2012. április 27., péntek


Páskulyné Kovács Erzsébet: De ha mégis

Ne hidd,hogy másnak nem fáj úgy a bánat,

Ne hidd,hogy másnak könnyebb a kereszt.
Ne gondold,hogy nekem nem vérzik a szívem,
Ne gondold,hogy nincs,mert nem láttad
könnyemet.

Ez a Föld az a hely,hol egyformán terem
Keserűség,bánat,fájdalom,gyötrelem,
- Teneked és nekem. -

De ha mégis,én lennék ki megbánt,
Én lennék ki rád több terhet rakott,
Bocsáss meg a Krisztus kihulló véréért;
Olyan gyarló és nyomorult vagyok!

- S ha Te lennél, ki nékem fájdalmat okoznál;
Testvér fogadd, itt van a kezem!
Tudom,nem Te voltál, az a másik,régi.
- És én Tebenned az újat szeretem...


Pilinszky János  Fokról fokra
Ahogy a semmi kisimítja
az agónia árkait,
miként a vidék hófúvás után
lecsillapul, hazatalál,
valahogy úgy alakul, rendeződik
fokról-fokra ember és Isten,
pusztulás és születés párbeszéde.

Pilinszky János Egy titok margójára
 Takard le jól, mit elkövettél,
és élj utána szabadon, akár
egy sikeres merénylő. Tetted
kendő alatt, nélküled is megél,
majd túlnő rajtad, meghalad,
alig először, később azután
gyereksírásként, mint a végítélet,
mikor a bárány elkiáltja magát.




OM

Az Úr az én pásztorOM.
Mindig hozzá imádkozOM.
Nincs ebben az életben más feladatOM,
Mint szeretni Őt, s magamat megvallanOM.
Hitemben Uram, többé nem paráználkodOM,
Nem ölök többé, hisz testvéreimet nem bánthatOM.
Ami nem az enyém, azt el nem lopOM.
Nem szólok hazugságot, hisz nincs rá okOM.
Nem kívánom másét, mert nagy az én vagyonOM,
Nem is ítélkezem, így nem lészen bánatOM.
Amim csak van, mindenem átadOM,
Hogy tiszta legyek, mire testemet elhagyOM.
2009 05. 04.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése