2017. szeptember 2., szombat




http://m.blog.hu/na/napiremeny/image/encourage.jpg  "Gondozzátok, védjétek és vezessétek Isten nyáját, ez a ti felelősségetek […] Ne zsarnokoskodjatok a rátok bízott embereken, hanem mutassatok nekik példát!" (1Péter 5:2-3, AMP fordítás)       
CSIA LAJOS--- FORDÍTÁS---
1. Péter 5:2 Ne kényszerb?l, hanem önként legeltessétek Istennek köztetek lévő nyáját. Ne a gyalázatos nyereségért, hanem buzgóságból,
1. Péter 5:3 ne letiporva a nyájat, mely sorsrészül jutott nektek, hanem a nyáj példaképévé válva.
ÚJ FORDÍTÁSÚ KÁROLI---
1. Péter 5:2 legeltessétek az Isten közöttetek levő nyáját; ne kényszerből, hanem önként, ne nyerészkedésből, hanem készségesen;
1. Péter 5:3 ne is úgy, mint akik uralkodnak a rájuk bízottakon, hanem mint akik példaképei a nyájnak.
EGYSZERÚ FORDÍTÁSÚ ÚJSZÖVETSÉG---
1. Péter 5:2 Kérlek benneteket, legyetek olyanok, mint a jó pásztor: gondozzátok, védjétek és vezessétek a rátok bízott emberek csoportját. Olyan ez a csoport, mintha Isten nyája lenne. Vigyázzatok rájuk, és törődjetek velük, de ne kényszerből, hanem önként, mert ez Isten akarata. Boldogan és vidámsággal végezzétek ezt a munkát, ne a pénz utáni kívánságtól hajtva!
1. Péter 5:3 Ne zsarnokoskodjatok a rátok bízott embereken, hanem mutassatok nekik példát!
Jézus védelmezte a tanítványok lelkét.
 
Mit jelent ez a te gyermekeidre nézve? Megvéded emberi méltóságukat, önértékelésüket és a lelküket. Felismered a szavak erejét, hogy képesek gyógyítani és fájdalmat is okozni.
 
Angol nyelvterületen úgy mondják: "Bot és kő csontot törhet, de a szó meg nem sebezhet." Ez egyáltalán nem igaz!
 
Egy-egy szó nagyobb fájdalmat tud okozni, mint a bot vagy a kő. Ha egy gyerek eltöri a kezét vagy a lábát, az előbb-utóbb meggyógyul, de sokan közülünk (talán te is) még ma is hordozzuk a sebeket, amelyeket olyan gyermekkorban hallott szülői kijelentések okoztak, mint például: "Belőled soha nem lesz senki". Azóta is küzdesz, hogy bebizonyítsd, tévedtek.       Még mindig csak abból áll az életed, hogy reagálsz az életre ahelyett, hogy élnéd azt.
 
Szülőként fel kell ismernünk szavaink fájdalmat okozó vagy gyógyító hatalmát. A szülő egyetlen mondattal össze tudja roppantani a lányát – de ugyanennyivel föl is tudja építeni. Ugyanez igaz természetesen a fiúkra is.  John Eldredge a Wild at heart című könyvében ("Szívében vad" - magyarul még nem jelent meg – ford. megj.) azt írja, sok férfi éli végig az életét olyan sérülésekkel, amelyeket az apjától szerzett.                             Ahogy a fiúk felnőnek, szükségük van a férfiasságuk megerősítésére, és ezt mindenekelőtt az apjuktól várják el.
 
Ha az apától nem kapják meg a várt megerősítést, ezer más módon próbálják meg bizonyítani a férfiasságukat. Az egész életüket úgy élik, hogy kompenzáljanak valamit, amit az apjuk soha nem mondott ki: "Minden rendben van veled, fiam. Férfi vagy. Klassz vagy. Értékes vagy." / de ugyan ezek vonatkoznak az anyákra is lányukkal szemben /
 
Péter apostol, bár pásztoroknak ír, olyan tanácsot ad, ami minden vezetőre igaz – beleértve az anyákat és az apákat is: "Gondozzátok, védjétek és vezessétek Isten nyáját, ez a ti felelősségetek […] Ne zsarnokoskodjatok a rátok bízott embereken, hanem mutassatok nekik példát!"                                 (1Péter 5:2-3, AMP fordítás) 
Beszéljünk róla!
  • Hogyan használod a szavaidat arra, hogy építsd gyermekeidet?/ közösségedet??/
  • Milyen módon okozhatsz esetleg fájdalmat nekik a szavaiddal?
  • Beszélgess kiscsoportodban vagy egy közeli barátoddal arról, hogyan tudod megerősíteni a gyermeket és számoljatok be erről egymásnak rendszeresen!

Lev Tolsztoj: Gondolatok Istenről
... az emberi lélek mindig növekszik, mindinkább tudatára jut a saját szellemiségének, mindinkább közeledik az Istenhez és tökéletesedik. Akár tudjuk, akár nem, ez a folyamat folyton előrehalad. Ha azonban tudod és akarod azt amit az Isten akar, akkor az életed szabad és örömteljes lesz.
Isten minden emberben jelen van. És nincs olyan lélek, amelyben az ő tudata fel ne ébredhetne.
Ha az ember felismeri és érzi lelkében az Istent, akkor felismeri és érzi a világ minden emberével való közösséget is.
Az ember az önmagában való elmélyedés bizonyos fokánál rábukkan Isten megismerésére.
Szeretet és az ész két különböző oldal, ahonnan Istent nézhetjük.
Az igazi vallás nem észbeli vallás; de az igazi vallás nem ellenkezhet az ésszel.
Az élet igazi célja az, hogy megismerjük a végtelen életet
---------------------------------------------------------------------------

Istenkeresés . Tűz Tamás
Kerestelek. Kezemben fáklya.  Pillám fésűje túrt bele
a laza kontyú éjszakába.
Elrejtőztél. Nyomod se volt már.  Se hang, se fény, se buborék.
Talán előlem bujdokoltál?
Hallgatásod jegében dermedt csuklómat forgattam feléd.
Így vártam mindennap kegyelmed,
Ilyen sámáni révületben. Aztán zörrent a holt avar
s ott álltál napnál fényesebben.
-,-,-,-,-,-,-,-

Szólnak a harangok. Dr. Sándorné Manyika
Szólnak a harangok, Hívnak a templomba,
Félretesszük dolgunk  És indulunk oda.
Bármi nyugtalanít,  Vagy háborog szívünk,
A falai között  Kitisztul a lelkünk.

Oly fontos táplálék  Mind, amit ott kapunk,
Utána könnyedén  Tesszük tovább dolgunk.
Kell az a megnyugvás, Kell a lelki béke,
Csak azzal lesz egész A testünk épé
-----------------------------------------------------------
(Tony Line: A keresztény gondolkodás rövid története, Harmat-Kálvin, Budapest 2001, 38-39. old.)
Az általunk használt Apostoli Hitvallás végső formáját a 4. században nyerte el. Ám majd minden mondata egy régebbi hitvallásra, az ún. Római Hitvallásra, a római egyház keresztelési hitvallására megy vissza, amely valószínűleg a 2. századból való, hiszen Tertullianus (200 körül), illetve egyházi rendjében Hippolytus* (3. század eleje) azért hivatkoznak rá, mert ezt az egyház már régóta ismerte és használta. Nagyon régi az a kilences tagolású hitvallási formula, amellyel egyiptomi és római szövegekben gyakran találkozunk:
• Hiszek Istenben,
• az Atyában,
• a Mindenhatóban,
• és Jézus Krisztusban,
• az ô egyszülött Fiában,
• a mi Urunkban,
• és Szentlélekben,
• a szent egyházban,
• és a test feltámadásában.
Ha a Krisztusról szóló részt gondolatban kiegészítjük azzal, ami 1Kor 15,3kk tanúsága szerint már 50-ben, Pál első korinthusi látogatása idején kötött formában terjedt, akkor az Apostoli Hitvallás kijelentései szinte együtt is vannak. Ami még hiányzik, az az Újszövetség egyéb helyeiről könnyűszerrel kipótolható
--------------------------------------------------
Lukács 10. fejezet: a leprások története „A te hited teljessé (egészségessé) tett téged.”
Helyezd a hitedet akcióba!.
Minden a hittel kezdődik - a hit nyit legális ajtót, hogy belépj Isten királyságába. Hit nélkül pedig lehetetlen Istennek tetszeni (Zsid 11:6). Nincs más lehetőség erre a világban. Megtisztíthatod az életedet, be tudod fejezni az alkoholizálást, a drogozást, az emberek becsapását, és morálisan nagyon becsületes ember lehetsz, és mégis nagyon távol Istentől. Őt mindez nem hatja meg.

Vannak, akik nem hisznek Jézusban, és sokkal tisztább életet élnek, és odaszántabbak a céljaiknak, életfilozófiájuknak, mint mi keresztyének. De a mi megkülönböztető jelünk a hit. Hiszünk Jézus Krisztus kiontott vérében, a Biblia azt mondja: szívvel hiszünk az igazságra, szájjal teszünk vallást az üdvösségre. Van összefüggés a szív és száj között. Ami a szívemben van – szívemből hiszem, hogy Jézus meghalt értem, hiszek az igazságra –, azt a számmal megvallom, és ez üdvösséget szerez nekem. Ha hiszek Istennek, akkor ez az igazságosság felé visz. A szívben ami van arról ,azt beszéli a száj.

Ez nem az Újszövetségben kezdődött: Ábrahám hitt Istennek és ez tulajdoníttatott neki igazságul. Ha például van kuponod a vásárláshoz, két kiló liszttel jössz ki, egy kiló helyett. A kupon pótolja a pénzt, elfogadják a készpénz helyett. Nekem nincs saját igazságom Isten előtt, amit oda tudnék vinni, de Jézus kitalált egy „kuponrendszert”, ami a megváltás. S mondta: „Ha hiszel bennem és hit által jössz hozzám, adok neked igazságosságot. Bár nem vagy igaz, de annak jelentelek ki, ha hit által jössz hozzám.” Nem lehetsz vérrel megmosott, megváltott keresztény hit nélkül. Ez lehetetlen.
----------------------------------------------------------------

Miért is születtem
Kérdezném az Istent, Van-e küldetésem,
S céllal történt-e mind, Létem,s születésem.
Úgy érzem Én, Hogy Ő nem hallja szavamat,
S épp ezért mint mindig, Hát okolom magamat.
Mindent hall és lát Ő, Igen-igen tisztán,
Meg kell nyugodnom, Hisz ott vagyok a listán.
Neki tetsző módon éljek, Esküt,hitet tegyek,
Hogy végtelenül bölcs, És Kristályt szita legyek.
Az őszinte szavakat, Hűséggel fogadjam, A hazugot és rútat, Mindig megtagadjam
-------------------------------------------------------
Az éber lelkiismeret

Egy misszionáriust megkérdezett egy ember:
- Mit tegyek, mert egyáltalán nem érzek lelkiismeret furdalást?
Kérdéssel felelt a megkérdezett:
- Mit érezne ön, ha egy 400kg súlyú szikla zuhanna a magasból önre?
- Nem éreznék semmit, mert azonnal szörnyethalnék. – válaszolta ő.
- No, látja, kérem, ilyen az ön lelkiismerete is. Már halott, azért nem érez semmit, ezért nem ismeri a bűnmardosást!
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-
Kanadában, az egyik szállodában az ágyak fölött felírást talál az ember:
Kedves Vendégünk!
A világ legjobb ágyait szereztük be,
Hogy Önnek kényelmet biztosítsunk.
Ha ennek ellenére mégsem sikerülne jól aludnia,
A hibát ne ágyainkban,
Hanem a lelkiismeretében keresse!
---------------------------------------------------------------
Milyen az imaéleted?
Némely ember imaélete olyan, mint a rángatós kút: csak különféle nyomorúságok, betegségek rángatják meg alkalmilag. Másoké olyan, mint az artézi kút: ezek követik az Úr intéseit, hogy mindig imádkozni kell, és meg nem restülni. De van ennél magasabb fokozat is: a szökőkút, amikor a szív úgy megtelik hálával és dicsérettel, hogy mindig ujjongva szökik elő belőle az imádság. Tudunk-e olyan lelkesen imádkozni az ébredésért,/ vagy bár miért is / mint ahogyan a szökőkút lövelli az ég felé a vizet?

Ökumené:
Római katolikus testvéreink körében a protestánsok szabadsága utáni vágyódást figyelhetjük meg. Mi, protestánsok pedig a római katolikus rendet szeretnénk látni egyházunkban. Mindebbõl az látszik világosan, hogy a földi egyház még nem a mennyei Jeruzsálem, - csupán megy a mennyei cél felé. Jól mutatja ezt az alábbi két vers. (Németbõl fordította: Reuss András).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése