AUGUSZTUS 4. Pecsét az életre vagy a halálra Ezékiel 9
Megdöbbent az a reagálás, ami manapság kíséri a megbeszéléseket, érveléseket. A
világban is jellemző, de ugyanúgy a „megújulási” mozgalmak követőire is.
Meghallgatás, elgondolkodás, mérlegelés helyett a dühödt túl- kiabálás. Vannak
történelmi korszakok, amikor az ilyen viselkedés vissza- szorítható, de néha
elszabadul. Amikor ez megtörténik, maga Isten veszi kéz- be a rendbetételt.
Történelmi katasztrófákat zúdít a világra vagy csökönyös és elvakult népére
(pl. háború, éhínség, nyomor, elbukások, felszámolódások stb.). De a viharban
is oltalmazza azokat, akik a korszellem ellenére hívő emberhez méltó módon
hisznek és élnek. Mintha a pusztító katasztrófában titokzatos védelem alatt
lennének. Elsöpör minden magamutogatót, öntömjénezőt, és megtartja a
hűségeseket. Ez az ígéret csendül ki a prófétai látomásból. Izrael makacs
hűtlenségét Isten a babiloni birodalomban megjelenő történelmi katasztrófával
büntette. De azt ígéri, hogy aki a korszellemmel szemben megőrizte
igazhitűségét, azt e viharban is megvédi (pecséttel megjegyzi, és nem engedi,
hogy baja essék). Vajon elszabadult már olyan mértékben a hamisság, hogy csak
az Úr állíthat- ja meg katasztrófával, vagy még tehetnénk valamit? Vajon
elpecsételne bennünket az Úr, hogy megvédjen, mert hozzá hűek voltunk, vagy
sorsunkra hagyna, mert megalkudtunk, vagy ami még rosszabb: erőszakos
tévhitterjesztők lettünk? /KM/ Mindenekben Krisztus Kolossé 3,5–11 Azt mondtuk,
az egység kulcsa Krisztus. A hozzá való idomulás teremt- het egységet az oly
különböző háttérből érkező keresztyének között. De mit jelent idomulni a
Krisztushoz elvben és gyakorlatban? Megtanulni kegyességi szakkifejezések
tömegét, és felvenni valami látványos, ám annál tartalmatlanabb kegyességi
viselkedést? Félő, hogy bár legtöbben nemmel válaszolná- nak e kérdésekre,
sokak tettében mégis ez látható. Mert Krisztushoz idomulni azt jelenti, hogy a
megtérés után megpróbálom megismerni Istennek a személyemre vonatkozó
átformálási szándékát, és annak aktívan alávetem magam (vagyis egyszerre
hagyom, hogy Isten formáljon, és ugyanakkor azzal egyetértve, a magam
lehetősége és képessége szerint munkálom is, részt veszek a formálódásban – 10.
v.). Ez a formálódás pedig nem lényegtelen szóhasználatra vagy társadalmi
érintkezésben használt modorosságra vonatkozik, hanem lényegi, erkölcsi,
etikai, hitelvi változtatások foganatosítására (5–9. v.). Látható-e rajtunk,
hogy Krisztus bennünk és köztünk van?
-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-,,-
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése