2011. november 27., vasárnap

ígei bozonyság


MA AZ 1. KORINTHUSZI LEVÉLBŐL HOZTAM AZ IGÉT SZERETETTEL.

Hű az Isten, aki elhívott titeket.
(1Kor 1,9)

A kihívatottság, a megszólítottság mindig konkrét. Az Úr valahonnan
elhív valahová. Ez azt jelenti, hogy Isten mindig egy
állapotomból, helyzetemből szólít ki; kihoz, hogy átvigyen az
Õ szerelmes Fiának országába. Ezért olvassuk a bizonyságot:
,,Általvitt az Õ szerelmes Fiának országába." (Kol 1,13)
Amikor az Isten az Õ népét Egyiptomból kiszólította, azt
mondta a páskabárány vacsorájának előkészületekor:
,,Általmégyek Egyiptom földén ezen éjszakán, és megölök
minden elsőszülöttet Egyiptom földén, az embertől kezdve a
baromig, és Egyiptom minden istene felett ítéletet tartok, én,
az Úr." (2Móz 12,12) Nem a Fáraóval, nem az egyiptomi néppel
volt harcolnivalója az Istennek. Egyiptom hamis isteneivel
számolt le az egyetlen igaz Isten. És ezt mi sem úszhatjuk
meg, nem élhetjük át olcsóbban. Amikor az Isten megszólít,
amikor a tulajdonába hív, akkor tudnom kell, hogy a hamis, a
gonosz, a démoni istenek, hatalmi erők szférájából hívott el,
és bevitt, beültetett az Õ világának csodálatos gazdagságába.
"Mert az embernek Fia azért jött, hogy megtartsa, a mi elveszett."
(Mt 18,11) És erre a felelet nem rekedhet meg az ujjongásban;
nem bénulhat meg egy pillanatnyi rezdülés után.
Ha az Isten megszólított, akkor az történik, amit a reinzi püspök
mondott a kegyetlen germán fejedelem megkeresztelése
alkalmából: "Szeresd, amit égettél - égesd, amit szerettél!"
Ez a megszólítottságnak elmaradhatatlan követelménye, parancsa.

IMÁDSÁG. Uram, köszönöm, hogy megszólítottál engem.


Istenem segíts

Te adj erőt, hogy bízni tudjak,
Ha megbántanak, ne zokogjak.
Te add meg, hogy eltűrjenek,
Hogy hibáimmal szeressenek.
Te erősítsd meg erőtlenségem,
Hogy hősként vigyem a keresztem.
Te légy árvaságom erős támasza,
Tudom, Te vagy a gyengék gyámola.
Te őrizd meg gyengülő eszem,
Hogy éltem nagy teher ne legyen.
Ó adj azoknak szeretetet,
Akiknek én adtam életet.
Légy szívükben jóság, irgalom
Öregségemet értő szánalom.
Áldd, őrizd őket, édes Jézusom,
Hogy találkozzunk Nálad egykoron.
Vezess, erősíts, oltalmazz,
A végső órámon irgalmazz.


-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,,-,-,-,-,-,-,-,-



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése