2014. május 31., szombat



1Móz 15,1- E dolgok után lőn az Úr beszéde Ábrámhoz látomásban, mondván: Ne félj Ábrám: én paizsod vagyok tenéked, a te jutalmad felette igen bőséges
1Móz 26,24- És megjelenek néki az Úr azon éjszaka, és monda: Én vagyok Ábrahámnak a te atyádnak Istene: Ne félj, mert te veled vagyok, és megáldalak téged, és megsokasítom a te magodat Ábrahámért, az én szolgámért.
5Móz 3,2- De az Úr monda nékem: Ne félj tőle, mert a te kezedbe adtam őt és minden ő népét és földjét; és úgy cselekedjél vele, a mint cselekedtél Szíhonnal, az Emoreusok királyával, a ki Hesbonban lakik vala.
Józs 10,8- Monda pedig az Úr Józsuénak: Ne félj tőlük, mert kezedbe adtam őket; senki sem áll meg közülük előtted.
Józs 11,6- Ekkor monda az Úr Józsuénak: Ne félj tőlük, mert holnap ilyen korra mindnyájokat átdöfötten vetem az Izrael elé; lovaikat bénítsd meg, szekereiket pedig égesd meg tűzzel. 
Bír 6,10- És mondák néktek: Én, az Úr, vagyok a ti Istenetek; ne féljétek az Emoreusok isteneit, kiknek földén laktok; de ti nem hallgattatok az én szómra.
1Sám 12,20- És monda Sámuel a népnek: Ne féljetek! Ha már mind e gonoszságot véghez vittétek, most ne távozzatok el az Úrtól, hanem az Úrnak szolgáljatok teljes szívetekből.
1Kir 17,13- Monda pedig néki Illés: Ne félj, menj el, cselekedjél a te beszéded szerint; de mindazáltal nékem süss abból először egy kis pogácsát, és hozd ide; magadnak és a te fiadnak pedig azután süss;
Jób 5,21- A nyelvek ostora elől rejtve leszel, és nem kell félned, hogy a pusztulás rád következik.
Zsolt 23,4- Még ha a halál árnyékának völgyében járok is, nem félek a gonosztól, mert te velem vagy; a te vessződ és botod, azok vigasztalnak engem
----------------------------------------


De jó, hogy Istennek egészen más elvárásai vannak:
"Ha valaki kész cselekedni az ő akaratát, felismeri erről a tanításról, 
hogy vajon Istentől való-e, vagy én magamtól szólok.
Aki magától szól, a saját dicsőségét keresi, aki pedig annak dicsőségét keresi, aki elküldte őt, az igaz, abban nincs hamisság.
János 7, 17-18

"Most tehát embereknek akarok a kedvében járni, vagy Istennek ? 
Vagy embereknek igyekszem tetszeni ? 
Ha még mindig embereknek akarnék tetszeni, nem volnék Krisztus szolgája."
Galata 1,10
-------------------------------------------------
Vasárnap reggel
Bemegyek az Isten oltárához, Istenhez, ki ujjongó örömöm. (Zsolt 42, 4)
Uram, hűséges Istenem! Megajándékozol ezzel a nappal, amely különösképpen neked szentelt nap. Az egész világon összegyűlnek ma a keresztények, hogy szavadat hallják és emléklakomádat megünnepeljék. Védd meg mindazokat, akik meg vannak keresztelve, hogy ne legyenek hűtlenek Hozzád, hanem keressék a Te közeledet. Egész közösségeddel együtt engem is áldj meg. Erősítsd a kételkedőket, figyelmeztesd az elbizakodottakat, és add meg mindenkinek azt a békét, amelyet a világ nem tud megadni.

Az Úristent magasztalom, jóvoltáról gondolkodom,
irgalmához folyamodom, mert meghallgat, azt jól tudom.
Csodálatos tetteiről, szabadító erejéről,
emlékezem jóvoltáról, bizodalmat veszek abból.
(EH 93.)
Kegyes Jézus itt vagyunk
Te szent Igéd hallására,
Gyúljon fel kívánságunk
Idvesség tanulására,
Hogy a földtől elszakadjunk,
Csak Tehozzád ragaszkodjunk.
(Ref. 164:1 – Ev. 293:1 – Bapt. 314:1)
---------------------------------------


Vasárnap este
Magasztalja lelkem az Urat és ujjongjon szívem üdvözítő Istenemben! (Lk 1,46-47)
Örökké gazdag Istenem! E vasárnap estén hálát adok Neked mindazért, amivel ma testem-lelkem megajándékoztad. Jól tudod, ó Atyám, hányszor el akartak téríteni tőled embertársaim és sötét erők. Add, hogy ellene szegüljek minden kísértésnek és csábításnak, hogy ne a mulandó dolgok foglalják le szívemet. Életem szegényes és tartalmatlan lenne Nélküled, Istenem. Legyek gazdaggá Benned, hogy lelkem Neved magasztalja, és üdvösségednek örvendjen. Egyedül Te mentesz meg engem.

Uram, a Te kezedbe ajánlom az én lelkemet.
Uram, a Te kezedbe ajánlom az én lelkemet.
Megváltottál minket, Uram, igazság Istene!
Uram, a Te kezedbe ajánlom az én lelkemet.
(KÉ 188.)
Áldjad én lelkem a dicsőség erős királyát!
Őneki mennyei karokkal együtt zengj hálát!
Zúgó harang, Ének és orgonahang,
Mind az ő szent nevét áldják!
(Ref. 264:1 – Ev. 10:1 – Bapt. 12:1)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése