2011. április 22., péntek

verses bizonyság


KRISZTUSRA  VÁRUNK !  /Túrmezei Erzsébet./
Nem tudjuk, mi jön: titok a holnap.
Némák a titkok. Nem válaszolnak.
Rejtő ködükbe szemünk nem láthat....
de elültetjük kis almafánkat.,
                    Bízva, hogy kihajt, gyümölcsöt terem.
                    Titok a jövő.  Sürget a jelen.
                    Nem tudjuk, mi jön: Titok a holnap.
                    Némák a titkok, Nem válaszolnak.
De a ma int, hogy híven szolgáljunk,
mert tudjuk, Ki jön: Krisztusra várunk.
Ha hirtelen jön, ha észrevétlen,
munkában leljen,ne resten, tétlen!
Testvérek terhét vállalja vállunk!
Mert tudjuk, Ki jön:
Krisztusra várunk!

HÚSVÉTI  FÁK .

Azon a vasárnap, ujjongtak a pálmák,
mert a megváltásnak messiási álmát
valósulva látták.
Jeruzsálem népe; Jött Jézus... lepleket
dobtak le elébe, s lengettek fölötte
büszke pálmaágat, azon a vasárnap.

Akkor, csütörtökön a szelíd olajfák
karcsú ágaikat lankadatlan lehajtják,
mert a Gecsemáné --kertben gyötrelemmel
vért verejtékezett egy magányos ember,
vére szét folyott a fekete rögökön,
akkor csütörtökön.

Azon a pénteken szomorú szél susog,
búsan hajladoztak bánatos cédrusok,
mert fönn  a Golgotán cédrusfából ácsolt
kereszten függött egy véresre korbácsolt,
meggyötört, megkínzott kihűlt, sápadt tetem,
azon a pénteket.

S a másik vasárnap, úgy pirkadat tájban,
kivirult a világ valamennyi fája,
északi fenyőktől, délszaki pálmákig
mind üdén kizöldül,lombot hajt, virágzik,
mert halottaiból Jézus ím feltámadt
ezen a vasárnap!
Péter napon ....
Uram, én vártalak , Nappalon, éjjelen,
Uram, én vártalak. Őriztem mélyen ,
bent a szívemben a vágyamat.
Holtan, üres voltam, céltalan, árva,
keresve, epedve, várva már
feléd tártam az életem.
Uram, én vártalak, de fényességed
földre leroskaszt és látom,
minket szolgálni Uram, én nem tudom.
Eredj el én tőlem.
Fényed ha rám hull, szépséges magam,
büszke ruhám nem látod Uram,
csak rongy maradt,
Eredj el tőlem életem üdve,
Hagy nyomorultan a porba feküdve,
szegényen, üresen, céltalan.
Eredj el én tőlem ,
célom, jövendőm ily nyomorultan, ilyen
esendőn, hiába követném nyomdokod,
Eredj el én tőle.
Az aki voltam,maradjak tovább,
könnyesen, holtan.
Nem várva már soha senkire,
Eredj el én tőlem.
És szólal a Mester, így megalázva,
telve sebekkel, összetörve
vagy az enyém!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése