2016. január 12., kedd



És erről ismerjük meg, hogy mi az igazságból vagyunk, és így tesszük bátorságosakká ő előtte a mi szíveinket. Hogy ha vádol minket a szív, mivelhogy nagyobb az Isten a mi szívünknél, és mindent tud. Szeretteim, ha szívünk nem vádol minket, bizodalmunk van az Istenhez; És akármit kérjünk, megnyerjük tőle, mert megtartjuk az ő parancsolatait, és azokat cselekedjük, amik kedvesek előtte.”
(János apostol első levele 3. fejezet 19-22.vers)

Mai Igénk első olvasatra azt sugallhatja, hogy csak akkor bízhatunk abban, hogy Isten elfogad bennünket, ha előtte leteszünk valamit az asztalra. „ha a szívünk nem vádol, akkor bizodalmunk van.”
De ki az akit, nem vádol a szíve, akit nem terhel valami mulasztás, valami botlás?                      Ki az, akinek nincs valami takargatnivalója, amit megbántál, amit ma már ha lehet másképp tennél, és ha lehet visszacsinálnál?
Viszont, ha János levele egészének fényében kezdjük el boncolgatni az Istenhez való bizalom kérdését, akkor egyértelmű, hogy a levélben annyiszor szereplő agape kizárja a fenti gondolatot.
Isten ugyanis az Ő szeretetét feltétel nélkül kínálja fel számunkra, ahogy később olvassuk: „szeressük őt; mert ő előbb szeretett minket!” (4:19). És ezt nem azért tette, mert viszonzást várna cserébe, hanem ’csak’, azért mert neki ez a természete. Mert Ő maga a szeretet.
Így keresztyén emberként nem azért bízunk Istenben, mert annyira tökéletesek vagyunk, hogy bennünk nem talál majd semmi hibát. Azért bízunk benne, mert Ő tökéletes, mert Ő nem hibázik.
És mert Jézusban nemcsak beszélt, hanem bebizonyította, hogy bár a bűnt gyűlöli, de a bűnöst, engem végtelenül szeret, úgyhogy még a saját életét sem kíméli.
Ezért a legkevesebb, hogy szót fogadunk neki és úgy szólunk, úgy teszünk, ahogy Ő előtte kedves.
----------------------------------------
Pénz-gazdagság

A pénzt sokszor nagyon drágán kell megfizetni.
A pénzen kiütköző rozsda nemcsak a hideg fémet támadja meg, hanem az ember szívét is.                         A szívnek ez a rákfekélye az emberiség legnagyobb baja. (Spurgeon)
A külső gyarapodás sokszor benső fogyatkozást jelent. (Spurgeon)
A meggazdagodás utáni vágy megakadályozza az embert annak élvezetében, amit már megszerzett. (Spurgeon)
Amíg valaki pénzét a tárcájában tartogatja, addig nincs baj, de ha szívében hordja, átkára van. (Spurgeon)
A pénz és vagyon, hallatlanul nagy vonzóerőt gyakorol ránk, és nem nyugszik addig, míg alattvalóivá nem tesz bennünket. (Ohler)
Csak kevés olyasmi van, amit pénzen nem lehet megvenni. Például az elveszett megbecsülést, szeretetet, bizalmat vagy tiszta lelkiismeretet. (Ohler)
Van valami, amitől nem lehet pénz árán megszabadulni: a haláltól. (Ohler)
A pénz szolga, de nincsen saját akarata, és mindenre, a jóra is, a gonoszra is egyformán engedi magát felhasználni. (Ohler)
---------------------------------
Sátán-kísértés

Dániel sértetlen maradt az oroszlánok vermében, de bizonyára nem húzgálta az oroszlánok farkát.
Nagy emberek kísértései a legnagyobbak. Tájfun nem tombolhat vizespohárban.
Tetőled sohasem fut el a Sátán, de ha Krisztusban talál, elfut Krisztus elől. (Steinberger)
Nem elég, hogy magunkat óvjuk a kísértésektől, vigyázzunk, hogy másokat se vigyünk bele. (Steinberger)
Amit örömként tartottál meg a magad számára, az előbb-utóbb fegyverré válik az ellenség kezében, amellyel gyötör, és vereséget készít elő.
A Sátán fegyvertára kifogyhatatlan, de az Úr Jézusé is.
A kísértés nem szégyen, hanem nélkülözhetetlen része az emberi élet küzdelmeinek. Kerüljünk ki győztesen belőle!
Gonosz szenvedélyeket csak más, hatalmasabb szenvedélyekkel lehet kiűzni. Azt a lelket, melyet nem tölt be valami pozitív lelkesedés, biztosan lefoglalják a démonok. (Fosdick)
Az Ördög utolsó ravaszsága az, hogy tulajdon halálának hírét költötte.
A kísértés még nem bűn, de a bűn iránti engedékenység az. (Spurgeon
----------------------------------------
Szentlélek
A pünkösd nem végállomás, hanem kiindulási pont. (Stanley)
Nem prófétálás és nyelveken szólás fődolog a Szentlélek ajándékai között, hanem az állandó hordozó erő.
A Szentlélek azokat szenteli meg, akik engedelmeskednek neki.
A Szentlélek nemcsak bűnirtó tűzként akar hatni bennünk, hanem szívünket a Krisztusért lángra gyújtó tűz gyanánt is.
Szentlélek nélkül olvasni a Bibliát annyi, mint valaki napsütés nélkül akarná használni a napórát. (Stewart)
Tisztátalan edény megtöltését kérni a Lélektől: káromlás. (Stewart)
Szentlélek nélkül is el lehet érni sok mindent az életben, de Krisztushoz eljutni nem lehet
A Szentlélek nem azzal kezdi munkáját, hogy győzelemre segít, hanem azzal, hogy legyőz minket. (Turóci)
A Szentlélek Jézust dicsőíti, és nem téged.
A Szentlélek a legfőbb kormányzó, mert szabadon, belső sugallattal öntudatos elhatározás formájában igazgat. (Ravasz L)

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése