2016. augusztus 16., kedd




SZŐLŐBEN. János ev. 15: 1-6.-- Jn 15,1-6
"Én vagyok az igazi szőlőtő, Atyám a szőlőműves.
A szőlővesszőket, amelyek bennem gyümölcsöt nem hoznak, a gyümölcsözőket viszont megtisztítja, hogy még többet teremjenek.
Ti már tiszták vagytok a tőlem kapott tanítás hatására.
Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok. Amint a szőlővessző sem tud gyümölcsöt hozni önmagától, ha nem marad a szőlővesszőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem
Én vagyok a szőlőtő, ti vagytok a szőlővesszők. Aki bennem marad és én őbenne, az bő termést hoz. Hiszen nélkülem semmit sem tehettek
Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elég.

Itt mindig vágni kell. . .
Már az oltáskor vesszőt és szemet.
Az ültetéskor hajtást, gyökeret.
És évről évre minden venyigét,
Burjánzó lombot, gyomos föld rögét.
Itt minden éles: fűrész, kapa, kés.
Szívós harc ez a szőlőmívelés.
Hogy végül szép és bő termés legyen.
Mennyi vágás! De mind értelmesen.

Míg ásom, metszem és nyesegetem,
Reád gondolok, Atyám, Istenem.
De sokszor vágsz, égi Szőlőmíves!
Ez testemnek soha nem kellemes.
De Szent Lelked újjászült engemet.
Kezdem érteni a vágást, a sebet,
Te vaktában soha nem dolgozol.
Mint bölcs gazda, azon munkálkodol,
Hogy Kriszusban beoltott életem
Ne burjánzó -, gyümölcstermő legyen.
Győri József.                                                                                                                                                  --------------------------

HAGYJ BÉKÉT NÉKI...!

„Hagyj békét néki még ez esztendőben!“
- szólt az Úr, s meghagyott.
Rendelkezett az Úr Isten felőlem.
Most itt vagyok.
Teremni vágyom, meghálálni minden
élő vizet,
s dicsérni Jézust ért gyümölcseimben,
hiszen hiszek.
Füle Lajos

----------------------------


FIATAL ÉS VÉN NAPRAFORGÓK.

Hetykén a Napba néznek, fiatalok,
Duzzad bennük az élet; visszaragyog ifjúságuk az égre,
fénylő sárga a kékre.

Állnak, alig emelve csak fejüket barnán, magokkal telve
az öregek, adósai a Napnak,
s fő-hajtva - úgy maradnak. Füle Lajos.
--------------------------------------

AZ ÚR JÉZUS FÁI .
Ott a kedves őszi napsugárba kint,
Gyümölcstől hajol meg a fák ága mind.

Gazdagon, bőséggel termett meg mindenik.
Hű kertészünk szíve úgy örül nékik.

Az Úr Jézus fái emberéletek.
Én is az ő kedves fája lehetek.

Kertjébe fogadta kicsiny életem,
S csupán egy a vágya az óta nekem:

Hogyha majd megérint ősz hideg szele,
állhassak előtte gyümölccsel tele. Túrmezei Erzsébet

---------------------------------------------------

ÓHAJOM.

Szeretném, ha nagy fa lennék a kertedben, Istenem,
ágaimmal, betakarnám aki fáradt, védtelen.

Világítani szeretnék a sötét ösvényeken,
aki eltévedt, veszélytől talán meg is menthetem.

Ha neked szolgálok, Uram, célomat elérhetem:
másokat boldoggá tenni segíts engem, Istenem.
Stefura Erzsébet
------------------------------------------------------------
Mindenütt csak Jézussal, bizton lehetek,
Ahol Jézus van jelen, ott nem félhetek.
De ahol Ő nincs velem, nincs ott örömem,
Véle járva mindig boldog a szívem.
Refrén:
Mindenütt csak Jézust Követem szüntelen, szüntele.
Jézus vezet folyton, Üdvöt ad nekem.
2. Bárhol is csak Jézussal, nem vagyok szegény,
Emberhűség elmúlik, Ő marad enyém.
Tengeren vagy szárazon, puszta földön át,
Keze őriz engem, békességet ád. Refr.
3. Mindenütt csak Jézussal, nyugton alszom el,
Rémítő, sötét homály vonulhat közel.
Karja biztos védelem, hogyha jő az éj,
Véle fáradt lelkem otthonába ér. Refr.
----------------------------------
Mióta lelkem szabad lett, E földön érzem a mennyet,
Ha bánat ér, vagy fájdalom, Tudom, velem van Jézusom.
Refrén:
A bűntől már szabad vagyok, Új élet fénye rám ragyog,
Legyek bár földön, tengeren, Jézussal már itt van a menny.
2. Oly messze volt tőlem a menny, Míg Jézust én nem ismertem,
Most már itt él a szívemben, Ez nékem oly nagy kegyelem. Refr.
3. Nem árthat nékem semmi sem A völgyben lenn, vagy a hegyen.
Gazdagságban vagy szükségben, Jézus itt van mindig velem. Refr.

------------------------------
Ó, mint örül a lelkem, hogy hű Barátra lelt,
Ki folyton gondol énreám és engem hőn szeret!
Ő pásztorom, áld, gazdagít, megvéd, vezet, így baj nem ér.
Egy úton járunk immár, az Úr és én.
2. Ha próba, vagy gond rám tör, és fogyna tán hitem,
Ő nyújtja jobbját, fölemel, és békét ád nekem.
Ha kérdezem, Ő válaszol, s én azt teszem, mit tőlem kér,
Így járunk együtt immár az Úr és én.
----------------------------------

Óráról órára elmélkedem,
Életben, halálban Jézus velem.
Őreá várok, átadom magam,
Minden órában enyém hű Uram.
Refrén: Minden órában, csak Benne nyugszom,
Életerőt nyújt Ő nékem, tudom.
Őreá várok, átadom magam,
Minden órában velem van Uram.
2. Jézusnál szűnik a könny, fájdalom,
Szívét megérinti a sóhajom.
Ha hívom, meghallja esdő szavam,
Minden órában enyhet ad Uram. Refr.
3. Kísértés, próba közt sosem hagy el,
Bánatban vigasztal és felemel.
Bűneim terhét leveszi rólam,
Minden órában gondoz hű Uram. Refr.
4. Igazság szép napja felém ragyog:
Jézus küzd értem, és Ő győzni fog.
Veszélyben oltalmam, erős váram,
Minden órában megvéd hű Uram. Refr.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése