2014. július 29., kedd



GYERTYA AZ ÚR KEZÉBEN
Láttam egy gyertyát, mit égi kéz faragatlan tartóba tett.
Szent intésre kigyúlt a fénye, s piros örömben reszketett.

A hitetlen aggódva mondta: - Mért siet úgy? - Csak csendesen!
Ráér majd vén korában égni!... Őt nem zavarta semmi sem.

Sokan haraglepellel fedték, de átvilágolt győztesen.
Ködök takarták, szelek tépték, de ő csak égett melegen.

Hogy égett, -  bűnül ezt rótták fel (életörömben, lángolón).
Amikor verték, fojtogatták nem oltotta a fájdalom.

Irigy szemmel, bírálva mondták: - Hamis a lángja, gőg a fény.
Némán égett tovább e harcban, könnyek peregtek tűz-szemén.

Lángja halk volt, de diadalmas; alázatában is erős.
Benne mindig mosolyt láttam. Valaki mondta: Türelmi hős!

Éjjel-nappal ragyogott lángja; Égni, égni, - csak ezt tudott!
Tartójából ki nem vehették, Isten keze tartotta ott.

Életét annak ajánlotta, Ki bűnéből utat nyitott.
S ezt fényli messzi éjszakában: - Tiszta, szabad, s boldog vagyok.

S ha fogyó élte végsőt dobban, Nem szakad meg a drága fény.
El nem fogynak: Istenért égő Igaz szívekkel áldozók,
Oltárához gyűlnek a népek, Az Ő színében lángolók.

Ily fény szeretnék lenni én is, míg életem oltárán van:
A szívem tűz, a lelkem lángol: Ott vágyom élni boldogan!

--
Láttam egy gyertyát, mit égi kéz Faragatlan tartóba tett...
- Jelentkeztél-e munkára? - Megkaptad-e már helyedet?
             Stefura Erszébet
Ködben – napfényben.
Különös ködben járni az utat.
Minden sziklán ott ül a magány.
Egyik fa nem látja a másikat
és árva mindahány.

Különös ködben járni az utat.
Az élet – nagy magány.
Egyik nem érti meg a másikat
és árva mindahány.

Oszlasd a ködöt, fénylő napsugár!
Vonj árvaságon át aranyhidat!
Köszöntse egymást az egész határ,
s lássa meg egyik fa a másikat!

Oszlasd a ködöt, szeretetsugár!
Miért lenne nagy magány az életünk,
ha minket Atyánk kitárt karja vár,
s egymásnak testvérei lehetünk?!
 Túrmezei Erzsébet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése