2015. január 28., szerda



Mike Károly: Vágyol-e ma tiszta lenni?

Vágyol-e ma tiszta lenni, tisztább, mint a hattyú tolla,
megfürödve égi tóban gyermekséged visszavenni?
Vágyol-e ma újjá lenni?

Golgotán egy élő „tó” van, dárda szúrta azt a forrást...
bánatodra ád megoldást, fáradt szív, ha fürdöl abban.
Éltetője Golgotán van.

Hallod-e a drága hívást; újjá válhat még az élted.
Lám, az Isten adta érted szent Fiát, ó, nézd az Írást,
Tőle vedd ma ezt a hívást!

Én e „tóra” rátaláltam. Isten értem földre szállott.
Jézus Krisztus legyen áldott; Vére által újjá váltam.
Áldom Őt, hogy megtaláltam. Gabonasors c. kötetből,  85.old)
----------------------------------------

Fejes Ádám: Fordulat

A fordulat, az izgat engem,
a fordulat a szerkezetben,
mikor a mozgás az égre tör
s a végtelennel is pöröl.

A fordulat, az izgat engem,
a fordulat, benn a szívekben,
mikor az Ember szabadul,
mikor szíve szívet ejt rabul!

Igen, a döntés izgat engem,
a fordulat az idegekben:
barátság, szentség, áldozat
a fordulat, a fordulat.

... Egy indulatos mily szelíd lett:
Mózes. Lehullt és sírni kezdett,
mások bűne gyötörte meg,
most: „halljak meg én s ők éljenek!”

A fordulat, az izgat engem,
nézd csak Péter dicsekszik fennen,
hűségre hangos – félsz öli,
de árulását gyűlöli!

Újabbakról szólj, mondod bátran.
A kérdésedet régen vártam,
Luther és Kálvin Harcait,
a fordulat győzelmeit

jól ismerem s titok van ebben:
„aki voltam s akivé lettem”
- de nem előtted vetkőzöm,
a fordulattal van közöm!

A fordulatot hordd öledben
mám, holnapom meg történelmem!
A fordulat a millió
új szív, mersz, reformáció!
 (Csak világítva szabad járni c. kötetből, 158. old

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése