2014. augusztus 30., szombat



SPURGEON. 

150 évét világra jöttének,
nagy hírének,
ünnepélyek zengik:
60.000-en pillantottak
olajfakoporsójára,
hogy utoljára
láthassák még a Szónokot,
ki szavával
ezreket Jézushoz hozott.
Ő volt, ki mikor Igét hirdetett
minden hallgatót leszerelt...
A hit szemével látott,
a hit fülével hallott,
a hit szívével érzett,
mindenkit megigézett
JÉZUS SZÁMÁRA! –
Saját magára nem gondolt,
harangtalan, toronytalan,
szószék nélküli tabernákulumában
EGYETLEN vallását hirdette:
Jézust, a Krisztust,
kinek szolgálatában
40 esztendőt töltött,
kinek országába megtért
56 évesen,
hogy London sose lásson több ilyen csillagot
s az igehirdetők „fejedelme” legyen.
   Kárász Izabella   "Fényből fényességet" 149.

--------------------------------------------------------------
NÉZZ! 
 (Spurgeon elmondja megtérését)

És 45:22. Angol fordítás szerint:
„NÉZZETEK rám, hogy megtartassatok, földnek minden határai”.

Gyermekségemtől fogva tanultam én e tant
Jézus áldozatáról, de nem értettem azt.
Kereső lelkem vágyott megtudni, mint lehet
elnyerni, megtalálni szent üdvösségemet!
Ó, mennyit imádkoztam s nem jött rá felelet,
mily sok templomba jártam s nem érthettem meg ezt!
Hallottam igazságot, nagy igazságokat!
Bűneimre bocsánat… Válasz nélkül maradt.

S egy téli hóesésben, utam, hogy elakadt,
egy kicsi kápolnából hallottam hangokat,
Mondták, hogy: „süketítő” énekkel zengenek,
de még ezt is vállaltam, csak megmentve legyek.
S egy szikár férfi éppen Bibliát olvasott,
Szemét reám szegezvén: - NAGY SZÜKSÉGBEN VAGY OTT!
SOSEM JUTSZ KI BELŐLE, HA KRISZTUSRA NEM NÉZEL!
Két kezét felemelte:
- NÉZZ! NÉZZ! CSAK NÉZNED KELL!
… És én legott megláttam szent üdvösségemet
mint az érckígyót az ószövetségiek
úgy néztem,  - szemem égett, -
oda, Krisztusra, és
nem is tudtam már arról,
hogy tovább mit beszélt.
Szívem örömmel ugrált,
nem hallá, csak a SZÓT,
a teljes erőből lelkemben visszhangzót.
Kimondhatatlanul boldog azóta így vagyok
még mindig Rá, az égbe, felnézni akarok!

…Tizennégy évvel később, elmondta mit érzett
a kedves kápolnában, és azon igéket.
Karzat alatti padra, balra rámutatott:
- Ott ültem, mikor a „SZÓ”
engem megragadott!
s én, aki azt gondoltam, hogy ötven-féle jót
kell tennem üdvösségem érdekében, a SZÓT
felfogtam, megértettem, megcselekedtem azt;
megmentett, megtért szívvel szolgálom Uramat.
És prédikációim bármiről szóljanak
a bűnösök kegyelmét szolgálni hivattak.
…Célját CSAK ÍGY tölti be a prédikáció…

Győzedelmes erővel hódíts tért itt is: SZÓ!
   Kárász Izabella   "Fényből fényességet" 193
------------------------------------------------
MEGTÉRÉS.  [962]

Uram! Tépd ki a szívemet!
tegyél helyére újat, jobbat.
Ne fordítsd el a szívedet,
ne nézzed bűnös voltomat,
és bocsásd meg a vétkeim.
Add, én is megbocsáthassak.
Uram, tépd ki a szívemet,
Tegyél helyére újat, jobbat.

A Te arcodnak melegét
ne vondd meg bűnös gyermekedtől.
Keresztednek árnyékában
tisztíts meg engem is a bűntől.
A Te lelkednek tisztaságát
add Uram, én is megkaphassam,
s ami rossz van a lelkemben,
kiszaggathassam, eldobhassam.

Uram, érzem, a szívemet
hogyha Te tőből ki nem téped,
ha egy igazabb és új szívvel
fel nem váltod, ki nem cseréled,
ha nem adsz nekem megbocsátást,
s ha én másoknak sose kérek:
Uram, elveszett az én lelkem,
szemem Tereád már nem nézhet.

Uram, hallgasd meg imádságom,
Te vizsgálod a lelkek mélyét,
Az önző, bűnös hideg szívét
éppen úgy látod, mint a jóét,
Uram, tépd ki a szívemet!
Tegyél helyére újat, jobbat…
Mert Hozzád vágyik az én lelkem
mert megutáltam én a rosszat!
   Kárász Izabella   "Fényből fényességet" 194

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése