2014. július 25., péntek




Egyéni életünkben.
A Biblia szeretné nekünk bemutatni Istent és el akar vezetni a vele való személyes kapcsolatra.
A Szentírásban Isten a következő kijelentést teszi:
"Ne félj, mert én veled vagyok; ne csüggedj, mert én vagyok Istened; megerősítelek, sőt megsegítlek, és igazságom jobbjával támogatlak." (Ésaiás 41:10)
A Biblia azt is feltárja, hogy Istennek milyen szándéka van az emberrel:
"A ki azt akarja, hogy minden ember idvezüljön és az igazság ismeretére eljusson. Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus, a ki adta önmagát váltságul mindenekért, mint tanúbizonyság a maga idejében." (1Timótheus 2:4-6)

Az ajánlatok könyve.
A Biblia biztonságot ajánl nekünk egy bizonytalan világban.
"Csak _ az én k_sziklám és szabadulásom; _ az én oltalmam, azért nem rendülök meg felettébb. Bízzatok benne mindenkor, ti népek; öntsétek ki előtte szíveteket; Isten a mi menedékünk." (Zsoltár 62:3,9)
Segít tájékozódni egy összezavarodott világban.
"Bölccsé teszlek, és megtanítalak, melyik úton kell járnod. Tanácsot adok, rajtad lesz a szemem." (Zsoltár 32:8, a  Magyar Bibliatársulat fordítása)
Isten békét kínál egy békétlen világban.
"Ezeket azért mondom nektek, hogy békességetek legyen énbennem. A világon nyomorúságotok van, de bízzatok: én legyőztem a világot." (János 16:33, Magyar Bibliatársulat)
Rendeződik a múltunk, Isten megbocsátja bűneinket.
"Ha megvalljuk bűneinket, hú és igaz, hogy megbocsássa bűneinket és megtisztítson minket minden hamisságtól." (1János 1:9)
Minden alkalomra
Ha gondjaink vannak:
"Minden gondotokat Őreá vessétek, mert néki gondja van reátok." (1Péter 5:7)
Ha csalódott az emberekben:
"Jobb az Úrban bízni, mint emberekben reménykedni." (Zsoltár 118:8)
Ha elveszítette bátorságát:
"Mikor kiáltottam, meghallgattál engem, felbátorítottál engem, lelkemben erő
támadt." (Zsoltár 138:3)
Ha kétségek nyugtalanítják:
"Bízzál az Úrban teljes szívből, és ne a magad eszére támaszkodj! Minden utadon gondolj rá, és _ egyengetni fogja ösvényeidet." (Példabeszédek 3:5-6, Magyar Bibliatársulat)
Ha magányos:
"Törődik a gyámoltalanok imádságával, nem veti meg imádságukat." (Zsoltár 102:18, Magyar Bibliatársulat)
Ha beteg:
"Jó várni és megadással lenni az Úr szabadításáig." (Siralmak 3:26)
Ha a mindennapok túlterhelik:
"Jöjjetek én hozzám mindnyájan, a kik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket." (Máté 11:28; Ésaiás 40:29-31)
Ha minden rendben van:
"Áldjad én lelkem az Urat, és el ne feledkezzél semmi jótéteményéről." (Zsoltár 103:2, Zsoltár 71:15, Zsoltár 146:2)
Amikor hálás valamiért:
"Hálákat adván mindenkor mindenekért a mi Urunk Jézus Krisztusnak nevében az Istennek és Atyának." (Efézus 5:20)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése