2015. május 30., szombat



Hallod a hangot?

Hallod a hangot?
Ha hiszed, ha nem,
Örökké hallod.
Tégy hát úgy,
Mintha értenéd!
Ne kiabáld túl az égi zenét!

-------------------------------------
 

Még nem értem

Még nem értem
A végső lényeget
Rajtam múlik,
Vagy Te nem engeded?

-------------------------------------------------
Miért fáj még?

Miért fáj
Még mindig a lét?
Nem értem lényegét?
Add, hogy megtudjam,
Mi az, miben
Botlottam!
Kihúznám a kátyúból lábam,
Csak a szilárd földet lássam!

----------------------------------------

Ments meg Uram!

Ments meg Uram,
Ments meg!
Régi erőm,
Fényem már
Nincs meg.

Rögökbe kapaszkodom.
Tegnap a holnapom.
Segíts elengedni a múltat!
Tedd élővé a holtat!
--------------------------------------------

Ceruza
Tehozzád szólok most,
Kicsike ceruza,
Mit fiamtól kaptam
Születésnapomra.
Ceruzám már sok volt,
Védőkkel, tokokban,
De téged szeretlek,
Mégis a legjobban.
Mikor megcsókolva
Ideadott nekem,
Elmondta százszor is,
Mit kell veled tennem.
Hogy írjak szépeket
Emberről, virágról,
Jókedvről, mosolyról
A tavasz-nyílásról
Ha kezembe veszlek
Ne verjek senkire.
Képzeletem szárnyán,
Ne menjek messzire.
S míg a használatban,
Egész elfaraglak,
Szomorú szívekbe.
örömöt juttassak.
Hozzátok szólok most,
Egyszerű ceruzák.
Kik ma és holnap is
állják a faragást

Kik vártok, hogy Isten,
Használatba vegyen.
S veletek hova kell,
Vesszőt, pontot tegyen.
,S ha kézbe vesz az Úr,
Nem a ti érdemetek.
Nála nélkül, mindig:
.Törött a hegyetek.
Bármily lassan forgat
, Az élet-hegyezőn,
, Nem tudtok ti írni
A kényes szívmezőn.
Ha hív, ne mondd sosem:
Puha, gyenge vagyok,
Az érdes táblákon
Biztos eltompulok.
De ne légy kemény sem
Mely, a lágy anyagban
Karcolva megmarad,
Tépett vonalakban.
Légy mindig ceruza.
Ne üss, csak simogass.
Ne okozz fájdalmat.
.De vigaszt osztogass.
Ne magadról írjál.
Figyeld mit diktál:
E földön Istenről,
Az emberhez szóljál. 1949. 02. 12

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése