Azt mondod: „Ez lehetetlen.”
Isten azt mondja: „Ami lehetetlen az embernek, az Istennek lehetséges.” Lukács
18:27________________________________________
Azt mondod: „Teljesen kimerültem.”
Isten azt mondja: „De akik az Úrban bíznak, erejük megújul…” Ézsaiás 4:31 ________________________________________
Azt mondod: „Engem senki sem szeret.”
Isten azt mondja: „…örök szeretettel szeretlek…” Jeremiás 31:3________________________________________
Azt mondod: „Nem bírom tovább.”
Isten azt mondja: „Elég neked az én kegyelmem.” 2 Korinthus 12:9________________________________________
--------------------------------------------------------
Azt mondod: „Teljesen kimerültem.”
Isten azt mondja: „De akik az Úrban bíznak, erejük megújul…” Ézsaiás 4:31 ________________________________________
Azt mondod: „Engem senki sem szeret.”
Isten azt mondja: „…örök szeretettel szeretlek…” Jeremiás 31:3________________________________________
Azt mondod: „Nem bírom tovább.”
Isten azt mondja: „Elég neked az én kegyelmem.” 2 Korinthus 12:9________________________________________
--------------------------------------------------------
Azt mondod: „Nem tudom, mit
tegyek.”
Isten azt mondja: „…ő egyengetni fogja ösvényeidet.” Példabeszédek 3:6
Isten azt mondja: „…ő egyengetni fogja ösvényeidet.” Példabeszédek 3:6
Az igazságnak elég tétetett
Ha meglátom a vért, akkor kihagylak benneteket" (2Móz 12,13.
Számomra Krisztus drága vére vigasztalás, Isten előtt pedig
szabadulásom záloga. Még amikor magam képtelen vagyok is azt észlelni, Isten Krisztus vérére néz, és elmegy mellettem, kihagy" az ítéletből. Ha éppen elhomályosodnak hitem szemei, akkor is biztonságban lehetek, mert Isten szemei nem homályosodnak el, Ő állandóan látja a nagy Áldozat vérét. Micsoda öröm ez!
Isten megtekinti szeretett Fia áldozatának mély(séges) jelentőségét és azt a végtelen gazdagságot, amit az magában foglal. Az áldozatra néz, és nem feledkezik meg arról, hogy igazságának már elégtételt szerzett és Krisztusban megdicsőíttetett. Amikor a teremtést befejezte, ezt mondta Isten róla: Íme, minden igen jó" (1Móz 1,31). De vajon mit
mondott szeretett Fia engedelmességéről, mindhalálig való
engedelmességéről? Istennek kimondhatatlan gyönyörűsége van
Krisztusban és abban a kedves illatban, amelyet áldozata jelentett, midőn bűntelen önmagát feláldozta Istennek a bűnösökért (elveszettekért).
Ezért lehetünk biztonságban. Isten áldozata és Igéje nyújtja ezt a tökéletes biztonságot. Ki akar hagyni" minket az ítéletből, és ki is fog hagyni, mert dicsőséges Közbenjárónk vállalta a halált helyettünk, és Isten elfogadta áldozatát. Igazsága összefonódott szeretetével, hogy örökre szabadulást nyújtson mindazoknak, akiket Krisztus vérével meghintett.
C.H.Spurgeon - Isten ígéreteinek tárháza
Nap és pajzs az Úr !(Zsolt 84,12)
Ha meglátom a vért, akkor kihagylak benneteket" (2Móz 12,13.
Számomra Krisztus drága vére vigasztalás, Isten előtt pedig
szabadulásom záloga. Még amikor magam képtelen vagyok is azt észlelni, Isten Krisztus vérére néz, és elmegy mellettem, kihagy" az ítéletből. Ha éppen elhomályosodnak hitem szemei, akkor is biztonságban lehetek, mert Isten szemei nem homályosodnak el, Ő állandóan látja a nagy Áldozat vérét. Micsoda öröm ez!
Isten megtekinti szeretett Fia áldozatának mély(séges) jelentőségét és azt a végtelen gazdagságot, amit az magában foglal. Az áldozatra néz, és nem feledkezik meg arról, hogy igazságának már elégtételt szerzett és Krisztusban megdicsőíttetett. Amikor a teremtést befejezte, ezt mondta Isten róla: Íme, minden igen jó" (1Móz 1,31). De vajon mit
mondott szeretett Fia engedelmességéről, mindhalálig való
engedelmességéről? Istennek kimondhatatlan gyönyörűsége van
Krisztusban és abban a kedves illatban, amelyet áldozata jelentett, midőn bűntelen önmagát feláldozta Istennek a bűnösökért (elveszettekért).
Ezért lehetünk biztonságban. Isten áldozata és Igéje nyújtja ezt a tökéletes biztonságot. Ki akar hagyni" minket az ítéletből, és ki is fog hagyni, mert dicsőséges Közbenjárónk vállalta a halált helyettünk, és Isten elfogadta áldozatát. Igazsága összefonódott szeretetével, hogy örökre szabadulást nyújtson mindazoknak, akiket Krisztus vérével meghintett.
C.H.Spurgeon - Isten ígéreteinek tárháza
Nap és pajzs az Úr !(Zsolt 84,12)
--------------------------------------
Isten terve a földünkkel
Jeremiás 32,16–27.42–44 A fenyíték pillanatában ritkán hiszi el a gyermek, hogy
szülője jót akar neki, s hogy mindaz, ami most következik, amit éppen
elszenved, a jövő ki- bontakozásának záloga. A fenyítékben, azt éppen átélve,
még akkor is nehéz meglátni a kibontakozást, ha egyébként annak jogosságát nem
vitatja az el- szenvedő. A próféta is ezzel küzd. Tudja, hogy a vész, mely a
szent várost el- érte, jogos büntetés Istentől, és tudja azt is, hogy az
ellenség serege nem fog félmunkát végezni. Miért hát, hogy neki most kell
földet vennie? A próféta Isten szócsöve. Az a küldetése, hogy az Úr üzenetét
érthetővé tegye annak, aki akarja azt érteni. A szó azonban most kevés, hiszen
a vész zajában nehéz lenne meghallani a kegyelmi szót. Ezért Isten a jövőben
elkészített kegyelmének üzenetét a prófétai cselekvésen át hirdeti népének.
Jeremiás is bizonytalan, éppúgy, mint kései utódja, János, mikor a börtön- ből
kérdezi Jézust (Mt 11) kiléte felől. Azonban az Úr iránti engedelmesség egyikük
részéről sem kérdőjeleződött meg, elbizonytalanodásukban sem. Szolgálatuk ebben
a feltétel nélküli hűségben éri el csúcspontját. /UG/ „Egy lélek sem vész el!”
Apostolok cselekedetei 27,21–26 „Egy lélekért se érjen vádja téged, hogy
temiattad nem látta meg őt” – így biztatjuk magunkat és egymást a
bizonyságtételre. A hűséges kiállás és tanúskodás akkor is fontos, ha éppen
reménytelennek vagy alkalmatlannak tartanánk a helyzetet. Az, hogy egy fogoly
kerekedjen felül és mentse meg a viharban veszni készülők életét, éppoly
valószínűtlen, mint maga a megmenekülés. Nyilván nem Pál hajózási tudása vagy
bármi más képessége nyitott utat a menekülésre a hajón utazó 276 embernek. A
legtöbb emberi tudás, bölcsesség is csak arra lett volna elegendő, hogy
felmérje, nincs reális esély a megmenekülésre, legfeljebb a jó szerencsében
bízhatnak. Pál azonban valami mást is tudott. Tudása a kegyelmes Istenről
szólt. Arról, hogy van valaki, aki úr a tenger és a szél felett – a
megmenekülésnek pedig az a titka, hogy erre a Valakire bízza magát. Ma sincs ez
másként. S ha felelősséget érzünk a „velünk utazókért”, első- sorban nem az a
kérdés, hol hibáztak, hogy ilyen bajba kerültünk, hanem hogy mi ne hibázzunk a
hallgatással, hanem osszuk meg másokkal a meg-
--------------------------------------------
A
jóság nem vak. Belső harcot igényel. Tudatában van mások és saját maga
árnyoldalainak.
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,
„Isten megadja azt, hogy utunkon a jóság szikrájával járjunk, mely lelkünk mélyén arra vár, hogy fellobbanjon.”
-,-,-,-,-,-,,-,-,-,,-,,-
Felbecsülhetetlen értéket jelentett, hogy a szív jósága élő maradjon a közösségben: „A szív jósága talán a közösség szépségének egyik legtisztább kifejeződése.”
-,-,-,-,-,-,-,-,-,--,
Ami egy kis közösségre igaz, igaz az Egyházra is. A „közösség” az Egyház egyik legszebb elnevezése . Ebben a közösségben a kölcsönös ítélkezéseknek nem szabad helyet kapniuk. „Ha az Egyház fáradhatatlanul meghallgat, gyógyít és kiengesztel, akkor válik igazán tündöklővé – a szeretet, az együttérzés, a vigasztalás közösségévé. Sohasem távolságot tartva, sohasem védekezően, hanem megszabadulva a szigorúság minden formájától. Az Egyház ilyenkor a hit alázatos bizalmát sugározza az emberek szívébe.”
-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,
„Isten megadja azt, hogy utunkon a jóság szikrájával járjunk, mely lelkünk mélyén arra vár, hogy fellobbanjon.”
-,-,-,-,-,-,,-,-,-,,-,,-
Felbecsülhetetlen értéket jelentett, hogy a szív jósága élő maradjon a közösségben: „A szív jósága talán a közösség szépségének egyik legtisztább kifejeződése.”
-,-,-,-,-,-,-,-,-,--,
Ami egy kis közösségre igaz, igaz az Egyházra is. A „közösség” az Egyház egyik legszebb elnevezése . Ebben a közösségben a kölcsönös ítélkezéseknek nem szabad helyet kapniuk. „Ha az Egyház fáradhatatlanul meghallgat, gyógyít és kiengesztel, akkor válik igazán tündöklővé – a szeretet, az együttérzés, a vigasztalás közösségévé. Sohasem távolságot tartva, sohasem védekezően, hanem megszabadulva a szigorúság minden formájától. Az Egyház ilyenkor a hit alázatos bizalmát sugározza az emberek szívébe.”
-------------------------------
Tennivalónk a földi és a mennyei
kincsekkel 1Timóteus 6,17–21 A földi kincsekkel akkor bánunk igazán jól, ha nem
ragaszkodunk, azokhoz felettébb. Akkor jó nekünk, ha másokkal is meg tudjuk
osztani anyagi javainkat. Ha valakinek az adatott, hogy pénzt ad a szegénynek
szükségletei fedezésére, hát tegye! Adakozzon szívesen, javait ossza meg
mással, de ne várjon érte semmi viszonzást! Ne a bizonytalan gazdagságban
reménykedjen, „hanem az Istenben, aki megélhetésünkre mindent bőségesen megad
nekünk”. Ez megóv a gőgös lelkülettől. A mennyei kincsekkel egészen más a
helyzet. Nem megszabadulni kell tőlük, hanem megőrizni őket, s ha lehet, még
Jézussal hozzájuk gyűjteni (Lk 11,23). Legfőbb kincsünk az élet. Vigyázzunk rá!
Nincs belőle több. Ne tékozoljuk el! Bár törékeny cserépedényben van, még- is
megmarad az, ha az Istené lehet. Másik ilyen kincsünk az ige, amit Jézus
tanítása szerint nem szokás a disznók elé dobni, hogy lábukkal széttapossák azt
(Mt 6,7). Az ige olyan érték, amit ha megtartunk, úgy az is megtart min- ket. S
végezetül kincsünk még az -az élettér is, ahol a mindennapjainkat éljük.
Otthonunk, családunk, munkahelyünk, gyülekezetünk, ami mind-mind jó háttér
számunkra az élet harcai között. Vigyázzunk hát értékeinkre, miközben ne
feledkezzünk meg arról sem, hogy „nincs itt maradandó városunk, hanem az
eljövendőt keressük” (Zsid 13,14)! /KTP/ Isten áldása nem tehető semmissé
4Mózes 22,41–23,12 Bármennyire is akarta Bálák, Moáb királya, hogy Bálám
próféta átkot mondjon Izraelre, nem tehette. Pedig fizetett volna ezért ezüstöt
és aranyat is, csak legyőzhesse Izraelt a csatában. Bálámot nemcsak egy szamár
gátolta meg abban, hogy Bálák akarata valóra váljon, hanem maga Isten. „Isten
találkozott Bálámmal... Az Úr pedig Bálám szájába adta igéjét.” Bálák gonosz
terve így éppen az ellenkezőjére fordult. Átok helyett áldást közvetített
akarva akaratlanul is. Bálám nem ronthatta meg azt, akit Isten nem ront meg.
Nem kárhoztathatta azt, akit az Úr nem kárhoztatott. Bálám útja Izraelhez a
görbeségek ellenére is egyenessé lett, mire eljutott a néphez. Isten áldása nem
maradt ti- tokban. Félreérthetetlenül meghirdette Bálám által sokak füle
hallatára. Bálák is értesült arról, volt is bosszúsága emiatt bőven. Bálák
szándéka azért lett semmissé, mert Isten figyelt Bálámra, és Bálám is az
Istenre, hogy azt tegye, ami nem hátrányára, hanem előnyére van Izraelnek.
Isten ma is áldani akar. Talán ehhez minket is fel tudna használni. Készek
vagyunk-e arra, hogy áldást mondjunk? Isten nem engedi, hogy bárki is semmissé
tegye az ő áldását, hacsak nem mi magunk leszünk ebben részesek megtűrt
bűneinkkel és azzal, hogy nem vigyázunk kellőképpen magunkra és arra, hogy csak
azt tegyük és mondjuk, amit az Úr ad a szívünkbe és szánkba. /KTP/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése