2015. július 29., szerda



Tűzpróba .
Gusztáv már fiatal korában kiállta a tűzpróbát. Tanuló volt egy  autószerelő műhelyben. Hétfőn reggel a segédek és  tanulók sorra  dicsekedtek piszkos viselt dolgaikkal, vasárnapi élményeikkel.
--- Te hol voltál tegnap ?:  --- szegezték a kérdést Gusztávnak .
--- Bibliaórán--- mondta a kérdezett bátran .
Általános gúnykacaj, durva tréfák, szitkok özöne között Gusztáv nem félt, nem riadt vissza.
--- Mi szépet tanultál ott ?
Gusztáv válaszol.—Jézus szavát : Íme én küldelek titeket mint bárányokat a farkasok közé.
Egyszerre csend támadt . Elment a kedvük a csúfolódástól.
Később megkérdeztem Gusztávtól :
--- Mit gondoltál, amikor így kereszttűzbe vettek ?
Az arca ragyogott .
---Ű azt gondoltam, az egész műhelyt meg akarom hódítani Jézusnak !
Ma egy sem káromkodik. Durva szót sem lehet hallani a műhelyben. Hát ez történt ,amikor egy bárány a farkasok közé kerül .
                                         ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
A guru válasza .
Egy fiatalember felkeresett egy szent embert a Ganges partján és megkérdezte tőle, hogyan találhatná meg Istent.  A gurum  válasza : a víz alányomta és addig tartotta a víz alatt amíg majdnem megfulladt. Amikor a fiatalember végre --- levegő után kapkodva --- szóhoz jutott, mérgesen kérdezte :
--- Miért tetted ezt velem ?
--- Ha majd annyira vágyódsz Isten után, mint az előbb a víz alatt a levegő után, akkor meg fogod őt találni--- felelte a szent ember.
                                           ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Spurgeon egyszer felkereste gyülekezetének egy előkellő látogatója és kérte, ajánljon neki egy tökéletes gyülekezetet, amelynek tagja szeretne lenni.
Spurgeon azt felelte neki :
--- Asszonyom, mihelyt az a gyülekezet önt felveszi tagjai sorába, megszűnik tökéletes lenni .
                                            :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
  Kértem ---  Istent adott !Erőt kértem Istentől , -- de Ő elerőtlenített, hogy szerénységet és alázatosságot tanuljak .
Gazdagságot kértem tőle, hogy boldog lehessek,-- Ő azonban szegénnyé tett,hogy bölccsé lehessek .
Kértem segítséget, hogy nagy tetteket vihessek végbe,-- kicsinnyé tet, hogy jótetteket vigyek végbe-.
Kértem Istentől, hogy élvezhessem az életet,--Ő azonban naponta újította meg az életemet, hogy a mindennap dolgaiban megállhassam helyemet.
Semmit nem kaptam meg abból , amit kértem,--de mindazt megkaptam, ami jó és hasznos a számomra.
Ellenemre hallgatta meg imádságaimat,--
Megáldott ember vagyok !

                                    -,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
 A hívő ember is igényes, elkényeztetett,rest és hanyag lesz hitéletében , ha a szenvedés és megpróbáltatás elmarad !   A. Köberlet
                                     ,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
Isten az Igében mondja el az Ő akaratát.
Isten akarata az Ő szeretete .
Ezt kell neked is akarnod vele együtt !
A szeretet önkéntes, tehát a szeretet az egyetlen igaz akarat!
A szeretetből fakadó önkéntes engedelmesség az ember igazi szabadsága !  …Emil Brunner
                                             -,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-,-
Isten útjai sohasem végződnek zsákutcában !

                                              :::::::::::::::::::::::::::::::::::::
A jó barát egy olyan ember, aki ismer téged --- és mégis szeret!

                                                  ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

                                Ú t r a v a l ó  !
--- Hogyha unatkozol ---- olvasd a Szentírást.
----Amikor nincs reményed ----az Igében keresd azt .
---- Ha lelki békét és erőt kívánsz--- kutasd Isten Igéjét !
Még az evangélium munkásainak sem szabad pihenés nélkül dolgozni.
A Szentírás olvasására, csendes elmélkedésre, erőgyűjtésre nagy szükség van !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése