2015. május 30., szombat



Én Istenem, Hozzád vágyom
Én Istenem, Hozzád vágyom
Tisztítsd meg a szívemet.
Én Istenem Teelőtted
Megvallom a bűnömet.
Biztos kézzel vidd hithajóm
Égi honom révébe,
Földi utam áldozzék le
Kegyelmednek éjébe.
Én nem tudom, mért is van az,
Hogy úgy szeretsz engemet.
Én nem tudom, mért nem bírom
Lerakni a terhemet.
Lábaidhoz leborulok,
Mentő kezed megfogom.
Arra kérlek, légy Te mindig
Bűnharcban támaszom.
Én nem tudom Nálad nélkül
Keresztemet hordozni,
Én nem tudom Erőd nélkül
Virágidat gondozni.
Légy Te velem, maradj nékem
Minden napon Pásztorom,
És én ezért mindörökre
A szívemet átadom. 1948. 04. 26
--------------------------------
Engem is szeret
Imádom Jézust, az égi bárányt;
Aki értem szenvedett halált.
-Golgotán ontotta vérét bűnömért:
Egy botladozó. erőtlen gyermekért.
Dicsérem Jézust; Hallelujázok,
Hogy elvállalta az áldozatot.
-Eltörölte bűnöm, vérével megmentett:
Mert Ő mindenkit, engem is szeretett. 1972. 09. 10
---------------------------------------

Építéskor
Előbb a régit bontani kellett.
Hogy új alapot készíthessünk.
Ásva, csákányozva mélyre mentünk,
Hogy majd magasba építhessünk.
Leverve a régi bontott téglát
Új habarccsal új helyre tettük,
S a ledöntött falból mást semmit, csak
Az átfaragott követ vettük.
Így egyszerre zsinór: végén súllyal,
Mutatott mindig merőlegest.
S egy csepp buborék a vízszintezőn,
Megbízható pontos egyenest.
E kettő bár csekélységnek látszik,
Megmutatja mindig a valót.
Elhajlást, ferdeséget és gyakran
Az igen sürgős tennivalót.
Az újra építés ránk bizatott
A nagy puszta lélek- romokon.
Ássunk be mélyen,- az alap megvan,
S ne építsünk soha homokon.
Ne a magunk kövét rakjuk bele,
Csak azt, mit az Úr átfaragott.
Minden darabot szeretve kössünk,
Ne használjunk hitvány habarcsot.
Nézzék gyengének az égi zsinórt
Mégis – kövek- hozzá igazodunk
Vegyék buboréknak bizodalmunk,
Mi azért is... ezzel kapaszkodunk.
Kövekből épül Isten országa,
Az én... és testvéreim helye.
Ha majd épületünk felér az égbe,
Mi, kövek, együtt leszünk Vele. 1951. 03. 03
------------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése