2014. július 27., vasárnap



VALLÁSTÉTEL

Már nem remegek. Hallom az üvöltést.
Préda kell a kiéhezett vadaknak.
Ó, szebb zene, mint lantok lágy zenéje
a szabadoknak, ha Krisztust tagadtak.

És egyetlen igaz út visszamenni
és kiáltani. Börtön és aréna
virágoskert a benn égő pokolhoz:
Hallgattam a nevéről, mint a néma.

Kiáltani és vallást tenni róla:
„Halljad, pogány világ és halljad, népem:
Megtartatás és élet és erő
nincsen a földön, csak egyetlen névben.

Krisztus, Krisztus! Kiáltom, hirdetem,
hogy békességet az Ő vére szerzett.
Krisztus! Életújító hatalom.
Elvesz a lélek és elvesz a nemzet,

a legnagyobb is elvesz nélküle,
és benne a legkisebb nő ezerre.
És Őbenne a fogoly is szabad...
s nélküle a szabad jár láncraverve.

És Őbenne, aki meghal is, él!
És nélküle az élők is halottak!
... Megkötözhettek: Krisztusé vagyok.
Ti nem tudjátok, mi a mártíroknak

ezzel a névvel égni boldogan,
s dacolva gyújtott fényes fáklyaképpen
belelobogni mégis a világba,
hogy nincs üdvösség, csak ebben a névben!"
Túrmezei Erzsébet
------------------------------------------------

VÁLTOZÁS 

Én, durva, faragatlan kődarab,
ki ott hevertem annyi év alatt
sötéten, félrevetve,
hiún, próbákat dacosan nevetve,
próbákat hogy rajtam faragjanak;
én, aki meg akartam én maradni
inkább csúnyán sötéten, búsan, torzan:

Most itt vagyok a mester műhelyében
s boldogan várom szent vésővonását,
hogy megalkossa bennem képemását.
            Túrmezei Erzsébet
-----------------------------------------------------
Jöjj, Uram! 

Uram, Reád vár vergődő hitem.
Uram, Reád vár tépett, bús szívem,
gondterhelt arcom redőin a könny
s lelkem mélyén a fájdalomözön.

Reád vár bennem a panaszos jaj,
minden szenvedés és minden sóhaj,
a  néma ajak, a rebegő száj,
Reád vár bennem minden, ami fáj.

Szívem oltárán kész az áldozat,
reákötöztem bűnös magamat.
Gerjesszen lángot rajta a kezed,
hogy oltáromon égjen szent tüzed.

És e lángoknak hatalmas heve
sok bűneimet mind égesse le.
Akkor boldog lesz egész életem....
Uram, Reád vár tépett, bús szívem!
Dénes Ferenc

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése