2015. március 29., vasárnap



Máté 21:

Hungarian Károly (KAR)
21  És mikor közeledtek Jeruzsálemhez, és Bethfagéba, az olajfák hegyéhez jutottak vala, akkor elküldte Jézus két tanítványt,
És monda nékik: Menjetek ebbe a faluba, a mely elõttetek van, és legott találtok egy megkötött szamarat és vele együtt az õ vemhét; oldjátok el és hozzátok ide nékem.
És ha valaki valamit szól néktek, mondjátok, hogy az Úrnak van szüksége rájuk: és legott el fogja bocsátani õket.
Mindez pedig azért lett, hogy beteljesedjék a próféta mondása, a ki így szólott:
Mondjátok meg Sión leányának: Ímhol jõ néked a te királyod, alázatosan és szamáron ülve, és teherhordozó szamárnak vemhén.
A tanítványok pedig elmenvén és úgy cselekedvén, a mint Jézus parancsolta vala nékik,
Elhozzák a szamarat és annak vemhét, és felsõ ruháikat rájuk teríték, és ráül azokra.
A sokaság legnagyobb része pedig felsõ ruháit az útra teríti; mások pedig a fákról gallyakat vagdalnak és hintenek vala az útra.
Az elõtte és utána menõ sokaság pedig kiált vala, mondván: Hozsánna a Dávid fiának! Áldott, a ki jõ az Úrnak nevében! Hozsánna a magasságban!
10 És a mikor bemegy vala Jeruzsálembe, felháborodék az egész város, mondván: Kicsoda ez?
11 A sokaság pedig monda: Ez Jézus, a galileai Názáretbõl való próféta.
-----------------------------------------

A SZENT KORBÁCS

Amit Ő font kötelekből,
S amivel kiverte az árusokat,
Hová lett az -az isteni korbács?
Töprengtem én ezen, de sokat.
Kellene, kellene az a korbács -
Így vágyakoztam fiatalon -
A galambárusok megint ít vannak,
Hol az a korbácshatalom?
Fiatalon, hogy nekifeszültem,
Duzzasztott az ifjúság gőze.
Hol az a korbács, hol az a korbács?
Van aki fogja, van aki győzze!
Álmomban láttam a Kezet
És előtte a szaladókat;
Rongyokat szaggat a korbács
És szétcsap kalmár-dáridókat.
És álmomban láttam, a Mester
Isteni szeme villogását
És erőlködtem a szememmel,
Hogy kiszikrázzam a szeme mását.
És addig, addig erőlködtem,
Amíg a szeme az enyém lett.
S mikor a szeme az enyém lett,
Köröttem minden másképp fénylett.
Akkor tudtam meg, hogy a korbács
Miért nem maradt relikviának:
Mert azzal pattogtatni nincs joga,
Nem szabad, csak Isten Fiának.
Szalay Mátyás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése