Egyek
az áldozatvállalásban Róma 16,3–5a
Egy olyan házaspárról van szó az igében, akik
nagy áldozatot vállaltak az
apostolért. Pál Korinthusban ismerkedett meg
Priszcillával és Akvilával, ahol
ezeknek a testvéreknek a vendégszeretetét is
élvezhette, akik befogadták az
apostolt a házukba. Aztán amikor Pál
továbbindult, ez a házaspár követte az
apostolt Efézusba is, hogy segítségére
legyenek. Amit az igében olvastunk, az
a legnagyobb áldozat volt a részükről, mert az
életüket kockáztatták az apostolért.
Mi mennyire tudunk egyek lenni az
áldozatvállalásban? Hozzáállásunkkal
bátoríthatjuk, ösztönözhetjük egymást az Úr
munkájára, de tudjuk
egymást gyengíteni, akadályozni is! Mit
vállalunk az Úrért és testvéreinkért?
Akvila és Priszcilla áldozatvállalása ismert
lehetett a testvérek között,
mert az apostollal együtt ők is hálásak voltak
irántuk. Ami ennél fontosabb,
az utolsó napon hallhatják majd az Úr Jézus
szavait: „Jöjjetek, Atyám áldottai,
örököljétek a világ kezdete óta számotokra
elkészített országot!” Kövessük
mi is példájukat, hogy nekünk is részünk legyen
ebben!
-,-,-,-,,-,-,-,-,,-,-,,-
Jó
az Úrban reménykedni Jeremiás siralmai 3,25–33
Ha az emberi segítség teljesen elég lenne a baj
és a nyomorúság idején,
akkor akár azt is mondhatnánk, hogy jó az
emberekben reménykedni. De Isten
igéje nem emberközpontú, ezért arra tanít, hogy
a nehézségekben az Úrhoz
folyamodjunk. De hogyan keressük az Urat?
Zúgolódva, panaszkodva,
esetleg Istent vádolva azért, ami bennünket
ért? Ellenkezőleg, várakozásunk
olyan légkörben történjen, amelyet a lelki
békesség és az Úrra való figyelés
jellemez! Jó csendben várni és reménykedve az
Úr szabadítására, mert a
csend egyik feltétele annak, hogy meghalljuk,
amit Isten mondani akar nekünk.
Bármilyen próbában legyünk is, bízzunk
Istenben, mert ő nagyon szeret
minket. Bizonyára mindannyian tudjuk, mit
jelent a pillanatnyi áramszünet.
Néha sötétséget és szorongást, máskor
bosszúságot és kényszerpihenőt.
Mégsem esünk kétségbe, hiszen bízunk benne,
hogy ez csak átmeneti állapot.
Életünk egét is olykor bús fellegek borítják
teljes sötétségbe, de a nap fénye
újra ragyogó erővel aranyozza be szívünket.
Szeret az Úr! Nem vet el örökre,
a baj csak átmenetileg van jelen, Isten elhozza
a szabadulás pillanatát is. Egészen
biztos, hogy a „nem vet el örökre”
kifejezés csak a hívő emberekre érvényes.
Tehát azokra, akik újjászülettek és így
üdvösséget nyertek Krisztusban.
Legyen ez egyben figyelmeztetés is, hiszen a Biblia
más helyen azokról is
szól, akik földi életükben nem hisznek az
Úrban, és nem reménykednek benne,
de ezért örök kárhozat lesz a részük. Ugye, te
és én az Úrban reménykedünk?
Ha nem így lenne, akkor még ma fordulj őhozzá,
aki Szentlelke által
mindig és mindenütt veled lesz!
Lehet, hogy vannak olyanok is, akik egész
életükben nyomorúság és
szenvedés között haladnak a cél felé. Ne
csüggedjetek el, mert az örökkévalóságban
Isten olyan dicsőséggel kárpótol titeket,
amilyet ezen a földön senki
nem élvezhet! Ezért bátran mondhatjuk, hogy jó
az Úr, és jó annak, aki
benne reménykedik. Jeremiás idejében sokan az
egyiptomiak segítségében
reménykedtek, de attól a fogság még
bekövetkezett. Egy napon Isten mégis
beváltotta ígéretét, és a nép hazatérhetett.
Megtapasztalták, hogy Isten nem
vetette el őket örökre. Minket sem vet el, csak
reménykedjünk az Úrban,
ahogy Pál apostol is tette! Vele együtt mi is
valljuk, hogy: „a mi pillanatnyi
könnyű szenvedésünk minden mértéket meghaladó
nagy, örök dicsőséget szerez nekünk, mivel nem a láthatókra nézünk, hanem a
láthatatlanokra, mert a láthatók ideig valók, a láthatatlanok pedig
örökkévalók” (2Kor 4,17–18).
Imaáhítat: Imádkozzunk az Úrtól
rendelt, a szolgálatban szégyent nem valló lelki munkásokért! – 2Tim
2,15
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése