2012. november 1., csütörtök



REMÉNYSÉG.—REMÉNYSÉG, A HOLNAP FELŐL IS ---
Reménység, reménység megtart, ha jön a kétség!
Fény lesz ott, ahol ma sötétség, élet ott, ahol ma reménytelenség.
Ezért hát reménység, reménység, a holnap felől is reménység
„Mert te vagy az én reménységem, oh Uram, Istenem, én bizodalmam gyermekségemtől fogva! Reád támaszkodom születésem óta; anyámnak méhéből te vontál ki engem; rólad szól az én dicséretem szüntelen.”
Zsoltárok 71,5-6
Ha reménységed van nagyon gazdag vagy.
Múltunk egy megváltoztathatatlan tényéből fakad: Jézus meghalt értünk, mert nagyon szeret bennünket.  Amikor elfogadjuk Őt, akkor mindent megkapunk Benne. Ezért jövőnk egy eldöntött és jó jövő lehet.

A keresztény reménység a Jézusban elnyert üdvösség kiteljesedésének előrevetített ígérete. A reménység boldoggá és örvendezővé tehet bennünket.

Jürgen Moltmann, teológus beszél arról, hogy mi keresztények a “jövőből jött emberek vagyunk”. Tehát a jövő  reménysége meghatározza jelenünk örömét is.  Jézus nemsokára visszajön, és akkor örök életünk lesz. Ez reménységünk lényege. Nem azért örülünk, mert minden sikerül életünkben, hanem azért, mert jövőnkben is van egy biztos pont, s ez Jézus visszajövetele.
Végül Isten célba viszi személyes életünket és a világ történetét.
Spinoza a nagy holland filozófus nem tudott hinni sem Istenben, sem bármiféle jövőben, de nagyon szomjazott a reménységre. Egy alkalommal, amikor Lázár történetében a feltámadásról olvasott, ezt mondta: Minden bölcsességemet és egész filozófiámat odaadnám azért, ha ezt el tudnám hinni.
Tehát nagyon-nagyon örülj a reménységnek! Legyen életed az öröm-missziója, hogy szívedben mindenkor ünnepet lássanak a rád tekintők!


"Az Úr pedig a Lélek, és ahol az Úr Lelke, ott a szabadság."Kor. 2. levél 3:17
A szabadság és az emberi szabad akarat olyan nagy kincs, amit még Isten is a végsőkig tiszteletben tart. Most nem arról a szabadságról van szó, amikor valaki azt képzeli, hogy bármit megtehet, mert van rá hatalma, lehetősége. Az Isten szerinti szabadság szerint bármit megtehetnék, de nem teszem, hanem az ő vezetésére, szavára hallgatok.
Szinte belénk van kódolva a szabadság utáni vágy, és nem nyugszunk, míg meg nem találjuk az igazi szabadságot. A szabadságnak sok arca, melybe beletartozik az egyén döntési, cselekvési- és szólás szabadsága, de bele tartozik a közösségek, a társadalom szabadsága is. Bármelyiket korlátozzák, abból nagyon könnyen feszültség, lázadás, forradalom lesz.
De, ahogy a saját tapasztalataink és a történelmi példák is mutatják, a kivívott szabadág nagyon törékeny dolog.
A Biblia gondolatvilágában a szabadság fő témája nem a másoktól való függetlenség, hanem a bűn uralma alól való felszabadulás. A bűnnek a "zsoldja" a halál (Róma 6:23), ezért csak akkor leszünk igazán szabadok, ha bűntelen életet élünk, mert így elkerülhetjük legfőbb ellenségünket, a halált.
Megtérésekor, keresztségekor a keresztény ember megszabadul régi életének terheitől, bűneitől. Szabad lesz. Ez nagyon szépen is hangzik, de amíg Sátánnak van lehetősége kísérteni, és mi engedünk neki, addig nem leszünk szabadok.
Ezért fontos ajándék Isten Lelkének a jelenléte, mert egyedül az Ő mindennapi segítsége által lehetünk győztesek ebben a küzdelemben.
Van-e most az életedben, ami megkötöz, amitől nem tudsz szabadulni. Lehet az egy "kedves" bűn, egy rossz szokás, egy bűnös hajlam, vagy jellembeli fogyatékosság… Isten szabaddá tud tenni. Benne lehetünk csak igazán szabadok. És ha majd eltörni a bűnt Sátánnal és a bűnösökkel együtt, olyan soha nem tapasztalt béke lesz ezen a világon, amit ma el sem tudunk képzelni.
Át akarod ma adni a Léleknek az irányítást, hogy szabad lehess?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése