Bemerítkezés (vízkeresztség)
A bemerítkezés egy szimbolikus cselekedet, nagyon is valóságos eredménnyel (1.Péter.3,21). A keresztény vízkeresztségben - a megtérés következtében már megigazult hívő - azonosul Jézus Krisztus halálával, eltemetésével és feltámadásával. A hívő meghal a bűn számára, ami eddigi életét uralta. A víz alá merülés Jézus Krisztus eltemetését szimbolizálja, a víz alól való feljövetel pedig az új életre való feltámadást. Miközben a hívő átéli a bemerítkezés eseményeit, jelképesen eltemeti saját romlott emberi természetét, amelyet Jézus Krisztus a maga testében vitt fel a keresztre, és egy új, romolhatatlan, isteni természet részeseként jön fel a víz alól (Róma.6,1-11).A hittel végrehajtott bemerítkezés eredményeképpen meggyengül a bűn befolyása az ember életére. Az embernek az a része halt meg, és lett eltemetve a víz alá, amely fogékony volt a bűnre. Az új természet irányítása alatt élő hívő Isten igazságában éli életét (Róma.6,11-14).
Betöltekezés Szent Szellemmel
Jézus Krisztus a keresztre feszítése előtt bátorította tanítványait: Nem hagylak titeket árvákul, vissza fogok jönni hozzátok. Addig viszont, amíg visszajövök, Atyám más vigasztalót, a Szent Szellemet küldi el hozzátok. Olyan személyt, Aki el tud vezetni benneteket minden igazságra. Aki ismeri az én beszédeimet, és eszetekbe fogja azokat juttatni a megfelelő pillanatban, és Aki örökre veletek marad! (János 14,16-18; János 14,26) Sőt, Szent Szellem azokat a dolgokat is el fogja mondani nektek, amiket én most még nem mondhatok el. (János 16,12-15)Jézus feltámadása és Mennybe menetele után Szent Szellem személyében Istentől újabb társat kaptak a Benne hívő emberek. Az első eljövetelekor (Ap csel 2) Szent Szellem, és a vele betöltekezett hívők felforgatták Jeruzsálemet az evangélium üzenetével. Az Apostolok cselekedeteinek más fejezeteiből is látjuk, hogy Szent Szellem irányítója, tanítója, bátorítója, vigasztalója a hívőknek (pl. Ap csel 1,8; Apcsel 4,8; Apcsel 9,31; Apcsel 20,28), együtt munkálkodik velük Isten céljainak beteljesülése érdekében (Apcsel 4,31) és a hívő életének átformálásában is.
-,-,,,-,-,-,,,,-,------,-,-,-,,---,-,-,-
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése