Isten
hűsége:
Mintha csak erre a zsoltáros elvárásra válaszolna a zsidókhoz írt levél buzdítása: „ A reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjatok, mert hű az, aki ígéretet tett.” (Zsid 10,23) És azután az Isten ígéretét is ismerteti: „Nem maradok el tőled, sem el nem hagylak téged.” (Zsid 13,5)
A három kérés indoklása egyszerű: Mert Istenem vagy.
Azt mondtam, hogy Isten ígérete az a kemény alap, amelyre a zsoltáros a kéréseknél hivatkozik. Miután a kérések elhangzanak, a szavak mögött láthatatlanul ott levő alapot ezzel támasztja alá: Mert Istenem vagy.
Az, hogy milyen Isten, és ő miként viszonyul hozzá, jelen pillanatban mellékes. Most és itt az Isten melletti bizonyságtétel a fontos: Istenem vagy.
A kimondott vallomással egy egész hitéleti perspektíva tárul ki előttünk. Az ószövetségi kijelentéssel kezdődik: „Én, az Úr, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából. Ne legyen más istened rajtam kívül!” (5Móz 5,6-7) És az jézusi szeretettanításban teljesedik ki: „Ekkor odament az írástudók közül egy, aki hallotta őket vitázni, és mivel tudta, hogy Jézus jól megfelelt nekik, megkérdezte tőle: Melyik a legfőbb az összes parancsolat közül? Jézus így válaszolt: A legfőbb ez: Halljad, Izrael, az Úr, a mi Istenünk, egy Úr, és szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és teljes erődből. A második ez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincsen más, ezeknél nagyobb parancsolat.\" Mk 12,29-31)(
---------------------------------------------
Mintha csak erre a zsoltáros elvárásra válaszolna a zsidókhoz írt levél buzdítása: „ A reménység hitvallásához szilárdan ragaszkodjatok, mert hű az, aki ígéretet tett.” (Zsid 10,23) És azután az Isten ígéretét is ismerteti: „Nem maradok el tőled, sem el nem hagylak téged.” (Zsid 13,5)
A három kérés indoklása egyszerű: Mert Istenem vagy.
Azt mondtam, hogy Isten ígérete az a kemény alap, amelyre a zsoltáros a kéréseknél hivatkozik. Miután a kérések elhangzanak, a szavak mögött láthatatlanul ott levő alapot ezzel támasztja alá: Mert Istenem vagy.
Az, hogy milyen Isten, és ő miként viszonyul hozzá, jelen pillanatban mellékes. Most és itt az Isten melletti bizonyságtétel a fontos: Istenem vagy.
A kimondott vallomással egy egész hitéleti perspektíva tárul ki előttünk. Az ószövetségi kijelentéssel kezdődik: „Én, az Úr, vagyok a te Istened, aki kihoztalak Egyiptom földjéről, a szolgaság házából. Ne legyen más istened rajtam kívül!” (5Móz 5,6-7) És az jézusi szeretettanításban teljesedik ki: „Ekkor odament az írástudók közül egy, aki hallotta őket vitázni, és mivel tudta, hogy Jézus jól megfelelt nekik, megkérdezte tőle: Melyik a legfőbb az összes parancsolat közül? Jézus így válaszolt: A legfőbb ez: Halljad, Izrael, az Úr, a mi Istenünk, egy Úr, és szeresd az Urat, a te Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből, teljes elmédből és teljes erődből. A második ez: Szeresd felebarátodat, mint magadat. Nincsen más, ezeknél nagyobb parancsolat.\" Mk 12,29-31)(
---------------------------------------------
Megnyertem
Isten barátságát és ez nagyobb dolog annál, mintha megnyertem volna az egész
világ barátságát."
Martin Luther
"Az emberiség ma egy könnyebb megoldást keres, ami teljesíthetőbb, mert a jézusit nem tudja teljesíteni. Olyan megváltásra vágyik, ami mellett lehet bármit cselekedni, hisz van rá magyarázat. De mégsem megy."
Boros Miklós
"Tér és idő végtelenén kel át Isten végtelen szeretete, hogy megkeressen minket magának. Hatalmunkban áll befogadni vagy elutasítani közeledését. Ha nem fogadjuk, újra és újra jön, akár egy koldus, de akár egy koldus, egy napon ő sem jön többé."
S. Weil
Martin Luther
"Az emberiség ma egy könnyebb megoldást keres, ami teljesíthetőbb, mert a jézusit nem tudja teljesíteni. Olyan megváltásra vágyik, ami mellett lehet bármit cselekedni, hisz van rá magyarázat. De mégsem megy."
Boros Miklós
"Tér és idő végtelenén kel át Isten végtelen szeretete, hogy megkeressen minket magának. Hatalmunkban áll befogadni vagy elutasítani közeledését. Ha nem fogadjuk, újra és újra jön, akár egy koldus, de akár egy koldus, egy napon ő sem jön többé."
S. Weil
Senki sem tökéletes, ám egyedül rossz, ezért olyannak kell elfogadni mindenkit, amilyen, és úgy kell tenni, mintha észre sem vennénk a hibáit. (Madame de Pompadour) Társad a bajban, rosszban és jóban, Magányodban, mélypontodban, Napfényben, sárban, örömben, gyászban, Szép napokban, vesztes harcban. (Ossian)
Az igazi barátok azok, akik akkor vannak mellettünk, amikor jól megy a sorunk. Szorítanak értünk, örülnek a győzelmeinknek. A hamis barátok pedig azok, akik a nehéz pillanatokban jelennek meg, azzal a búval bélelt, "együttérző" arccal, pedig valójában kapóra jön nekik a szenvedésünk, hogy ezzel vigasztalhassák magukat nyomorult életük miatt. (Paulo Coelho)
Nincs emberi kapcsolat, mely megrendítőbb, mélyebb lenne, mint a barátság. A szerelmesek, igen, még a szülők és gyermekek kapcsolatában is mennyi az önzés és hiúság! Csak a barát nem önző; máskülönben nem barát. Nincs titkosabb és nemesebb ajándék az életben, mint a szűkszavú, megértő, türelmes és áldozatkész barátság. S nincs ritkább... A barátság szolgálat, erős és komoly szolgálat, a legnagyobb emberi próba és szerep. (Márai Sándor)
Egy társ kell, egy barát, ki megvéd, ki átölel, ki megért, és segít, ha vigasz vagy tréfa kell, de hagyja, hogy éljek, szabadon, mint a lélek, mert így vagyok csak én. (Michael Kunze)
Aki számít, azt te sosem látod, aki valamit is akar, az a jó barátod, aki megesküszik, hogy jó barát vagy, pedig többnek tart, mint egy jó barátnak. (Hiperkarma)
"Drága Mennyei Atyám"
Máté 6,9 mondta:
Mi Atyánk, aki vagy a mennyekben
Mikor azt mondod: "Mi Atyánk", akkor tudatosul benned az, hogy az Ő családjához tartozol. Ez pedig feljogosít téged minden kiváltságra, ami ezzel jár. Felfedezted már ezeket?
Első szavaink között tanuljuk meg ezt a szót: "Apa". Miért? Mert édesapád ismerete segít megértetni azt, hogy ki vagy és hova tartozol. Szükséged van arra, hogy tudd, ki az édesapád és azt, hogy hogyan érez irántad.
Ha édesapád goromba volt, vagy nagyon ritkán találkoztál vele, mert rendszeresen nem volt otthon, akkor lehet, hogy időbe telik mire elhiszed " és úgy is élsz " hogy Isten a te mennyei Atyád; hogy szeret téged, hogy hozzá akármikor jöhetsz, akár nappal, akár éjjel: Ő ott lesz veled.
Az imádság az az egyszerű mód, ahogyan beszélhetsz Atyáddal. Miért nem töltünk akkor ezzel több időt? Egyrészt talán azért, mert amíg szeretete vonz minket, addig szentsége félelmet kelt bennünk. Mikor Ézsaiás meglátta az Urat a templomban, így kiáltott
"Jaj nekem!" (Ézsaiás 6:5)
Atyád jelenléte arra kényszerít, hogy olyanná legyél, amilyennek lenned kell (ahogy ez hasonlóképpen van a családodban is) Ezért mondja Dávid: "Amilyen irgalmas az apa fiaihoz hiszen tudja, hogyan formált, emlékszik rá, hogy porból lettünk."
Mindannyian vágyunk arra, hogy megértsenek minket. Kimerítő olyan emberek között lenni, akik minden mozdulatodat figyelik, és állandóan azzal zaklatnak, hogy mit változtass meg magadban. De Atyád nem ilyen. Nem kell megjátszanod magad előtte. Ő mindent tud, ami benned van, akár beszédedben, akár csendes szándékaidban. Néha tehát a legtöbb, amit tehetsz, az az, hogy odabújsz védőszárnya alá, szemébe nézel és így szólsz: "Drága Mennyei Atyám..."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése