Milyen mértékkel mérsz?
„Mert azzal a mértékkel mérnek nektek,
amellyel ti mértek" (Lk 6,38).
Ismertem egy
kedves testvért, aki erősen bírált mindenkit. Kedvelt megjegyzése volt: „Ez
Isten keze." Ha beteg volt valaki, ezt mondta: „Isten keze van
rajta." Olykor talán igaza is volt. Egy napon egy másik testvér - akit
szintén bírált - elveszítette a fiát, és akár hiszitek, akár nem, levelet
kapott ettől az embertől, a következő tartalommal: „Isten keze ez rajtad!"
Láttam ezt a levelet, és rettenetesen felháborodtam ezen a szüntelen
ítélkezésen. De még inkább elszörnyedtem, amikor két héttel később saját fia is
megbetegedett, majd meghalt. Ekkor kísértésbe estem és írtam neki: „Veled
bánkódom nagy veszteségedben, de ha a mi testvérünk azért veszítette el a fiát,
mert Isten keze ránehezedett, akkor hogy áll a dolog veled? Úgy látom éppen
ideje, hogy valaki ezt megmondja neked!" Isten azonban megdorgált. Mert
nem ugyanazt tettem-e én is, amit másvalakinél helytelenítettem? Kegyelme
idejében visszatartott. Széttéphettem a még fel nem adott levelet. „Nem kellett
aratnom, ha nem vetettem."
-,-,-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,--,-
Előre
elkészített jócselekedetek
„Az Ő alkotása vagyunk, teremtetvén általa
a Krisztus Jézusban jócselekedetekre, melyeket előre elkészített az Isten, hogy
azokban járjunk" (Ef 2,10).
Az első mondat így is
hangozhatna: „Az Ő mesterműve vagyunk." A Gyülekezet a lehető legjobb,
amit Isten létrehozott. Jobbat ki sem találhatnánk. Mégis amikor körülnézünk és
mindenütt csak a romlást látjuk, csodálkozva tesszük fel a kérdést: „Mi lesz a
Gyülekezettel?" Szerintem (W. Nee) a Gyülekezet nem lesz valami, hanem a
Gyülekezet már „befutott". Célja nem a jövőben fog megvalósulni, mert
Isten szándéka már megvalósult Krisztusban a világ fundálása előtt. Ha ennek az
örök ténynek a világosságában indulunk el Ővele együtt, akkor tanúi lehetünk,
ahogy ez a célkitűzés fokozatosan valóra válik. A Róma 8,30-ban Pál azt mondja
nekünk, hogy akiket Isten eleve elrendelt, azokat el is hívta, és akiket
elhívott, azokat meg is igazította és meg is dicsőítette. Tehát mindazok, akik
az övéi, Isten szándékában már dicsőséget nyertek. A cél Krisztusban már
megvalósult, a Gyülekezet dicsőségre jutott.
-,-,-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-
Te vagy! ÚR
„Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia"
(Mt 16,16).
A halál fegyvere a pokol
kapuinak. Ez még ma is igaz; mégis, amíg Isten meg nem nyitja a szemünket,
addig alig ismerjük az Úrról szóló hitvallásunk értékét. De amikor valamilyen
előre nem látott körülmény miatt hitünk meglankad, imádságunk elakad,
szellemünk mintha meg lenne bénítva, akkor megtanuljuk, milyen nagy szükségünk
van a Krisztusról szóló bizonyságtételre. „Te vagy az Úr, Te vagy a győztes, Te
vagy a király." A legjobb imádság nem az, hogy „én akarok vagy szeretnék
valamit", hanem ez: „Te vagy." Amint kimondjuk, rájövünk, hogy Isten
éppen erre várt. Ha kijelentést kaptunk, beszéljünk róla. Imaközösségben, a
gyülekezetben, egyedül az Úr előtt, a nyüzsgő világ közepette avagy a
nyomorúság sötét óráiban tanuljuk meg ezt kiáltani: „Te vagy!"
-,-,--,-,,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
Oswald Chambers "Krisztus mindenekfelett" c. könyvéből
FÁJDALMAK ISMERŐJE
"Fájdalmak férfia
és betegség ismerője" (Ézs 53,3).
Mi nem ismerjük úgy a
fájdalmat, ahogy a mi Urunk ismerte; eltűrjük a fájdalmakat, átesünk rajtuk, de
közelről nem ismerjük. Életünk kezdetén nem békülünk meg magunkban a bűn
tényével. Ésszerűen nézzük az életet és azt állítjuk, hogy aki vigyáz az
ösztöneire és neveli magát, az élhet olyan életet, ami lassan-lassan belenő az
Istennel való életbe. De előre haladva rájövünk, hogy van bennünk valami, amit
kifelejtettünk számításunkból - a bűn, és ez felborítja minden tervünket. A bűn
a dolgok alapját zavarossá tette, nem ésszerűvé. El kell ismernünk, hogy a bűntény,
nem valaminek a hiánya. A bűn véres lázadás Isten ellen. Vagy Istennek, vagy a
bűnnek meg kell halnia az életemben. Az Újszövetség félreérthetetlenül odaállít
minket ez elé a "vagy-vagy" elé. Ha a bűn uralkodik bennem, meghal
bennem Isten élete; ha pedig Isten uralkodik bennem, akkor meghal a bennem levő
bűn. Harmadik lehetőség nincs. Jézus Krisztust a bűn kiteljesedése feszítette
keresztre. Ami igaz volt Isten földi történetében, igaz a te életedben, meg az
enyémben is. Gondolkozásunkban ki kell békülnünk azzal a ténnyel, hogy a bűn az
egyetlen magyarázata annak, miért jött Jézus Krisztus, de egyben az élet
fájdalmainak és szomorúságainak a magyarázata is.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése