2011. április 22., péntek

verses bizonyság


  H O L N A P U T Á N  Ü N N E P L E S Z !

Ma nagypéntek van, de holnap után,
Ünnepi harang kong a réteken,
O , a hangot én valahonnan már
Régtől, jól, ismerem.

Holnap után ünneplő sokaság
Ünnepet ül fönnt a Sión – hegyen,
Holnapután ó, ünnepet ülünk,
Ünnep lesz. Istenem !
Csak én, maradok lent, mert hiába
Gyümölcstelenül állok, s Istennek
Nem lett köröttem szent feltámadása.
  

N A G Y P É N T E K  !


Krisztus keresztfán! Hullik piros véred ,
Ártatlan halálod fejemre ítélet.
Kezedbe , lábadba s szöget én vertem,
Véred minden cseppje égeti a lelkem.

Krisztus a keresztfán !Vérednek harmatja
Csúnya bűneim,nek örök bocsánata.
Kegyelem nekem, ki halált érdemeltem
Véred minden cseppje tisztíja a lelkem !



NAGYPÉNTEK : Jóakarat kívántatik a Krisztus szolgálatához,mert az Isten házában nem úgy szolgálnak, mint a rabok, kedvtelenül és zúgolódással :sem úgy, mint a béresek, fizetésért és világi haszonért:
Hanem mint a kedves fiak. Örömmel és csak Isten kedvéért. Kívántatik az is, hogy a magunk keresztjét viseljük, nem a másét.
Mert nem elég a keresztet nézni, a savanyú életet prédikálni vagy egyebeknek parancsolni _ azaz csak abban fáradni, hogy egyebeknek keresztet készítsünk : hanem a magunk életét szentül kell rendelni és a világi sanyarú galibákat örömmel kell viselni
Végezetre kívántatik, hogy Krisztus kövessük  a keresztviselésben, és ha az ő szentséges teste. Mindenestül keresztre feszítettet és holtig ott maradott : a mi gonoszságunk is mindenestül megfeszíttessék és megölessék !   / Pázmány Péter /











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése