Zsoltárok XIV.
Dicsőség királyának bevonulása
Jahve a teremtő, a dicsőség királya. Ősi himnusz prófétai lelkülettel. Történetisége összefügg
a Szent Láda Jeruzsálembe vitelével.
1-2. vsz: Jahvéé a föld kereksége és annak lakói. Jahve mindenekfelett valóságát teremtő hatalma biztosítja.
Ez tesz őt Úrrá, Királlyá.
3-6. vsz: Jahve a belső tisztaságban élőket szereti. (15. zsoltárban szereplő gondolat). A szent sátort
kísérőkről van szó. Akik kísérik, azoknál feltétel a belső tisztaság. Ezek
képezik Jahve népét.
7-10. vsz: A dicsőség királyának bevonulása. A Szent Sátorral Jahve is bevonult a szent hegyre,
Jeruzsálembe. A „Mindenség Ura” erős, hatalmas népét győzelemre viszi.
Jahve ceba’ot: Seregek
ura. Jahve a harci Isten, aki minden sereget legyőz. Ez a kép található a
kifejezés mögött, pedig ennél többről szól. Nem a harci Istenről, hanem a
Mindenség Urát fejezi ki az író (I.Mózes 2:1).
Kapu: A város kapuról
van szó.
A hét első napján használták
liturgikus elemként.
Napi gondolat:
„Ti kapuk emeljétek fel fejeiteket” (zsoltárok 24:7)
Jeruzsálembe elöl viszik a Szent
Sátort, utána megy a tömeg. A kapuk megnyílnak Isten jelenlétére és az azt
követő sokaságnak. Kérdés, ki állhat meg a szent hegyen? Ki maradhat meg ott?
Be lehet menni, de a megmaradás a hangsúly!
A válasz, aki a szívében,
belsejében tiszta, aki Isten népe. Jézus Krisztus ezért halt meg a kereszten,
hogy megtisztítson minket a bűneinktől. Ezzel leszünk tiszták. Ámen.
Imádság:
Újjászületést adó Megváltó Úr Jézus
Krisztus! Köszönjük a Te teremtő hatalmadat. Köszönjük, hogy Te egyben
gondviselő Urunk is vagy.
Adj erőt a kereszt lábaihoz való
leboruláshoz, add nekünk a Te kegyelmedet, melyből az újjászületés csodáját
élhetjük át. Ámen
-------------------------------------------------------------
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése