2014. február 27., csütörtök



EGYÜTT. 

Nem voltam ott. Nem hallottam soha,
hogyan zeng ezrek ajkán ez az ének,
hogyan éneklik színesek, fehérek:
„Krisztusban nincs Kelet, Nyugat…”
És mégis hallom hangjukat.
Mégis tudom: csoda történt velünk.
A Szentlélek új éneket vezényel
e földön, hol annyi hang kavarog.
S protestánsok, görögkeletiek -
és négerek, japánok, magyarok
Együtt énekelünk, együtt énekelünk!

Nem voltam ott. Nem hallottam soha,
hogyan mondják együtt az Úr imáját
száz meg száz nyelven: „Mi Atyánk!”
barna malájok, sápadt franciák,
hugenották, evangélikusok…
De ha mondom, körülöttem, susog
millió hang: a testvéreim hangja.
És ez a millió hang együtt vallja:
„Tied az ország és a hatalom!”
S felül határokon és falakon
tudom, hogy minden nap találkozunk
ebben az imádságban, és mi akkor
együtt imádkozunk! Együtt imádkozunk!
            Túrmezei Erzsébet „Emberré lettél...”
------------------------------------------------


Sáfáraim!' – intett az Úr.
S ma olyan gazdagok vagyunk.
Percet, órát kezünkbe számolt.
Sok láthatatlan aranyunk.
Olyan csodálatos vagyon.
Mire való? Meddig elég?
Míg aranyat aranyra költünk,
soha nem sejtjük, van-e még?
De egy is olyan hatalom:
egy óra… röpke pillanat…
kenyérré lehet koldusasztalon…
lehet meghajlás Isten-kéz alatt…
boldog fölfeleszárnyalás…
bilincses, átkos kötelék.
Odaadhatjuk játszva semmiért
– és lehet mindenre elég.
Életet nyerhetünk vele,
s szétszórhatjuk haszontalan.
…De soha egyikünk se tudja,
melyik az utolsó arany.
----------------------------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése