2012. augusztus 28., kedd


Egyek az áldozatvállalásban Róma 16,3–5a
Egy olyan házaspárról van szó az igében, akik nagy áldozatot vállaltak az
apostolért. Pál Korinthusban ismerkedett meg Priszcillával és Akvilával, ahol
ezeknek a testvéreknek a vendégszeretetét is élvezhette, akik befogadták az
apostolt a házukba. Aztán amikor Pál továbbindult, ez a házaspár követte az
apostolt Efézusba is, hogy segítségére legyenek. Amit az igében olvastunk, az
a legnagyobb áldozat volt a részükről, mert az életüket kockáztatták az apostolért.
Mi mennyire tudunk egyek lenni az áldozatvállalásban? Hozzáállásunkkal
bátoríthatjuk, ösztönözhetjük egymást az Úr munkájára, de tudjuk
egymást gyengíteni, akadályozni is! Mit vállalunk az Úrért és testvéreinkért?
Akvila és Priszcilla áldozatvállalása ismert lehetett a testvérek között,
mert az apostollal együtt ők is hálásak voltak irántuk. Ami ennél fontosabb,
az utolsó napon hallhatják majd az Úr Jézus szavait: „Jöjjetek, Atyám áldottai,
örököljétek a világ kezdete óta számotokra elkészített országot!” Kövessük
mi is példájukat, hogy nekünk is részünk legyen ebben!

-,-,-,-,,-,-,-,-,,-,-,,-
Jó az Úrban reménykedni Jeremiás siralmai 3,25–33
Ha az emberi segítség teljesen elég lenne a baj és a nyomorúság idején,
akkor akár azt is mondhatnánk, hogy jó az emberekben reménykedni. De Isten
igéje nem emberközpontú, ezért arra tanít, hogy a nehézségekben az Úrhoz
folyamodjunk. De hogyan keressük az Urat? Zúgolódva, panaszkodva,
esetleg Istent vádolva azért, ami bennünket ért? Ellenkezőleg, várakozásunk
olyan légkörben történjen, amelyet a lelki békesség és az Úrra való figyelés
jellemez! Jó csendben várni és reménykedve az Úr szabadítására, mert a
csend egyik feltétele annak, hogy meghalljuk, amit Isten mondani akar nekünk.
Bármilyen próbában legyünk is, bízzunk Istenben, mert ő nagyon szeret
minket. Bizonyára mindannyian tudjuk, mit jelent a pillanatnyi áramszünet.
Néha sötétséget és szorongást, máskor bosszúságot és kényszerpihenőt.
Mégsem esünk kétségbe, hiszen bízunk benne, hogy ez csak átmeneti állapot.
Életünk egét is olykor bús fellegek borítják teljes sötétségbe, de a nap fénye
újra ragyogó erővel aranyozza be szívünket. Szeret az Úr! Nem vet el örökre,
a baj csak átmenetileg van jelen, Isten elhozza a szabadulás pillanatát is. Egészen
biztos, hogy a „nem vet el örökre” kifejezés csak a hívő emberekre érvényes.
Tehát azokra, akik újjászülettek és így üdvösséget nyertek Krisztusban.
Legyen ez egyben figyelmeztetés is, hiszen a Biblia más helyen azokról is
szól, akik földi életükben nem hisznek az Úrban, és nem reménykednek benne,
de ezért örök kárhozat lesz a részük. Ugye, te és én az Úrban reménykedünk?
Ha nem így lenne, akkor még ma fordulj őhozzá, aki Szentlelke által
mindig és mindenütt veled lesz!
Lehet, hogy vannak olyanok is, akik egész életükben nyomorúság és
szenvedés között haladnak a cél felé. Ne csüggedjetek el, mert az örökkévalóságban
Isten olyan dicsőséggel kárpótol titeket, amilyet ezen a földön senki
nem élvezhet! Ezért bátran mondhatjuk, hogy jó az Úr, és jó annak, aki
benne reménykedik. Jeremiás idejében sokan az egyiptomiak segítségében
reménykedtek, de attól a fogság még bekövetkezett. Egy napon Isten mégis
beváltotta ígéretét, és a nép hazatérhetett. Megtapasztalták, hogy Isten nem
vetette el őket örökre. Minket sem vet el, csak reménykedjünk az Úrban,
ahogy Pál apostol is tette! Vele együtt mi is valljuk, hogy: „a mi pillanatnyi
könnyű szenvedésünk minden mértéket meghaladó nagy, örök dicsőséget szerez nekünk, mivel nem a láthatókra nézünk, hanem a láthatatlanokra, mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig örökkévalók” (2Kor 4,17–18).

Imaáhítat: Imádkozzunk az Úrtól rendelt, a szolgálatban szégyent nem valló lelki munkásokért! – 2Tim 2,15

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése