2011. október 26., szerda


MORFONDÍROZÁS AZ ÉLETEMBŐL
Szerző: ifj. Bartha Sándor

Mi is az élet?
Mi is az életem?
Talán fény, talán félelem?
Bátorság, kesergés, érzelem?
Vagy akár szenny, ék, dísz,
dicsvágy, becsvágy, értelem?

Lehetne cél is, lehetne céltalan?
Lehet virágzó, vagy elszáradt,
tárgytalan, úttalan, parttalan, hontalan?
Az élet áldás, vagy átok, nehézség?
Életem szerelem, éhség vagy sötétség?

Ék vagyok, jellemes?
Kellemes, átlátszó?
Ponyvába beillő,
vagy csupán egy mondat,
vagy akár egy rövid szó?
Miért épp élet?
Miért nem elmúlás?
Miért nem pokol,
alvilág, ördögök, zokogás,
miért nem ridegség,
sötétség és halál?

Mi is az élet, mi is az életem?
Miből van, kitől van, kiért van, kérdezem.
Talán a gondolat, talán a hódolat,
talán kereszted, vagy trónod sugallja,
de érzem, hogy vagyok... köszönöm,
hogy vagy... csodálom.

Ahová helyeztél, ahová ültettél ott legyek,
ott találj, ha egy pillanatban majd
az életem felett a nagy óra megáll.


FEL, KRISZTUS JÉZUS OLDALÁN

1. Fel, Krisztus Jézus oldalán, itt az idő!
Öltse magára fegyverét minden hívő!
Az örök Isten szent Fia küzd véletek;
Csak aki benne bízik, az nyer győzelmet!

2. Mind, aki bátran mellé áll, hatalmat kap,
Új hitet, új reményt, erőt nyer nap mint nap.
Tiszta legyen hát minden bűntől szívetek,
Az Ige fegyverével folyton éljetek!

3. Nem győz az ősi ellenség, nem érhet célt:
Krisztus az Úr, a bűn láncát ő törte szét.
Elmúlik bánat, gond, nem rémít zord halál,
Mert aki Krisztus által győz, az jót talál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése