2011. november 25., péntek

verses bizonyság



A 23. Zsoltár - Dávid zsoltára

Az Úr az én pásztorom, nem szűkölködöm.
Füves legelőkön terelget, csendes vizekhez vezet engem.
Lelkemet felüdíti, igaz ösvényen vezet az ő nevéért.
Ha a halál árnyéka völgyében járok is, nem félek semmi bajtól, mert te velem vagy: vessződ és botod megvigasztal engem.
Asztalt terítesz nekem ellenségeim szeme láttára. Megkened fejemet olajjal, csordultig van poharam.
Bizony, jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az Úr házában lakom egész életemben.
Istenem segíts

Te adj erőt, hogy bízni tudjak,
Ha megbántanak, ne zokogjak.
Te add meg, hogy eltűrjenek,
Hogy hibáimmal szeressenek.
Te erősítsd meg erőtlenségem,
Hogy hősként vigyem a keresztem.
Te légy árvaságom erős támasza,
Tudom, Te vagy a gyengék gyámola.
Te őrizd meg gyengülő eszem,
Hogy éltem nagy teher ne legyen.
Ó adj azoknak szeretetet,
Akiknek én adtam életet.
Légy szívükben jóság, irgalom
Öregségemet értő szánalom.
Áldd, őrizd őket, édes Jézusom,
Hogy találkozzunk Nálad egykoron.
Vezess, erősíts, oltalmazz,
A végső órámon irgalmazz.

-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,--,
Törd meg az éhezőnek kenyeredet, és a hajléktalan szegényt fogadd be házadba. Ha mezítelent látsz, öltöztesd föl, és ne fordulj
el embertársad elől! Akkor majd felragyog világosságod, mint a hajnal, és a rajtad ejtett seb gyorsan beheged. Előtted halad
majd igazságod, és az Úr dicsősége lesz a hátvéded. Akkor, ha szólítod, az Úr válaszol, könyörgő szavadra így felel: Nézd, itt
vagyok! Ha eltávolítod körödből az igát, az ujjal mutogatást és a gonosz beszédet, ha odaadod az éhezőnek kenyeredet, és
jóllakatod az elnyomottat, akkor felragyog a sötétségben világosságod, és homályod déli verőfényre





HALÁSZAT
Mint ők, az elsők, halászok vagyunk:
sok apostol-utód.
Hitünk hálóján - ó szent halászat! -
ottmaradnak a jók.
A világ tengerébe merítünk,
hatalmas e tenger.
Ő van velünk, mint egykor halászva
Jánossal, Péterrel...

S mint ama hullámbordájú tenger,
mely törte hajójukat,
minket is hány-vet a világ, vad szirtek
jelzik az utat.
megnyugszik szív s lélek.
Hisz mibennünk az Ő szava zengi
A Hegyi Beszédet.
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,

, Te azt mondottad: kérjetek és adatik nektek, keressetek és találtok, zörgessetek és megnyittatik nektek. Kérünk,
add meg nekünk könyörgésünkre isteni szeretetednek érzelmét, hogy Téged teljes szívből szóval és tettel szeressünk, és dicsérni soha
meg ne szűnjünk. Adj nekünk Uram szent neved iránt egyaránt félelmet és örök szeretetet, mert gondviselésedtől soha meg nem
fosztod azokat, akiket szereteted állhatatosságára tanítasz. Aki élsz és uralkodol mindörökké, Ám

-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-
Uram, Istenem,

és reményem.
hallgass meg engem!
Ne engedd,
hogy belefáradjak
keresésedbe.
Adj erőt, hogy mindig
és mindenütt
Arcod látására törekedjem.
Önts belém reményt,
hogy minden lépéssel
közelebb kerüljek Hozzád.
Te ismered erőmet
és gyöngeségeimet,
Őrizd az egyiket.
és gyógyítsd a másikat!
Te juss eszembe mindenütt:
szeretnélek megismerni
és megszeretni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése