2013. július 30., kedd



Nem ember az Isten .      4 Mózes 23: 19-21.
Hungarian Károly (KAR)
19 Nem ember az Isten, hogy hazudjék és nem embernek fia, hogy megváltozzék. Mond-é valamit, hogy meg ne tenné? Ígér-e valamit, hogy azt ne teljesítené?
20 Ímé [parancsolatot] vettem, hogy áldjak; ha õ áld, én azt meg nem fordíthatom.
21 Nem vett észre Jákobban hamisságot, és nem látott gonoszságot Izraelben. Az Úr, az õ Istene van õ vele; és királynak szóló rivalgás hangzik õ benne.
--------------------------------

Állítások Istenről. Írta: Dr. Szalai András |

A történelmi kereszténység számára Isten csak egy van, ugyanakkor három olyan személyt találunk a Bibliában, aki természeténél, lényegénél fogva rendelkezik olyan tulajdonsággal, amely csak Istené lehet, illetve olyasmit tesz, amit csak Isten tehet: az Atyát, a Fiút és a Szentlelket. Az alábbiakban az Istennel kapcsolatos gyakori kijelentésekre szeretnénk reagálni, olyan állításokra, amelyeket a Szentírás konkrét kijelentései is cáfolnak.
1. Állítás: „Sok valódi isten létezik, nem csak egy.”
5Mózes 4:39 Tudd meg azért ma, és szívleld meg: az ÚR az Isten fenn a mennyben és lenn a földön, nincs más!
Ézsaiás 43:10 Ti vagytok a tanúim - így szól az ÚR -, és szolgáim, akiket kiválasztottam, hogy megismerjetek, higgyetek bennem, és megértsétek, hogy csak én vagyok. Előttem nem lett isten, és utánam sem lesz. (…)
44:6 Ezt mondja az ÚR, Izrael királya és megváltója, a Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten. (…)
46:9 Emlékezzetek az ősrégi dolgokra, mert én vagyok az Isten, nincs más, Isten vagyok, nincs hozzám hasonló!
Galata 4:8 Amikor pedig még nem ismertétek az Istent, olyan isteneknek szolgáltatok, amelyek lényegüket tekintve nem azok.
1Korinthus 8:4 Ami tehát a bálványáldozati hús evését illeti, tudjuk, hogy nincs bálvány a világon, és hogy Isten sincs más, csak egy. 5 Mert ha vannak is úgynevezett istenek, akár az égben, akár a földön, mint ahogyan sok isten és sok úr van, 6 nekünk mégis egyetlen Istenünk az Atya, akitől van a mindenség, mi is őérte, és egyetlen Urunk a Jézus Krisztus, aki által van a mindenség, mi is őáltala.
1Timóteus 2:5 Mert egy az Isten [egy Isten van – Sz.A.], egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus.
Jakab 2:19 Te hiszed, hogy egy az Isten [egy Isten van – Sz.A.]. Jól teszed. Az ördögök is hiszik, és rettegnek.
2. Állítás: „Isten csak egy személy, az Atya, a Fiú és a Szentlélek csupán az ő három egymás utáni megjelenési formája vagy alakja.”
Máté 3:16 Amikor pedig Jézus megkeresztelkedett, azonnal kijött a vízből, és íme, megnyílt a menny, és látta, hogy Isten Lelke galamb formájában aláereszkedik, és őreá száll. 17 És hang hallatszott a mennyből: „Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm.” (…)
26:39 [Jézus] így imádkozott: „Atyám, ha lehetséges, távozzék el tőlem ez a pohár; mindazáltal ne úgy legyen, ahogyan én akarom, hanem amint te.”
János 5:20 Mert az Atya szereti a Fiút, és mindent megmutat neki, amit ő tesz. (…)
14:16 én pedig kérni fogom az Atyát, és másik Pártfogót ad nektek, hogy veletek legyen mindörökké: 17 az igazság Lelkét… (…)
16:14 Ő engem fog dicsőíteni, mert az enyémből merít, és azt jelenti ki nektek. (…) 28 Én az Atyától jöttem, és eljöttem a világba; de most elhagyom a világot, és az Atyához megyek.
Róma 8:26 Ugyanígy segít a Lélek is a mi erőtlenségünkön. Mert amiért imádkoznunk kell, nem tudjuk úgy kérni, ahogyan kell, de maga a Lélek esedezik értünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.
3. Állítás: „Isten egykor ember volt, és az ember is istenné válhat.”
Zsoltárok 90:2 Mielőtt hegyek születtek, mielőtt a föld és a világ létrejött, öröktől fogva mindörökké vagy te, ó Isten! 93:2 Szilárdan áll trónod ősidők óta, öröktől fogva vagy te.
Júdás 25 Az egyedül üdvözítő Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által: dicsőség, fenség, erő és hatalom öröktől fogva, most és mindörökké. Ámen.
4Mózes 23:19 Nem ember az Isten, hogy hazudnék, nem embernek fia, hogy bármit megbánna.
1Mózes 3:4 De a kígyó ezt mondta az asszonynak: Dehogy haltok meg! 5 Hanem jól tudja Isten, hogy ha esztek belőle, megnyílik a szemetek, és olyanok lesztek, mint az Isten: tudni fogjátok, mi a jó, és mi a rossz.
2Thesszalonika 2:3 Senki semmiféle módon ne vezessen félre titeket. Mert az Úr napját megelőzi a hittől való elszakadás, amikor megjelenik a törvénytipró, a kárhozat fia. 4 Ez majd ellene támad, és fölébe emeli magát mindennek, amit istennek vagy szentnek mondanak, úgyhogy beül az Isten templomába is, azt állítva magáról, hogy ő isten.
--------------------------------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése