Rendszeresség az adakozásban 2Korinthus 9,1–5
A
hálaadás a keresztyén ember életformája. Amikor Istennek hálát
adunk,
nem csak egy jól megfontolt köszönömöt mondhatunk
vagy gondolhatunk
imádságunkban.
Hálaadáskor nem csak bizonyságtétel, ének vagy vers
szakadhat
fel belőlünk. Istenünk gondoskodó kegyelmének tettekre kell indítania
bennünket.
Ha gondoskodunk embertársaink szükségleteiről – akár
a
legelemibbekről is –, azzal hálánkat is kifejezzük Isten felé. Akkor is így
lehet
ez,
ha az, akin segítünk, ezt nem is gondolja (Mt 25,45). Ha testvérünkön,
a
szentek egyikén segítünk, akkor mindkét fél számára nyilvánvaló, hogy az
adomány
Isten színe előtt cserélt gazdát. Ha pedig Isten mint tanú előtt adhatok
valamit
testvéremnek, egyértelmű, hogy azt alázattal teszem, annak a
tudatában,
hogy sáfár voltam.
A
felnőtt, megfontolt ember minden tettét meggondolja. Pál arra sarkallja
a
korinthusiakat, hogy a szükség és a saját lehetőségeik összevetése után
döbbenjenek
rá, hogy valós segítséget tudnak nyújtani testvéreiknek. Vannak
olyan
szolgálatok, amelyek személyesek, vannak olyanok, amiket néhány
ember
közös munkája tesz eredményessé, és vannak olyanok is, amelyekhez
egy
egész gyülekezet összefogása szükséges. Testvérem! A krisztusi test tagjaként
tedd
magad mind alkalmasabbá gyülekezeted szolgálatára, viselve
annak
anyagi terheit is!
„A
jóért, mit oly bőven adtál nekem, zengek hálaéneket...”
----------------------------------------------------------------------
A kard használata a gyakorlatban Lukács 4,1–13
Akard
évezredeken át minden katona fegyverzetéhez hozzátartozott. Elérhető
helyen,
használható állapotban kellett tartania, hacsak nem akarta életét
veszteni.
Kard nélkül harcba indulni vagy akárcsak néhány lépést tenni
egy
békésnek látszó helyen több mint kockázatos cselekedetnek számított.
Isten
beszéde kard a keresztyén ember számára. Az ige ismerete nem pótolható
semmi
mással. Sem lelkesedéssel, sem hagyományőrzéssel, sem leleménnyel.
Földünk
pedig az első bűneset óta egyáltalán nem az a hely, ahol
életünket
lelki fegyverzet nélkül biztonságban tudhatjuk (1Pt 5,8–9).
Az
evangélium alapján nyilvánvaló, hogy az Úr Jézus Szentlélekkel betöltve
készült
a szolgálatára, a sátán, a szétdobáló pedig igyekezett megzavarni
ebben.
Változatos eszköztárából az Úr Jézust a következőkkel kísérelte meg letéríteni
útjáról:
testi szükséglet előtérbe helyezése a lelkivel szemben (3. v.); a
Jézust
amúgy is megillető dicsőség előrehozatala, a kereszt „megspórolása” (6.
v.);
környezetéből kiragadott, önkényesen magyarázott ige (9–11. v.). Úgy tűnik,
Isten
igéjét a hazugság atyja is ismeri, de az ige kardja ellen nem állhat meg.
„Reá
ítélet vár, az ige porba dönti.”
-----------------------------------------------------------------------------
Isten válasza az adakozásra 2Korinthus 9,6–15
A
jókedvű adakozás, a hitből fakadó adomány következményekkel jár.
Legfőképpen
azzal, hogy Isten szeretetének sokféle bizonyítékát adja az önzetlen
keresztyén
életében. Mindenre kiterjedő gondoskodást remélhetünk,
felhatalmazást
arra, hogy további jó cselekedetekkel hirdessük Isten gazdag
szeretetét.
Ajószívű adakozás nem csupán Istent, az adakozót és az adomány
fogadóját
deríti örömre, de azokat a hívőket is, akik szemlélői ennek a csodálatos
folyamatnak.
Természetes, hogy ami jó, kedves és hasznos, abba mind
többen
kapcsolódnak be közülük.
Adakozásunk
sokrétű lehet, ám két célt semmiképpen se tévesszünk
szem
elől! Szükséges egyrészt, hogy minden gyülekezeti tag lehetőségeihez
mérten
anyagilag is támogassa a gyülekezet küldetését, közkeletű szóval
misszióját.
Anyagi lehetőségeinket Urunk előtt megvizsgálva rendszeresen
adakozzunk!
Másfelől hasznos, ha embertársunkhoz személyesen odafordulva,
valós
szükségletét megismerve enyhítünk nyomorán. Egyértelmű, hogy
hitet
sem forintokkal, sem élelemmel, sem egyéb tárgyakkal nem vásárolhatunk,
ez
nem is lehet célunk. Mai igénk azonban arra tanít minket, hogy a
szolgálat
sokakat hálaadásra indít Isten iránt (12. v.).
-----------------------------------------------
Jézus szava lélek és élet János 6,63–69
Életünk
olykor mozgalmas, máskor inkább egyhangú. Időnként tettvágy
ég
bennünk, máskor csak szeretnénk csendben meghúzódni. Változatos érzelmi
megnyilvánulásaink,
megvalósítandó céljaink, megoldandó feladataink
között
van-e időnk arra az utolsó percre gondolni, amikor minden ember
számára
világossá válik, hogy nincs többé reménysége a testben? Nekem is
lesz,
neked is lesz utolsó szívdobbanásod. Attól a pillanattól kezdve csak a
Krisztus
beszédéből megismert és elfogadott kegyelemre hagyatkozhatunk,
ami
tökéletesen elég lesz majd. Az Úr Jézust emlegetni vagy parancsai közül
a
számunkra könnyen elfogadhatóakat megélni azonban kevés. Isten szándéka
szerint
a megváltottak egyre inkább hasonlóvá formálódnak az Úr Jézushoz
(Gal
4,19; Róm 8,29; 1Jn 3,2; Fil 3,21). Ez az, ami Júdás számára visszataszító
volt,
bár öngyilkossága jelzi, hogy a saját személyiségét sem viselhette
el.
Ez a hasonlóvá válás taszította azokat az egykori tanítványokat, akik elhagyták
az
Urat. Az ötezer ember megvendégelése utáni jóllakottságban senki
sem
kívánta elhagyni Jézust, sőt. Amikor azonban magát kínálja táplálékul,
mindenre
elég erőforrásul, sokan nem jártak vele többé (Jn 6,53–58). Te
vele
maradsz? Mondd el neki imádságodban!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése