(7) „Miért akarjátok elvenni Izráel fiainak bátorságát…” (4Mózes 32)
KEDVÉT SZEGJÜK A MÁSIKNAK, VAGY BÁTORÍTJUK AZT?
Ez alapvető kérdés a mindennapokban, ahogy a hitéletben is, leginkább pedig
Isten ígéreteit illetően. Csak a magunk
érdekeire tekintünk, vagy másokra is; segítünk, vagy akadályozunk másokat, akár
a testvéreinket is; azt nézzük, hogyan lehet megoldani egy problémát, vagy azt,
hogyan nem lehet megoldani? Rúben és Gád törzse a legeltetésre alkalmas,
Jordánon túli, dús területeken már letelepedett volna, így nem is kockáztattak
volna tovább, noha ez a terület még nem tartozott közvetlenül az Ígéret
Földjéhez. Mózes azonban nem engedte, hogy döntésükkel a többiek kedvét
szegjék, és azok is megtorpanjanak az Ígéret Földjének határán (7). Korábban az
Ígéret Földjét feltérképező küldöttek vették el így a vándorló nép kedvét
(8-9).* Isten a bajban sem hagyott magunkra, hanem bátorított. Ő mindig azt
nézte, hogy lehet megoldani az ember engedetlenségének halálos következményét;
a bűn, a betegség és a halál kérdését; ezért küldte el Jézus Krisztust. Őbenne
mindig csak bíztat, bátorít, vigasztal és a megérkezés felé vezet az Úr. Hűtlen
szolgák vagyunk, ha egyházunk üzenetének végkicsengése nem ez!
Zsidók 3,7-19
|
|
* …mert noha betekinthettek arra a földre, mégis megijedtek és
óriásokat láttak ott, ez a félelmetes hír pedig elvette a többiek kedvét
…………………………………………………………………………
(2) „Állj bosszút Izráel fiaiért a midjániakon…” (4Mózes 31)
A BOSSZÚÁLLÁS nem az Isten Lelkétől való,
soha, semmikor. Ez Jézus Krisztus szavainak egyik fontos üzenete. Az sajnos
előfordul, hogy gyilkos indulatainkban az Istennel is takarózunk; de ez nem
ment fel bennünket, akik már ismerhetjük a Jézus Krisztusban adott teljes kijelentést.
Nem ment fel semmiféle magyarázkodás itt sem: miszerint, ha Izráel a kellő
időben nem határozott, akkor a midianiták irtják ki őket.* Nagy kérdés, hogy
merészelhetjük-e ezt a szakaszt Krisztus felől értelmezni, és hogyan tegyük
azt? Ki merjük-e mondani, hogy Izráel még érvelhetett így, aki azonban Jézus
Krisztust ismeri, az már nem mentegetőzhet és magyarázkodhat, mert a krisztusi
ember inkább vállalja a hátratételt és a halált, minthogy a másikra kezet
emeljen, azok szeretteit bántsa, vagyonukat elvegye, és aztán kegyes
szertartásban a korábban pogány, tisztátalan vagyont megtisztítsa és használja.
Ez a fejezet a kijelentés folyamatának egy pontja, amelyben Isten választott
népének talpon kell maradnia, hogy eljöhessen Jézus Krisztus, de attól kezdve
nincs magyarázkodás és mentség semmiféle durvaságra, a másik kifosztására,
legyen az bárki is. Mi pedig, valljuk meg, azóta is csak ezt tesszük, ugyan
koronként más és más módszerekkel és eszközökkel.
Zsidók 3,1-6
|
488. dicséret
|
* Nem ment fel az a tény sem, hogy korábban a midianiták már
megkísértették és bűnbe vitték Izráel népét (25. fejezet). Mit jelent itt az
önmegtartóztatás? Mivel fogadalmi áldozatot csak családfők tehettek, ezért itt
nem erről lehet szó.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése