Az Ige emberré lett
1Az Ige már a világ kezdete előtt létezett:
Istennel együtt volt, és Isten volt az Ige.2A világ kezdete előtt az Ige együtt volt
Istennel.3Minden az Ige által lett, nélküle semmi nem
jött létre.4Benne volt az élet, és ez az élet volt az
emberek világossága.5A világosság a sötétségben fénylik, de a
sötétség soha nem tudta legyőzni a világosságot.
6Volt egy ember, akit Isten küldött. Jánosnak
hívták.7Azért jött, hogy tanúskodjon a világosságról,
hogy mindenki, aki hallja, higgyen.8Nem ő volt a világosság, hanem azért jött,
hogy a világosságról beszéljen mindenkinek.9Az igazi világosság már készen volt arra,
hogy megjelenjen, és világosságot adjon minden embernek.
10Az Ige már a világon volt, és bár ez a világ
általa lett, az emberek mégsem ismerték fel őt.11A saját világába jött, de a saját népe mégsem
fogadta be.12De mindazoknak, akik őt befogadták,
felhatalmazást adott arra, hogy Isten gyermekeivé legyenek. Ezek azok az
emberek, akik hittek benne.13Ők nem úgy születtek, ahogyan a gyerekek
szoktak születni: nem testi vágyból, és nem a férfi akaratából, hanem Istentől
születtek.
14Az Ige emberré lett, és közöttünk élt. Láttuk
a dicsőségét, amely az Atya egyetlen Fiának dicsősége. Az Ige telve volt
kegyelemmel és igazsággal.15János róla tanúskodott, amikor hirdette: „Ő
az, akiről előre megmondtam, hogy el fog jönni. Ő az, aki ugyan később érkezik,
mint én, mégis nagyobb nálam, mert már előttem létezett.”
16Az Ige telve volt kegyelemmel és igazsággal,
és ebből a teljességből kaptunk mindannyian sok-sok áldást, kegyelmet és
ajándékot.17A Törvényt Mózesen keresztül kaptuk, de a
kegyelem és az igazság Jézus Krisztuson keresztül érkezett hozzánk.18Istent
soha senki nem látta. Az egyetlen Fiú mutatta meg, és ismertette meg velünk,
milyen az Isten. Ő maga Isten, és nagyon közel van az Atyához.
János Jézusról tanúskodik
19A jeruzsálemi zsidó vezetők papokat és
lévitákat küldtek Jánoshoz, hogy kérdezzék meg tőle: „Ki vagy te?”
20János őszintén megmondta az igazat: „Nem én
vagyok a Krisztus!”
21Ekkor megkérdezték tőle: „Hát akkor ki vagy,
talán Illés?”
„Nem az vagyok” — mondta János.
„Akkor talán te vagy a
próféta?”
De János így felelt: „Nem,
az sem vagyok.”
22Ekkor ezt kérdezték tőle: „Hát akkor ki vagy?
Mondd meg, hogy válaszolhassunk azoknak, akik küldtek minket! Mit mondasz
magadról?”
23János Ézsaiás próféta szavaival válaszolt:
„Annak a hangja vagyok, aki
a pusztában kiált,
s aki ezt mondja:
»Készítsetek egyenes utat az
Úrnak!«” Ézs 40:3
24Ezek a küldöttek a farizeusok csoportjához
tartoztak.25Tovább kérdezgették Jánost: „Ha nem vagy sem
a Krisztus, sem Illés, sem pedig a próféta, akkor miért meríted be az
embereket?”
26János erre így válaszolt: „Igaz, én bemerítem
az embereket a vízbe, de van közöttetek valaki, akit nem ismertek.27Ő
az, aki később fog megérkezni, mint én. De még arra sem vagyok méltó, hogy a
saruját levegyem a lábáról.”
28Mindezek Betániában, a Jordán folyón túl
történtek, ahol János bemerítette az embereket.
29Másnap János meglátta Jézust, amint feléje
közeledett, és ezt mondta: „Nézzétek, ő az! Ő Isten Báránya, aki elveszi az
egész világ összes bűneit!30Ő az, akiről azt mondtam, hogy később fog
megérkezni, mint én, mégis nagyobb nálam, mert már előttem is létezett.31Én
nem ismertem őt. Azért jöttem, hogy vízbe merítsem az embereket, és így Izráel
megismerhesse őt.”
32-33Ezután János így tanúskodott: „Láttam a Szent
Szellemet, amint leszállt a Mennyből, mint egy galamb, és megnyugodott őrajta.
Én magam nem ismertem őt, de aki elküldött, hogy vízbe merítsem az embereket,
azt mondta nekem: »Látni fogod, hogy a Szent Szellem leszáll, és megnyugszik
egy férfin. Ő az, aki majd Szent Szellembe merít be.«34Én
pedig láttam, amint ez beteljesedett: a Szent Szellem leszállt a Mennyből.
Olyan volt, mint egy galamb. Őrá szállt le, és megnyugodott rajta, ezért
tanúsítom, hogy ő az Isten Fia.”
Jézus első tanítványai
35A következő napon is ott volt János két
tanítványával.36Amikor látta, hogy arra jön Jézus, ezt
mondta: „Nézzétek! Ő az Isten Báránya!”
37Amikor ezt a két tanítvány meghallotta, Jézus
után indultak.38Jézus megfordult, látta, hogy követik, és
megkérdezte tőlük: „Mit akartok?”
Ők ezt kérdezték: „Rabbi,
azaz Mester, hol laksz?”
39„Gyertek velem, és meglátjátok!” — válaszolta
Jézus. Ők vele is mentek, megnézték, hol lakik, és aznap nála maradtak.
Körülbelül délután négy óra volt akkor.
40Ez a két tanítvány hallotta, amit János
Jézusról mondott, és követték Jézust. Az egyik András volt, Simon Péter
testvére.41András azonnal megkereste testvérét, Simont,
és ezt mondta neki: „Megtaláltuk a Messiást, vagyis a Krisztust!”
42Azután András odavezette Simon Pétert
Jézushoz, aki ránézett, és ezt mondta: „Te Simon vagy, Jóna fia. Kéfás lesz a
neved.” Ez azt jeleni: Kőszikla.
43Másnap Jézus el akart menni Galileába. Ekkor
találkozott Fülöppel, és megszólította: „Csatlakozz hozzám, és kövess engem!”44Fülöp
Bétsaidából, András és Péter városából való volt.45Később
Fülöp találkozott Nátánaéllel, és elújságolta neki: „Megtaláltuk azt, akiről
Mózes írt a Törvényben, és akiről a próféták is írtak! Jézus a neve, József
fia, és Názáretből való.”
46Nátánaél így válaszolt: „Ugyan, mi jó jöhet
Názáretből?”
„Gyere, és nézd meg magad!”
— válaszolt Fülöp.
47Amikor Jézus látta, hogy Nátánaél közeledik
feléje, azt mondta róla: „Nézzétek, itt jön egy férfi, aki igazán Izráel
népéhez tartozik, és akiben nincs semmi hamisság!”
48Nátánaél csodálkozva kérdezte: „Honnan
ismersz engem?”
Jézus ezt válaszolta:
„Láttalak téged a fügefa alatt, mielőtt Fülöp idehívott.”
49Ekkor Nátánaél ezt mondta: „Rabbi, te vagy az
Isten Fia, te vagy Izráel Királya!”
50Jézus így felelt: „Azért hiszel, mert azt
mondtam, hogy láttalak a fügefa alatt? Ennél nagyobb dolgokat is látsz majd.”51És
így folytatta: „Igazán mondom nektek: meglátjátok majd a megnyílt Mennyet, és
Isten angyalait, amint fel- és leszállnak az Emberfiára.”
---------------------------------------------------------------
Gyönyörű vagy, Jézus!
Csöndben sétálunk a galileai Netofa-völgy
felett éberen őrködő hegy tetején. Nehéz igazából leírni mit is érez az ember,
amikor körbenéz erről a magaslatról egy ilyen tiszta, csodálatosan ragyogó
napon. Keleten, a távolban a nagy tenger (Földközi-tenger – a szerk.) vize veri
vissza a nap millió sugarát, amelyek így csillogó üvegtengerré változtatják a gigantikus
kékséget. (Nehéz lerázni magamról a gondolatot, hogy párezer kilométerrel
odébb, éppen ezen az üvegtengeren, talán ezekben a percekben is százak
hánykolódnak a hullámok között, akik mennek, menekülnek, de be nem fogadtatnak,
kivettetnek, visszaküldetnek vagy meghalnak út közben. Nem, most nem erre
akarok gondolni, nem erről akarok írni – így ez megmarad zárójeles
gondolatnak.) Előttünk a Galileai-tenger bukkan elő a hegyek közül, mint valami
félénk lány, aki szégyelli teljesen felfedni magát a bámészkodó utazók előtt.
Alattunk pedig a völgyben tarka szántóföldek heverésznek, hol zöldben, hol
pedig száraz, halovány sárgában.
Lassú léptekkel érkezünk el az aprócska
kőkápolnához, amit a múlt században vájt bele a földbe egy holland és egy
amerikai szerzetes. Ma nyolc nővér és egy szerzetes lelki házaként szolgál. És
kínálja magát névtelen vendégeknek, barangoló utazóknak, fáradt lelkeknek, hogy
betérve találkozzanak azzal, Aki kétezer évvel ezelőtt épp ezeket a dombokat
járva kínálta saját magát élő vízként és megelégítő kenyérként.
Kacskaringós lépcsőfokok vezetnek le a föld
belsejébe. Ahogy leérünk, csupasz falak fogadnak minket. Csak a feszület áll a
teremben a függő, megtörött testtel, s két másik ikonosztáz, amelyek búsan, de
mégis valamiféle derűt sugározva bámulnak a szembeülőkre. Vannak helyek,
amelyek bármiféle figyelmeztetés nélkül is csendet parancsolnak maguknak. Ez is
egy ilyen hely. Megszólal a harang. Lassú, csoszogó léptekkel tér be az első
idős, meggörnyedt, ázsiai nővér. Ránk néz és mosolyog. Aztán pedig az oltár
felé fordul, majd határozott mozdulattal veti magát le a földre, felállva pedig
odamegy a képhez, s enyhe csókot nyom a Krisztus jobb vállára. „Nem a képet
csókoljuk, nem a képet tiszteljük, hanem akit ábrázol” – mondta egyszer nekünk
egy megtört testű görögkatolikus pap a betegágyán fekve. Így jöttek sorba a
fehércsuklyás melkita nővérek, ugyanazon komoly és szent derűvel, mély
alázattal meghajolva.
Aztán elkezdődött. Egyre csak folyt a néhol
francia, néhol héber vagy arab nyelvű dallam, amely betöltötte nemcsak a
helyiséget, de a szíveket, s hiszem, a mennyet is. Ráncos, munkától és
szolgálattól meggörbült ujjaikkal ragaszkodva szorongatták hol a Bibliájukat,
hol pedig a keresztet a füzér végén. Mint valami pislákoló mécsesek, úgy
billegtek a dicsőítés közben. S arcukon nem szűnt meg a mosoly, amely valódi
volt. Valódi. Nem az az álszent vallásos szájrándítás, amelyet oly
sokszor láttam már megkeményedett arcbarázdák közé bekényszerítve. Nem is az a
hamis lélektől átjárt, hangos dobszó közepette kiköpött őrjöngő nevetés, amely
sokkal inkább szólt a hangulatnak, mint Krisztusnak magának. Olyanoknak láttam
ezeket az asszonyokat talpig fehérben, mint az angyalokat a mennyben. Egy-egy
ponton pedig felálltak helyükről, és egyesével rohantak, hogy megcsókolják a
fán függő Vőlegényüket. Azt a megtört, véres, töviskoronás testet, amelyben
semmi gyönyörködtető nincs, amelyen semmi szépet nem lelni… Ebben a pillanatban
nekem is gyönyörűnek látszottál, Krisztus!
Ó, mennyire más lenne az életed, TeSóm, ha így
látnád Őt! Ilyen szépnek. Ilyen gyönyörűnek. Ilyen mindennél drágább és
becsesebb és felülmúlhatatlanabb drágaságnak. Nem kérdeznéd, hogy bűn-e ez vagy
bűn-e az, mert minden kár és szemét lenne, amit Nélküle teszel. Nem kérdeznéd,
hogy szabad-e ezt vagy szabad-e azt, mert mielőtt feltennéd a kérdést, már
látnád a szabadságot, amit megvásárolt az Ő vérével. Nem futnál ezer meg ezer
földi kacat után, mert éreznéd, látnád és ízlelnéd, hogy Ő minden, amit csak el
tudsz képzelni. Másképpen fogadnád a betegséget, édesen szúrna a tövis,
barátként várnád az utolsó percet, örömmel fogadnád az ostorcsapást, Vele
megelégednél, mikor korog a gyomrod. Ó, mennyivel más lenne minden…„Nincs
senkim rajtad kívül a mennyben, a földön sem gyönyörködöm másban.” (Zsolt
73.25) Homoki Gyula
-----------------------------------------------
1958
. VI. hó. 1. du. 95-é.
Lelkem
kíván Téged, Megváltó Jézusom,
Véd- pajzsom, a Neved, Véred
boldogságom!
Refrén:
Csak
Téged, csakis Téged, Jézus, csakis Téged,
Csak Téged kíván
lelkem, Uram, Téged!
2.
Lelkem kíván Téged, Ó, Jézus, segíts meg,
Hogy mindhalálomig Híven kövesselek! Refr.
3.
Lelkem kíván Téged, Örömben, bánatban,
Te adhatsz csak erőt, Ha már
elfáradtam. Refr.
4.
Lelkem kíván Téged, Te légy a vezérem,
Várom ígéreted, Ó, töltsd be egészen! Refr.
5.
Lelkem kíván Téged, Ó, Isten szent Fia,
Mert Véled enyém lesz Az égi korona!
Zsidó.
3: 1-6-v.olv. Vigh afi.
Zsid--3--1—6—“Azért,
szent testvérek, mennyei elhívás részesei, figyeljetek hitvallásunk apostolára
és főpapjára, Jézusra, aki hű
volt ahhoz, aki őt annak rendelte, ahogyan Mózes is Isten egész házában.
Ő azonban Mózesnél nagyobb dicsőségre méltó, amennyiben a ház
építőjének nagyobb a tisztessége, mint a háznak.
Mert minden háznak van építője, aki pedig
mindent felépített, az Isten az.
Mózes is hű volt ugyan Isten egész házában
mint szolga, bizonyságául annak, amit hirdetnie kellett,
Krisztus azonban mint Fiú áll a maga háza felett, akinek a háza mi
vagyunk, ha a bizalmat és a reménység dicsekvését mindvégig erősen megtartjuk”
Az Isten Gy-te. Fuss ki én népem Babilonból. Ist,- háza egy
lelki ház. Mi vagyunk a Kr,- háza . Ist,- anyaszentegyháza nem csak
láthatatlan, hanem A Gy-t- testben látható
is.
Maga Jé,- Kr,- vette föl a tagokat ,és építi
velük anyaszentegyházát.
Sokféle Gy- van .A különböző Gy-tek
összessége alkotja Isten-anyaszentegyházát. / a Szellemit, a
láthatatlant./ Tanítják, de sajnos nem
így van egészen. Mivel nem minden közösség tartozik bele a láthatatlan .Szellemi
Istennek anyaszentegyházába.
Nem képezheti minden egyes közösség,
Gyülekezet,mert nem minden egyes tanítja azt mit Jé,- Kr,- tanított! Ist,-
valamennyi mozgalomból akarja kihívni az egyes lelkeket .
Nem egy Gy-
van csak , mely Ist,- teljes igazságát hirdi. . Vannak egyes Gy-tek, egy
igazságot tanítanak, de nem a Jé,- Kr,_ által hirdetett „ IGAZSÁGOT !”
Hirdetni kell az igazságot! Nem lehet
kihagyni belőle, de hozzá adni sem
lehet.
Ján. Jel.k, 21.rész!
A teljes írás Istentől ihletett Tim. I,. 3:15.v.olv. és az hasznos a
tanításra . Apcsel. 20:28.v.olv. Kor. I. 1.v.olv. Az elhívott szentek képezik
az Ist,- egyházát.
Szent
ház az a Gy,- Pét. I. 2:5.v.olv. Zsid. 10: 21,,v . olv. Kor.I. 3:9.v.olv.
Kor.I. 3:16.v.olv. Ef. 2:21.v.olv. Ez a TEMPLOM – Kr,- Jé,- teste. Az Úr Jé,-.
Megígérte , hogy velünk marad a világ végéig.
Zsid. 12: Zsolt 87: Ef. 1:22.v.olv. Kol.1:18. Ist építi A Gy-tet .
Zsolt. 33: 14.v.olv. Sionban ,a MENNYBEN
,nem lakhatnak bűnösök, csak tiszták.
Zsol, k- v - . És. 52: 1.v.olv. Ez. 34:
11.v.olv. Ist,- akarta, hogy az Ő
gyermekei egy egyházban gyűljenek össze.
Az Úr országáról beszél, és a Gy,-zet
egy , vannak akik úgy gondolják, Ist,- or - ga ,Ist,- anyaszentegyháza, ez nem egy .
Ragadjuk meg ezt a gondolatot. Ist,-
országában benne vannak néha bűnösök is.
/ vallják sokan , de hát ez nem igaz ! /
Vannak akik egy – egy Gy- t nek tagjai, de Ist,- Gy-- nek nem gyermekei.
Mi a Gy-t az anyaszentegyház
Sokan kiszedik a halakat a tengerből. Ki
szedik a jókat, és a többit vissza dobják.
Ist,- országban bűnös nincs !
Egy ének úgy szól . ,..” Bűn nem mehet be oda…”
Lehet – e bűn az Istennek Gyülekezetében ? Bűn be nem megy !
Ján.Jel.k. „ bűn nem mehet be oda ,kívül
maradnak,,,stb…stb…!”
Hasonló a szántó földhöz. A búza közé elveti
az ellenség a konkolyt is.
Vannak Ist,- nek Gyermekei minden
felekezetben azonban . Kr,- egyháza , Ist,- akarata, hogy kifusson az Ő népe
Babilonból! És. 48 : 20.v.olv. Jn.Jel. 18: 4.v.olv. Kor.II. 6: 14 -18.v.olv.
Mi az
ártalma ? Babilonban megkötözés van : Zsolt. 139. Hogy lehet tanítani
Ist,- anyaszentegyházától nem lehet elfordulni És. 35: 210.v.olv. Jn.Jel. 14:
8.v.olv.
Ján,Jel, 18: 2.v. Összegyűjtik a konkoly , és
kivetik a külső sötétségre.
Minden emberi
felekezet, amely több kapcsolatban áll ,a földivel az anyagival. a
testel, a fizikálissal, az nem tud beleilleszkedni a mennyeibe, a Szellemibe. a
láthatatlanba.
Ján .Jel. 16: 13.v.olv. Babilon, 3- részből
áll . A sárkány ,a fenevad, és a
hamispróféta.
A sárkány = Róma : A Fenevad = Catolicizmus :
A Hamispróféta = Protestantizmus.
Nem tartják egymást semminek sem . Ján.Jel. 17:5.v.olv. 2000 -- év telt el Kr,- óta, hirdettetik a Kr,-
neve. A keresztyéneknek példája sajnos Babilon, a parázna nő .
Szép volt Ist,- Gy- te 40- évig. Lépcsőfokról
lépcsőfokra romlott. Új lett Babilon sorsa. Minden emberi egyház le omlik.
Odaát nincs külön nyáj !
Csak egy nyáj ,akiket a Bárány drága vére
mosott meg ! Mi lesz a Babiloni foglyokkal ?
Ha valaki fát épít, vagy pozdorját, megég az
elég teljesen. És cask ő MARAD MEG. De aki az ezüstből ,aranyból építi ,akkor
megmarad a munkája.
Megmarad ,mint tűzből kiragadt üszök. Boldog
, aki aranyat , ezüstöt épít.
Mi lesz a prófétákkal ? Nagy lesz a
felelősségük azoknak akik hamisan hirdették az Igét.
Akik tudatlanságból hirdették az Igét, megmenekülhetnek,
ha bevallják tévedésüket.
Hálával tartozunk Ist,- nek, Ist,- könyvében
Ist,- Gyermekei vannak. Ha odaállunk Ist,- ítélő széke elé, csak azokat engedik
be, akikről bizonyságot tesznek. A Sz-Sz- pecsétjét hordoznak, és nem a
Babilonét.
Nem tartozunk semmiben máshoz. Zsid. 12: tartozunk mi Ist,- hez mindig ,és soha se
máshová. Ne vesszen kárba a mi unkánk.
Mi Ist,- anyaszentegyházhoz tartozunk a Fiú - val együtt, aki bennünk lakik. 289-é …
Mint a
napsugár ragyog és fényét ontja szerte szét.
Úgy
világítja meg Isten számunkra most az igét.
kar :
Tiszta ige hangzik széjjel e világon szerteszét!
Minden
népnek küldi Isten üdvadó üzenetét.
Oly
hosszú időn sötétségben, téves úton járt a nép,
és most
tiszta fényben látjuk Krisztus
Gyülekezetét! kar:
Az
apostoli időknek tisztasága s fénye ég: szent
egységben
tartja , óvja Isten megszentelt népét. kar:
Isten
állit minden embert testén, hova akarja, s
Jézus szerelmével
kötve, szent egységben megtartja. kar:
Minden
hála és dicsőség Téged illet Jézusunk.
hogy a
bábel zavarából mi mind megszabadultunk!
Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése