2015. január 31., szombat



            Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki, hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Ján 3:16 
        Nagyon szeretjük ezt az igét, mert arról beszél, hogyan lehet örök életünk – hit által.                     Minden ember vágyik az örök élet után, a menyország után. De vajon értjük-e mit jelent az, hogy örök élet. Vajon itt Jézus Kriztus csak az örökké tartó életről, és  a mennyországról beszél.                            Mi szeretjük ezt így látni – hiszünk Jézusban és örök életünk van, fel nyújtjuk a kezünket, kijelentjük, hogy hiszünk Jézusban, befogadjuk a szívünkbe, és itt mindennek vége,                    Kegyelemből tartatunk meg és élhetünk ahogy tudunk, vagy ahogy akarunk, mert Jézus  Krisztusba  vetett  hitünk majd úgy is megment és örök életet ad. Vajon ezt érti  Krisztus Jézus az alatt, hogy aki hisz ő benne örök élete van, vagy valami többet.?
Nézzük, meg mit mond a biblia az örök élet jelentéséről.

      … És tudom, hogy az ő parancsolata örök élet. Ján 12:50 
       Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam. Ján 14:6 
       Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és a kit elküldtél, a Jézus Krisztust. Ján 17:3 
       De tudjuk [azt is], hogy az Isten Fia eljött, és értelmet adott nékünk arra, hogy megismerjük az igazat, és [hogy] mi az igazban, az ő Fiában, a Jézus Krisztusban vagyunk. Ez az igaz Isten és az örök élet. 1Ján 5:20 
     Jézus mindig megmagyarázta mit jelent az örök élet.  Jézus  tanításában az örök élet fogalmának jelentése inkább az Ő személyéhez, és az egyén életviteléhez  kapcsolódik.  Az örök élet nem  más mint Ő, Krisztus bennünk, a mi közösségünk Krisztussal, és a mi életünk, vagy élet vitelünk Krisztussal.  Ezt értetette meg Pál apostol is amikor a Galáciabeli gyülekezetnek ezt írja:  ( „Krisztussal együtt megfeszíttettem. Élek pedig többé nem én, hanem él bennem a Krisztus; a mely életet pedig most testben élek, az Isten Fiában, való hitben élem, a ki szeretett engem és önmagát adta érettem “. Gal 2:20  ). A Korinthusiaknak pedig ezt:  („Hű az Isten, ki elhívott titeket az ő Fiával, a mi Urunk Jézus Krisztussal való közösségre,” 1Kor 1:9 ) . Pál tanításában is azt látjuk, hogy Isten elsődleges célja a mi elhívásunkkal az, hogy közösségünk legyen Krisztussal, mert  az örök élet ebben van.
Ez látszik János evangéliumában is : ( „Ez pedig a kárhoztatás, hogy a világosság e világra jött, és az emberek inkább szerették a sötétséget, mint a világosságot; mert az ő cselekedeteik gonoszak voltak .Mert minden, a ki hamisan cselekszik, gyűlöli a világosságot és nem megy a világosságra, hogy az ő cselekedetei fel ne fedessenek;A ki pedig az igazságot cselekszi, az a világosságra megy, hogy az ő cselekedetei nyilvánvalókká legyenek, hogy Isten szerint való cselekedetek. Ján 3:19  -21 - Én világosságul jöttem e világra, hogy senki ne maradjon a sötétségben, a ki én bennem hisz.” (Ján 12:46 )
---------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése