2015. április 29., szerda





A Te igád?
Uram... Nem tudom, miért. De érzem,
hogy a Te igád most oly nehéz.
Annyira más ez, mint amit ígértél.
- lehetetlen, hogy felcserélték?
Te azt mondtad „ gyönyörűséges”,
mikor álmodozva húzni kezdtem:
A bevert szegeket észre sem vettem,
csak ma látom, hogy sebes lettem.
Utam lefelé, a mélybe visz:
s könnyű terhed mégis húzni kell.
Bocsásd meg nekem, hogyha megkérdezem:
-a kerékkötők nem ültek fel?
Olyanok akik a Te nevedben
saját terhüket rakják reám.
Hallják, de nem akarják észrevenni,
hogy a küllők is recsegnek már.
Ugye, figyeled, hogy igéddel
képmutatón fejemet mossák?
De hiába mutattál példát nekik:
a lábmosó vizet nem hozzák.
Ne haragudj rám, ha azt mondom,
hogy tanításod elvetették,
és a gyönyörűségest,-ami könnyű,
a Te igád... Már kicserélték.
1963. 09. 08.
A Te örömöd
Nem az a darab kenyér,
Melyet kérges kezünkkel
Megkerestünk:
Mely pár órát ég bennünk
S azután érezzük, hogy
Megéheztünk.
Nem az a néhány fillér,
Mit heti munkánk után
Adnak nekünk:
Mely, bár nem vettünk semmit,
Mégis alighogy futja
Fűszeresünk.
Nem is majd a szép holnap,
Mely csodával vár, melyben
Lesz mindenünk:
Melyért cserébe kérik
Legnagyobb kincsünk, hitünk
S az életünk.
Ne, ne ilyet adj nekünk,
Melyért fel kell áldozni
örök éltünk:
Mely ma szivárványt mutat,
De holnap pocsolyába
Mártja lényünk
A Te szent örömödet,
melyért az árt Golgotán
lefizetted:
Melyért nekem, nekünk az
üdvösséget örökre
Megszerezted.
A Te csodás örömöd,
mely teljesen kitölti
az űrt bennünk:
Melyet imában kérünk,
mely megszenteli éltünk
S minden tervünk.
Csak a Te örömödet,
mely áldott szeretetet
gyújt mibennünk:
melyért vágyunk naponként,
melyet kérünk, melyért ha
Kell, szenvedünk.
A Te égi örömöd,
melyet a mi számunkra
földre küldöttél:
Mely összeköt Teveled
s az égiekkel – melyért
Te is szenvedtél.
1948. 08. 19.
-----------------------------------------
A tükör mellett
Egy rövid időre tétován megálltam...
Úgy, mint akinek látási zavara van.
-A tükröt néztem... Rosszallón és megbántva...
Mert mást mutatott, mint amit akartam.
Azt mondta: „Tévedek, nem egyedül vagyok.
Mások is taposnak velem az ugaron.
Sőt, azoknak – akiknek sokkal nehezebb,
Fájóbbak – az éltet keserítő gondok,
ima tárgyai lesznek az akadályok.
-Míg én – bár azt állítom – tanítvány vagyok...
Csak várok, várok, s mindenért panaszkodok.
Azt mondom: Nem látnak már meg... Nem éreznek.
Pedig többen jönnek segítőn felém,
s ők, akik megértik Krisztus üzenetét,
alig hagynak meg számomra egy kicsikét...
Viszik a terhemnek majdnem a felét.
-De én... A megmaradt féltől is irtózom.
Keresem, s folyton töprengek a kibúvón.
-Nem is hall tőlem senki önkéntes vállalást,
csak a megszokott és unott jajgatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése