az erőt
Nem Te adod nekünk.

Lelkünk meg nem békül,
Éltünk meg nem szépül,
Építésünk összeomlik
Segedelmed nélkül.

Ahová mi lépünk,
Amihez mi érünk,
Elsorvad, ott minden élet,
Ha Te nem jársz vélünk.

Lelkünk közepébe,
Éltünk lényegébe
Újjászülő akaratod
Ivódjék be végre.

Haszontalan harcok,
Csüggesztő kudarcok
Tűnjenek el s tündököljék
Rajtunk Istenarcod.
--------------------------------------

Hézser Zoltán: Ha az lennék...

Megálmodtad Te is magad,
Úgyis tudom, ne is tagadd!

Hiszen én is megálmodtam
Azt az embert, ki nem voltam,

A más embert, ki lehetnék,
S ha az lennék, boldog lennék!
Hozsannázó napok c. gyűjteményből (Balog Miklós baptista lelkipásztor által regisztrált versek, 1983) III. Kötet, 404 old.
-----------------------------------





Toldalagi Pál: Átváltozás

Őrjöngő voltam, most pedig szelíd.
Az életem kiegyenesedik,
mi kusza volt, megint a régi lesz,
engedelmes, tetszetős és szíves,
tört részek nincsenek és nincs cserép,
mert visszanyerte vonzóerejét;
a fej megint fej lesz és a kék a kék,
az enyészetre intő fák és bokrok
ligetek lesznek és feléjük omlok,
majd felállok és lassan nőni kezdek,
a levegő nem is hullámzik: reszket,
az én szívem derűjének a fénye
behatol a zugokba, a sötétbe,
a halott mintha megelevenednék,
és én, és én az Isten mása lennék.
Hozsannázó napok c. gyűjteményből (Balog Miklós baptista lelkipásztor által regisztrált versek, 1983) III. Kötet, 404 old.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése