2011. március 22., kedd

verse bizonyság



1Korintus 1:1-2, 2Korintus 11:23-32)
…S ha százszor ostoroznak
és százszor megköveznek,
tömlöc mélyébe dobnak,
zúgó tengerbe vetnek,
ha reám rontó latrok
mindenem elrabolják,
testemen korbács csattog,
asztalomon csak morzsák,
ha szomjan eped ajkam
s kemény fagyban didergek,
ha rongy a ruha rajtam,
s árulók arcul vernek,
ha váram tönkre rontják
s mardosó bánat epeszt,
ha botrány és bolondság
is mindenütt a kereszt:
nem küldettem, hogy egyébért fussak,
nem végeztem, hogy egyébről tudjak,
mint akiről ajkam egyedül szól:
Mint megfeszített Jézus Krisztusomról!
Siklós József


  Erdély magyarjaihoz / Reményik Sándor/

1918 őszén
Hadd jöjjön hát, aminek jönni kell,
Idők lavináját ernyedt karok
Ha többé fel nem tartják!
De mi simuljunk össze, magyarok!
Kiáltó szó ha nem lehettünk már:
Egy titkos társaság legyünk!
Kivándorolni, elbujdosni? Nem!
Mi innen nem megyünk!
Nagy szalmatüzek lángjából marad
Szívünkben egy marékizzó parázs --
Égő világoknál ezerszer izzóbb
És izzóbb nála nem lesz semmi más.
Egymás szíve-falán, végzetünk éjén
Egy néma jelszót kikopogtatunk,
Mint jeladást a Katakombák mélyén:
„Magyarok maradunk!”
Idők mélyén vajúdhat sok halál,
Sok minden meglehet,
De oly koporsót nem gyárt asztalos,
Mely minket eltemet.
Magyar bárdok ajkán csak újra hajt
Virágot, lombot ős-magyar fánk: nyelvünk,
S romolhatatlan erőnk árja zeng:
„Örök az élet bennünk!”
Virrasztottunk mi tetszhalottat már!
A lefojtott szó erősebb a jajnál,
Nyilt szónál több az allegória
S a vértezett szív a vértezett karnál.
A lefeszített rúgó izmai
Nem engednek, de erőt gyűjtnek lassan,
Nagyobb erőt szűl nagyobb elnyomás,
Míg döngve visszapattan.
Virrasztottunk mi tetszhalottat már,
Álltunk sok vihart, nekünk ez sem új,
Ha kiszaggattak: új gyökeret vertünk.
Mi tudjuk, mit jelent: balszél ha fúj.
Nem tagadom: jöhet még zord idő,
Sok mindent nem lehet majd merni,
Talán szavunk se lesz, jajunk se lesz,
Csak a szívünk fog verni.
De magyarul fog verni!


Beszélj Jézusról!

Ez volt a felszólítás a "Mai Igé"-jében. Reggel úgy keltem fel, hogy tudtam nehéz nappal állok szemben és az volt az első, mint minden reggel, hogy térdeimre borultam és mentem a kegyelem trónusához. Fantasztikus, hogy mennyire nagy Istenem van, ahogy kinyitottam a Bibliám és olvastam az igét az volt benne "Maga a Menny Istene ad nekünk sikert, és mi az Ő szolgáiként kezdjük el az építést."(Neh2,20). Tudtam, hogy ezzel az Úr sikert üzent. Az volt a felhívás az áhítatos könyvemben, hogy legyünk a hit és a bátorság emberei, mint Nehémiás. Hittel indultam neki a napnak és nagy bátorsággal, meg azzal a kéréssel, hogy adassék valaki nekem, akinek beszélhessek Jézusról. 500m-nél többet nem mentem miután a házból kiléptem és találkoztam egy évfolyamtársnőmmel, elkezdtünk beszélni és én mondtam neki, hogy milyen igét kaptam az Úrtól, és ő se féljen, hanem legyen bátor és higgyen, mert Istennek semmi sem lehetetlen. El kell árulnom, hogy aznap volt délután a részletes embriológia vizsgánk. Mikor az egyetemre értem etika kurzusra, leülök egy másik lány mellé és elkezdünk a vizsgáról beszélni, erre azt mondja, hogy reggel mikor felkelt és elkezdett tanulni én jutottam eszében, és az hogy mennyire hittel állok a dolgokhoz így most Ő is hittel megy, neki is elmondtam az igét ,nagyon tetszett neki, és azt is elismételte, hogy hit és bátorság. A vizsga mivel délután volt így volt egy pár óra szünetem, mialatt haza jöttem és átvettem még egyszer az anyagot. Újra letérdeltem és imádkoztam magamért és az összes társamért. Az után azt az igét kaptam, hogy "Boldog ember az, aki az Úrba veti bizodalmát."(Zsolt40,5). Olyan boldogan mentem az egyetemre, láttam, hogy társaim félnek és oda mentem egyenként egy párhoz és kérdeztem tőlük, hogy mondjak-e nekik valami bátorítót, amit az Úrtól kaptam, hát szorult helyzetbe ki utasítana vissza. Igy elmondtam nekik és azt is, hogy ne féljenek, mert az előttük levő akadály, nem nagyobb, mint a mögöttük levő Erő. Megvolt a vizsga, még nem tudom az eredményt, de én azt kértem, hogy olyan eredményem legyen, mi az Úr dicsőségét szolgálja. Örömmel jöttem haza, mert nem egy embernek beszéltem Jézusról aznap, hanem nyolcnak. Kellenek ilyen nehéz vizsgák azért, hogy még inkább kelljen a fiataloknak Jézus Az egyik társam azzal jött, hogy Őt nagyon megérintette az ige amit mondtam és elkezdtünk beszélni és az Úr még egy csomó igét adott nekem mit írjak neki. Ez csak arról tesz bizonyságot, hogy Isten igéje, olyan, mint az éles kard elhat a szívek mélyéig. Ő ma is munkálkodik és törődik az emberekkel. Akik az Úrban vagytok, kérlek, imádkozzatok ezekért a társaimért, hogy Isten Szentlelke hadd munkálja ki bennük is a megtérést. Ilyenkor csak csodálni tudom Istenem nagyságát, hatalmát, mérhetetlen szeretetét, jóságát. Fantasztikus hogy milyen Istenem van. Kelljen neked is, kezdj el vele beszélni, keressed Őt, élj át vele naponként csodákat.
Nem tudom milyen helyzetben vagy, de bátorítsanak téged is a megemlített igék és sose feledd: az előtted levő akadály, nem nagyobb, mint a mögötted levő Erő!
Ha Isten gyermeke vagy, újjászülettél, akkor bátorítalak arra, hogy beszélj Jézusról, és nem csak szavaiddal, hanem cselekedeteiddel, az egész életed Róla szóljon!
                   / egy ismeretlen diák/






SZERETET HIMNUSZÁT KÜLDÖM - MINDENKINEK -   SZERETETTEL.

„Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta, hogy aki hisz? benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Mert az Isten nem azért KÜLDTE EL A FIÚT A VILÁGBA, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvözüljön a világ általa.” Mt.ev.3:16-17.v
PÁL első levele a Korinthusiakhoz – -13-rész
1.Ha emberek vagy angyalok nyelvén szólok is, szeretet pedig nincs bennem, olyanná lettem, mint a zengő érc vagy pengő cimbalom.
2. És ha prófétálni is tudok, ha minden titkot ismerek is, és minden bölcsességnek birtokában vagyok, és ha teljes hitem van is, úgy hogy hegyeket mozdíthatok el, szeretet pedig nincs, bennem semmi vagyok.
3. És ha szétosztom az egész vagyonomat, és testem tűzhalálra szánom, szeretet pedig nincs bennem: semmi hasznom abból.
4. A szeretet türelmes, jóságos, a szeretet nem irigykedik, a szeretet nem kérkedik, nem fuvalkodik fel.
5. Nem viselkedik bántóan, nem keresi a maga hasznát, nem gerjed haragra, nem rója fel a rosszat.
6. Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal.,
7. Mindent elfedez, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr.
8. A SZERETET SOHA EL NEM MÚLIK,. De,
-- legyen bár prófétálás: el fog töröltetni, --- legyen nyelveken való szólás: meg fog szűnni,
-- legyen ismeret: el fog töröltetni.
9. Mert töredékes az ismeretünk és töredékes a prófétálásunk.
10. Amikor pedig ELJÖN A TÖKÉLETES, eltöröltetik a töredékes.
11. Amikor gyermek voltam,
úgy szóltam, mint gyermek,
úgy éreztem, mint gyermek,
úgy gondolkoztam, mint gyermek:
AMIKOR

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése