Lelki nyugtalanság idején hogyan kell Istent kérni és
áldani?
1. ,,Legyen áldott örökre a te neved'' (Tób 3,23) Uram, ki azt akartad,
hogy engem ez a kísértés és háborúság érjen
4. És most,
szerető Atyám, mit mondjak? Szorongatás közt vagyok, ,,szabadíts ki ebből az
órából''. (János 12,27)
5. De azért
jutottam ebbe az órába, hogy tied legyen a dicsőség, ha nagy megalázás ér és
általad megszabadulok. 10. Hatalmas a te
kezed, leveheti rólam a kísértést és megenyhítheti rohamát, hogy végképp el ne
sodorjon; amint ezelőtt is sokszor így cselekedtél velem, ,,én Istenem én
irgalmasságom''. (Zsoltárok 76,11)
------------------------------------------------------------------------------
Legyen
meg a te akaratod. (Mt 6:10)
Hányszor
imádkozzunk el mai Igénket ,
mégis sokszor úgy gondoljuk, hogy a mi akaratunk jobb, mint Urunké. Mert mi
jobban tudjuk, mint Ő. Vagy mégsem? Segítsen a következő kis
történet mindezt helyre tenni magunkban:
Lent
a verőfényes délvidéken két szerzetes olajfát ültetett.
- Istenem
- így imádkozott az egyik - küldj jó kiadós esőt, hogy a fácska
gyökeret verhessen.
Isten
meghallgatta a kérését. Azután így imádkozott:
-
Istenem, most küldj napsütést!
Úgy
lett. Az után kérte, hogy jöjjön a dér, hogy megszilárduljon a fácska kérge. S
valóban, belepte a fát az ezüstös dér - és erre a fa elpusztult. Felkereste
szerzetestársát és szomorúan elbeszélte neki, hogy mi lett a fával.
-
Hogy lehet az, hogy a te fácskád friss és virágzik? Mit csináltál vele?
- Én
a fácskát egészen az Isten kezébe helyeztem - felelte a társa. - Azt gondoltam,
hogy Isten, aki a fákat teremtette, ő tudja a legjobban, hogy mire van szükségük.
Nem adtam tanácsokat Istennek, hanem csak azt mondtam:
- Atyám, a te gondjaidra bízom ezt a fácskát!
- Atyám, a te gondjaidra bízom ezt a fácskát!
---------------------------------------------------------------
A nap gondolata:
Az Isten iránti hála nem egyéb, mint elismerése annak,
hogy Ő az, aki ad, és mi csak
elfogadjuk Tőle.
Egymás terhe .
"A test sanyargatásának kevés a haszna,
a kegyesség pedig mindenre hasznos, mert megvan benne a jelen és a jövendő élet
ígérete." Pál első levele
Timóteushoz 4:8
Reményik
Sándor: Akarom
Akarom: fontos ne legyek
magamnak.
A végtelen falban legyek egy tégla,
Lépcső, min felhalad valaki más,
Ekevas, mely mélyen a földbe ás,
Ám a kalász nem az ő érdeme.
Legyek a szél, mely hordja a magot,
De szirmát ki nem bontja a virágnak,
S az emberek, mikor a mezőn járnak,
A virágban hadd gyönyörködjenek.
Legyek a kendő, mely könnyet töröl,
Legyek a csend, mely mindig enyhet ad.
A kéz legyek, mely váltig simogat,
Legyek, s ne tudjam soha, hogy vagyok.
Legyek a fáradt pillákon az álom.
Legyek a délibáb, mely meg jelen
És nem kérdi, hogy nézik-e vagy sem,
Legyek a délibáb a rónaságon.
Legyek a vén föld fekete szívéből
Egy mély sóhajtás fel a magas égig,
Legyek a drót, min üzenet megy végig
És cseréljenek ki, ha elszakadtam.
Sok lélek alatt legyek a tutaj,
Egyszerű, durván összerótt ladik,
Mit tengerbe visznek mély folyók.
Legyek a hegedű, mely végtelenbe sír,
Míg le nem teszi a művész a vonót.
A végtelen falban legyek egy tégla,
Lépcső, min felhalad valaki más,
Ekevas, mely mélyen a földbe ás,
Ám a kalász nem az ő érdeme.
Legyek a szél, mely hordja a magot,
De szirmát ki nem bontja a virágnak,
S az emberek, mikor a mezőn járnak,
A virágban hadd gyönyörködjenek.
Legyek a kendő, mely könnyet töröl,
Legyek a csend, mely mindig enyhet ad.
A kéz legyek, mely váltig simogat,
Legyek, s ne tudjam soha, hogy vagyok.
Legyek a fáradt pillákon az álom.
Legyek a délibáb, mely meg jelen
És nem kérdi, hogy nézik-e vagy sem,
Legyek a délibáb a rónaságon.
Legyek a vén föld fekete szívéből
Egy mély sóhajtás fel a magas égig,
Legyek a drót, min üzenet megy végig
És cseréljenek ki, ha elszakadtam.
Sok lélek alatt legyek a tutaj,
Egyszerű, durván összerótt ladik,
Mit tengerbe visznek mély folyók.
Legyek a hegedű, mely végtelenbe sír,
Míg le nem teszi a művész a vonót.
(Gal 6,2.5)-„Egymás terhét hordozzátok, és így töltsétek be a
Krisztus törvényét... „mindenki a maga terhét hordozza.”
A felületes bibliaolvasó azt
mondja: ez ellentmondás a Bibliában. Először azt írja, hogy egymás terhét
hordozzuk, utána meg ezt: ki-ki a maga terhét hordozza. Csakhogy itt az eredeti
szövegben két különböző kifejezés van. Amikor egymás terhét említi az apostol,
akkor valami nagyon nehéz, erőnket meghaladó teherre gondol, a hajóteher szót
használja. Az utóbbi esetben pedig azt a hátizsákot, személyes poggyászt, amit
minden római katonának magának kellett vinnie. Ha váratlan, nagy terhek
zuhannak a vállunkra: betegség, gyász, munkanélküliség, anyagi gondok,
megaláztatás, kudarcok, hitbeli kételyek..., olyankor a családban, a
gyülekezetben, a hívők közösségében legyen természetes, hogy odaállunk egymás
mellé, és segítünk a roskadozónak a terhek cipelésében, és nem mondjuk azt,
hogy nekem is megvan a magam baja, vigye mindenki a magáét. Persze tudni kell
elfogadni is a testvéri segítséget, le kell vetni minden büszkeséget. És nem
szabad visszaélni ezzel, mert a teher attól még az enyém marad, csak most
segítségre szorultam. A személyes, megszokott, mindenkire jellemző terheimet
viszont hordjam szép csendesen, zúgolódás és dicsekedés nélkül, nem terhelve
meg vele feleslegesen másokat! Kérjek erőt Uramtól, aki megígérte: „Erőt ad a
megfáradtnak, és az erőtlent nagyon erőssé teszi." (Ézs 40,29) Közben
pedig legyen nyitva a szemem, és legyen kész a szívem észrevenni, ha valaki
mellettem roskadozik! Mert az Isten országában van ilyen különös
törvényszerűség is: ha
nehéz a magad terhe, vedd fel a másikét is, és könnyebb lesz!
Minden gondom, keservem
Az Úrnak átadom,
Ő hordja minden terhem,
Eltörli bánatom...
(Bonar Horatius, ford. Vargha Gyuláné és Vargha Tamás)
Az Úrnak átadom,
Ő hordja minden terhem,
Eltörli bánatom...
(Bonar Horatius, ford. Vargha Gyuláné és Vargha Tamás)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése